Όπως σημείωσε ο κ. Κουκοδήμος το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει στείλει εγκύκλιο που παροτρύνει τους δήμους να συμπεριλάβουν στις δράσεις τους με την ευκαιρία της ημέρας, την προώθηση και ενθάρρυνσης των πολιτών για το ποδήλατο. Ο Δήμαρχος Κατερίνης κάλεσε και αυτός με την σειρά του, τους δημάρχους να διοργανώσουν εκδηλώσεις που όπως σημείωσε θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τις οδηγίες και τα μέτρα πρόληψης και αποφυγής του κορονοιού.
Ο κ. Κουκοδήμος πρότεινε να οργανώσει η ΚΕΔΕ στην Αθήνα μια συμβολική δράση, εκφράζοντας το σύνολο των δημάρχων με τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Μπακογιάννη, τον Υπουργό και άλλους δημάρχους που θα κάνουν μια διαδρομή στη Αθήνα με τα ποδήλατα.
Τι ίδιο πρότεινε και για τους υπόλοιπους «συναδέλφους» σε όλη την Ελλάδα, την ημέρα εκείνη με τους δημοτικούς τους συμβούλους να καβαλήσουν τα ποδήλατα να καλέσουν τα ΜΜΜ για να προωθήσουν ακόμη περισσότερο αυτήν την δράση.
Με αφορμή την ημέρα του Ποδηλάτου κατέθεσε δύο προτάσεις της Επιτροπής:
Η πρώτη αφορά την μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις από 50 χιλιόμετρα στα 30 σε όλους τους μικρούς δρόμους και σε περιοχές κατοικίας. Η πολιτική αυτή όπως είπε, έχει προωθηθεί και εφαρμόζεται σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και ήρθε η ώρα να το κάνουμε και στην Ελλάδα.
Οπως ανέφερε ο κ. Κουκοδήμος οι συγκοινωνιολόγοι λένε ότι η μέση ωριαία ταχύτητα μετακίνησης μέσα στις πόλεις είναι τα 30 χιλιόμετρα, οπότε δεν θα επηρεάσει την ταχύτητα των συγκοινωνιών όπως πολλοί φοβούνται, αντίθετα θα δώσει το μήνυμα και στους κατοίκους που μένουν εκεί ότι είναι ασφαλείς και στους διερχόμενους ότι θα πρέπει να οδηγούν προσεκτικότερα.
Η δεύτερη πρόταση που κατέθεσε ο κ. Κουκοδήμος αφορά τις πολιτικές των δήμων σε ότι αφορά το ποδήλατο. Μετά από συνεργασίες που είχε όπως ανέφερε ο κ. Κουκοδήμος και με τον Καθηγητή του τμήματος Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ κ. Θάνο Βλαστό και με άλλους συγκοινωνιολόγους διαπίστωσε ότι υπάρχει μια σειρά ενεργειών που πρέπει να γίνουν ώστε να έχει επιτυχία η πρωτοβουλία και να εξασφαλιστεί και η συμμετοχή των πολιτών και να εφαρμοστούν καινοτόμες πολιτικές όπως:
Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των δήμων.
Θεσμοθέτηση στους δήμους γραφείου ποδηλάτου για την αλληλεπίδραση με το κοινό και με τους ποδηλάτες.
Προετοιμασία για την συμμετοχή των δήμων σε σχετικά ευρωπαϊκά δίκτυα με εμπειρία και τεχνογνωσία. Για την προετοιμασία μιας ολοκληρωμένη πολιτικής θα πρέπει να συνδεθεί η ΚΕΔΕ τους αρμόδιους φορείς της Ε.Ε.
Αναζήτηση ευκαιριών μέσω της πολεοδομικής οργάνωσης με θέσπιση προνομίων για το ποδήλατο, πχ. να επιδοτούνται.
Οργάνωση και συστηματική συντήρηση του δικτύου ποδηλάτου και κυρίως της οριζόντιας διαγράμμισης.
Ελεγχος των προβλημάτων των δικτύων και των διακοπών και ενδιάμεσων κενών που παρουσιάζονται στα δίκτυα.
Ασκηση πολιτικών για την συνδυαστική μετακίνηση που αφορά το ποδήλατο και την δημόσια συγκοινωνία.
Αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης ή της κλοπής ποδηλάτων.
Εκπαίδευση στα σχολεία.
Δημιουργία σε κάθε δήμο δικτύου σήμανσης και πληροφόρησης ποδηλάτων.
Τέλος ο κ. Κουκοδήμος επεσήμανε την αναγκαιότητα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου στους πολίτες.
Την μεγάλη σημασία και αναγκαιότητα της προώθησης των εναλλακτικών μετακινήσεων και τους ποδηλάτου για να γίνουν οι πόλεις μας ομορφότερες, πιο ασφαλείς και λειτουργικές αποφάσισε ομόφωνα να αναδείξει η ΚΕΔΕ.
Ο κ. Παπαστεργίου πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικαίων γνωστός λάτρης του ποδηλάτου (μετακινείται και στην Αθήνα με ηλεκτροκίνητο ποδήλατο) αλλά και γνωστός για τις τολμηρές παρεμβάσεις και υποδομές που έχει εφαρμόσει για την Βιώσιμη Κινητικότητα στα Τρίκαλα, επεσήμανε ότι η κρίση του κορονοϊού αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία καθώς μια μεγάλη ομάδα πολιτών υιοθέτησε τις εναλλακτικές μετακινήσεις χωρίς Ι.Χ. αλλά και λόγω της τροπολογίας του Υπ. Περιβάλλοντος με την οποία επεκτείνει ακόμη περισσότερη το βαθμό ελευθερίας που έχουν οι δήμοι για να μεγαλώσουν κοινόχρηστους χώρους πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους και πρότεινε η ΚΕΔΕ να αναπτύξει πρωτοβουλίες και να δει οργανωμένα την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
«Είναι μοναδική ευκαιρία είπε, να κρατήσουμε για το ποδήλατο και τους πεζούς, τους χώρους που κερδίσαμε με τον κορονοϊό».