"Όταν διάβασα τον τίτλο με τον οποίο βάπτισε ο συγγραφέας θεώρησα πως δεν πρόκειται απλά για δυο υποκείμενα που τα ενώνει
ένας μικρός σύνδεσμος αλλά για πολλά περισσότερα ως προς το βάθος, την ουσία, την αιτία. Ο Κένταυρος, ένα υβριδικό πλάσμα, μισός άνθρωπος και μισό άλογο –με στερητικό ά, δίχως λογική δηλαδή, είναι ο συμβολισμός της ορμής και της όξυνσης των φυσικών φαινομένων, της βαρβαρότητας των αισθήσεων και των συμπεριφορών, της ανισσόροπης και συχνά παράλογης ιδιοσυγκρασίας, της δύναμης και της σφοδρότητας και άλλες φορές, συμβολίζει την καθηλωτική αναγκαιότητα του ανθρώπου να επιβληθεί στα ζωώδη του ένστικτα, να χειραγωγήσει τις ορμές, να εμπλουτίσει τις γνώσεις και τον χαρακτήρα του ενάντια σε εγγενείς αδυναμίες και τελικά να ανυψωθεί ως πνεύμα κατακτώντας την παιδεία σε όλες της τις εκφάνσεις… Αυτός, είναι με βάση τον συγγραφέα, ο άρρενας ήρωας του βιβλίου.
Από την άλλη η γυναίκα, η ηρωίδα του υπέροχου αυτού βιβλίου είναι η Γοργόνα… ένα ιδιαίτερο πλάσμα, καταραμένο να είναι κατατετμημένο κι αυτό σαν τον Κένταυρο σε δυο διαφορετικά κομμάτια, αυτό μιας γλοιώδους φύσης και το άλλο της υπέρτατης γυναικείας ομορφιάς. Η Γοργόνα είναι φτιαγμένη να γητεύει με την μελωδία των φωνητικών της χορδών χαρίζοντας ευδαιμονία αλλά και να πνίγει τα θύματα της αφού τα έχει ρίξει σε κώμα με το χάρισμα της., Τα δάκρυα της μπορούν να μετατραπούν σε πανάκριβα μαργαριτάρια, μπορεί να φέρει πλούτο κι ευημερία σε αυτούς που εμφανίζεται ή να προκαλέσει ναυάγια και κακοτυχία.
Κι από όλα αυτά, μας μένει το ερώτημα… πώς ένα πουλί να αγαπήσει ένα ψάρι ή ακόμη καλύτερα, πώς στην συγκεκριμένη περίπτωση ένας Κένταυρος να αγαπηθεί με μια Γοργόνα; Από διαφορετικούς πλανήτες ή με διαφορετική φύση οι ήρωες του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου μας φανερώνουν την σεξουαλική τους σύμπραξη μέσα από την ένωση των ψυχών που είναι πέρα και πάνω από τον σχεδιασμό, τις διαφορές, τις παρεκκλίσεις. Μας προσφέρει μια εξιδανικευμένη κατάσταση στην οποία καταλήγει κανείς αν αποκολληθεί από το περίβλημα του, αποτινάξει με πόνο και κόπο τα βάρη και τα εμπόδια που σαν δεύτερο σαρκίο κουβαλάει, αν αποδεχτεί την ήττα του απέναντι στις δυσκολίες, ανασηκώσει την κεφαλή του και τελικά αντιταχθεί, αν σεβαστεί την αντιφατική του φύση και την αντιφατική φύση του συνανθρώπου του και αφεθεί, να ανακαλύψει το μυστήριο της ψυχής, το μεγαλείο του ανθρώπου, να βιώσει τον απόλυτο, τον δίχως όρια έρωτα, τον έρωτα που γίνεται μύθος και λατρεύεται ως θεός.
Αυτό το βιβλίο είναι η ματιά ενός άντρα συγγραφέα, στο πάθος, τη ζωή, και την δίνη των γεγονότων και των συγκυριών που παρασύρουν τους ήρωες ανεξέλεγκτα μακριά από τους στόχους και τις σταθερές τους πορείες ή τις ελπίδες και τα όνειρα τους.
Είναι η καταγραφή μιας χώρας κι εποχών που σημειώνουν πτώση ηθικών αξιών και εξασθένιση ιδεών, που διαδραματίζονται καθημερινές καταστάσεις που αποδυναμώνουν τους ήρωες και μόνο όποιος γυρίζει την πλάτη στα ζωώδη του ένστικτα, τις φαιδρές συμπεριφορές και τις ανόητες αντιδράσεις και αφήνεται στη λάρνακα της γνώσης και του ιδεατού, τελικά μπορεί να προσπεράσει.
Ο Θεοχάρης Μπικηρόπουλος, πιστός στην ταυτότητα και τον δυναμισμό του, ένας άνθρωπος της εποχής του και ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος απέναντι στα θέματα της πολιτικής και του πολίτη, της κληρονομιάς και του σκεπτικισμού, μαχόμενος για τον άνθρωπο, ως ον, νοήμον, ερωτεύσιμο και σύγχρονο , παραθέτει ένα βιβλίο γεμάτο μηνύματα ζωής, ψήγματα φιλοσοφίας, διακριτού κριτικού πνεύματος, μας παρακινεί με το πηγαίο πάθος των ηρώων του, με τον άκρατο ερωτισμό τους αλλά και την αγάπη τους για την κατάκτηση της ζωής σε μια εποχή που η ζωή δεν έχει αξία, που οι άνθρωποι είναι αριθμοί και τραπεζικές καταθέσεις ή δάνεια και χρέη, σε μια εποχή που ο έρωτας και το συναίσθημα ξεφτιλίζονται σε τηλεοπτικά κανάλια, παρέχοντας μας φθηνή διασκέδαση ως ηδονοβλεψίες ενός πορνείου σε κοινή θέα, με νεαρά άτομα, βρικόλακες χρημάτων που δανείζουν το φιλί και το κορμί τους για λίγα ευρώ. Για αυτό και χρειάζονται τα βιβλία…