25.4.21

BOOKS ' N MORE... 46 ερωτήσεις στον Θεοχάρη Μπικηρόπουλο. ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από το Books ‘n’ more1. 
Πείτε μας πως αποφασίσατε να γράψετε το βιβλίο σας;
Ξεκίνησα από τα δεκαέξι μου με…ποίηση, συνέχισα με θεατρικά
έργα και επιστημονικά βιβλία. Μέσα μου όμως ωρίμαζε η ιδέα του μυθιστορήματος… Πριν πέντε χρόνια έγινε η αρχή, πριν δύο χρόνια ολοκληρώθηκε το βιβλίο και kυκλοφορεί!


2. Μέσα από το βιβλίο σας θέλετε να στείλετε κάποια μηνύματα;


Όπως και στα ποιήματα ή τα θεατρικά μου έργα,
αυτός είναι ο στόχος: να εκφραστώ αλλά ταυτόχρονα κάθε κείμενο να εκπέμπει μηνύματα, στοχασμούς, έντονα αισθήματα και κυρίως να είναι διδακτικό. «Ο Κένταυρος που αγαπούσε τη Γοργόνα” στέλνει δύο βασικά μηνύματα. Το πρώτο είναι να συνειδητοποιήσουμε το ανεκπλήρωτο, όχι μόνο στον έρωτα αλλά στη ζωή μας γενικότερα, τις αντιθέσεις που χαρακτηρίζουν τον καθένα μας, που ναι μεν μας καθιστούν μοναδικούς αλλά παράλληλα
δεν μας επιτρέπουν να γεφυρώσουμε απόλυτα τις διαφορές.
Και το δεύτερο να αγωνίζεσαι, να αντιστέκεσαι για το ιδανικό, για τον στόχο σου, για το όνειρο.

3. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού μέχρι τώρα;

Με θεωρώ «τυχερό» για την «εν ζωή» θετική αντιμετώπιση των αναγνωστών!!!Είναι εξαιρετικά σημαντική η ηθική ικανοποίηση, το δημιούργημα σου να βρίσκει θετική ανταπόκριση και να εισπράττεις τόση αγάπη…

4. Ποιο είναι το συναίσθημα ενός συγγραφέα που πιάνει πρώτη φορά το βιβλίο του στα χέρια του;

Νοιώθεις την ολοκλήρωση μιας προσπάθειας στην οποία εκθέτεις την λογοτεχνική «ταυτότητά» σου στο κοινό. Μετά από εκατοντάδες ανθρωποώρες συγγραφής, αυτό που θέλεις να μοιραστείς με τους αναγνώστες, είναι …χειροπιαστό !

5. Πόσο ταυτίζεστε με τον ήρωα του βιβλίου;

Ο φόβος των περισσότερων συγγραφέων είναι η ταύτιση με τους ήρωες των βιβλίων τους, εκτός κι αν είναι βιωματικά. Όχι δεν ταυτίζομαι με τους ήρωες, αλλά βρίσκω την ευκαιρία να «δανείσω» σκέψεις μου, όταν η ιστορία οδηγεί κάπου και θέλω να εκφράσω την άποψή μου ή να στείλω κάποιο μήνυμα… Τον «χρησιμοποιώ» τον πρωταγωνιστή στις σκέψεις όχι όμως στις πράξεις του, που με υπερβαίνουν!

6. Όταν ήσασταν μικρός πώς φανταζόσασταν τον εαυτό σας;

Όχι πάντως συγγραφέα! Μάλλον ποδοσφαιριστή με φανταζόμουν!!!

7. Είστε ευαίσθητος;

Είμαι ευαίσθητος γιατί η ευαισθησία προσδίδει την απαραίτητη υγρασία στη σκουριασμένη πραγματικότητα της ζωής. Είναι το αντίβαρο για να ισορροπώ στον ρεαλισμό της κυνικής πραγματικότητας που ζούμε. Είμαι ρομαντικός μεν ρεαλιστής δε. Οξύμωρο; Εφικτό όμως.



8. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;

Ο τρόπος και ο χρόνος του θανάτου μου… Όχι ο ίδιος ο θάνατος…

9. Ποιά μουσική σας αρέσει;

Όλες οι μουσικές του κόσμου, με μια ιδιαίτερη προτίμηση στη τζαζ, την Κουβανέζικη μουσική και τη ροκ. Επίσης τα ρεμπέτικα και οι μοντέρνες διασκευές ελληνικών τραγουδιών από νέα συγκροτήματα…

10. Τι όνειρα έχετε για το μέλλον ;

Πρώτα από όλα υγεία και δύναμη για να πετύχω τους επόμενους στόχους όποιοι και αν είναι αυτοί. Η ζωή κρύβει πολλές εκπλήξεις και προκλήσεις και αν κάτι μας «γοητεύει» να το τολμούμε. Χωρίς όνειρα δεν υπάρχει μέλλον…

11. Τι σας στεναχωρεί ;

Η υποκρισία, το ψέμα, ο ραγιαδισμός και ο φιλοτομαρισμός τριγύρω μας. Επίσης λόγω μνημονιακών συνθηκών η έλλειψη οράματος για τις νέες γενιές που έρχονται πίσω μας.

12. Πείτε μας τρία χαρακτηριστικά σας.

Ψύχραιμος στην αντιμετώπιση καταστάσεων, δοτικός σε αυτούς που είναι αυθεντικοί και αξίζουν ακόμη και την προσήλωσή μου και ασυμβίβαστος για τις ηθικές αρχές και τις αξίες μου.

13.Πώς μπορεί κάποιος να προμηθευτεί το βιβλίο σας;

Από κάθε βιβλιοπωλείο, είτε υπάρχει στις προθήκες του είτε με παραγγελία. Επίσης μπορεί να το προμηθευτεί από τον εκδοτικό οίκο ΟΣΤΡΙΑ με παραγγελία και άμεση παράδοση χωρίς έξοδα αποστολής.



14. Ετοιμάζετε κάτι άλλο τώρα;

Έχω προσηλωθεί στην προώθηση του βιβλίου μου με όσο το δυνατό περισσότερες βιβλιοπαρουσιάσεις. Κατά τα άλλα υπάρχει ήδη η καλύτερη μέχρι τώρα ποιητική μου συλλογή στο συρτάρι…

15. Πώς ξεκινήσατε τη συγγραφή;

Με προέτρεψαν να εκδώσω το πρώτο μου βιβλίο καθώς είχα υλικό από τα δεκάξι μου. Δεν είχα σκεφτεί ποτέ να εκδώσω βιβλίο, αλλά κρατούσα αρχείο ότι έγραφα. Ούτε επίσης μπορούσα να φανταστώ ότι σε εικοσιπέντε χρόνια θα είχα εκδώσει τόσα βιβλία!

16. Πόσα βιβλία έχετε γράψει και ποιά είναι αυτά;

Έχουν εκδοθεί 12 βιβλία και συμμετείχα σε 3 συλλογικές εκδώσεις ιδιαίτερα τιμητικές:
«Κάτι στιγμές» (1992), Eκδόσεις ΠΕΡΙ
«Ο κήπος με τα ρόμπολα» (2003).
Εικονογράφησα μέρος του βιβλίου «Η Ελλάδα με χρώμα ,ήχο, εικόνα και λόγο» (2002) των εκδόσεων «Εκδοτική Όλυμπος -Γ.Ράπτης»).
«Η εξ-ΟΥΣΙΑ της Επικοινωνίας –Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων» (Eκδόσεις Παπαζήση, Πρόλογος του Άρη Σπηλιωτόπουλου)
Η Βαλίτσα, Eκδόσεις Σαββίδη 2008 (μετάφραση στα Αγγλικά, Κρυσταλλία Παπαδοπούλου, One-act play : “The suitcase”).
Εγώ; Εσύ… Θέατρο, 2011.
«Αλκυονίδες Νύχτες», Τα Ερωτικά – ανθολογία περιόδου 2004-2011
«Οδυσσέα, μη γυρίσεις στην Ιθάκη». Τα Ερωτικά – ανθολογία περιόδου 2004-2011. 2011.
«Οι έρωτες της Ενδορφίνης», Ποιητική ενότητα στην ελληνοιταλική δίγλωσση έκδοση TRA LUDICHE EVOLUZIONI INTERIORI SI CERCA L’AMORE/ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ, ΑΝΑΖΗΤΑΤΑΙ Η ΑΓΑΠΗ/ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΣ, ORNELLA CAPPUCCINI, GIOVANNI CAMPISI[ΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΓΛΩΣΣΗ, ΙΤΑΛΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ] EDIZIONI UNIVERSUM, ITALIA 2014.

· Κρίσεις επιΚρίσεων
(Ήταν λέει… στο σπίτι του πρωθυπουργού.
Γιατί δε μιλάς;Υπό Σκιήι). Εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ, 2015

ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΠΟΙΗΣΕΩΣ- Συλλογικό έργο. Εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ.


Αλκοόλ –Αλκοολισμός. Χρήση και κατάχρηση. Έρευνα για τις στάσεις και αντιλήψεις νέων 18-30 ετών στη Μακεδονία. Εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ

Ορφέας και Λειβηθρίδες (Χαικού) Εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ 2017

ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ, Σύγχρονη Ανθολογία της Νέας Ελληνικής Ποίησης, Συλλεκτική έκδοση, Εκδόσεις Νέα Διάσταση, 2018 (Συλλογικός τόμος).

Ο Κένταυρος που αγαπούσε τη Γοργόνα. Μυθιστόρημα, Εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ 2018.



17. Τι αγαπήσατε περισσότερο στο τελευταίο βιβλίο σας;

Πιστεύω ότι είναι ένα βιβλίο που έχει τα πάντα και αγαπώ την κάθε του γραμμή. Έχω αγαπήσει όμως τις σελίδες 640, 641, 642…! Θα ‘ήθελα να ήμουν εγώ στη θέση του πρωταγωνιστή του βιβλίου σ΄ αυτό το σημείο της ιστορίας !!

18. Όταν τελειώσατε το βιβλίο σας ποιος το διάβασε πρώτος;

Ο εκδότης μου!

19. Ποιες αντιδράσεις είχαν η οικογένειά σας, τα αγαπημένα σας πρόσωπα όταν έμαθαν ότι θα εκδώσετε το βιβλίο σας;

Μετά από 11 βιβλία απλά περίμεναν το …δωδέκατο!

20. Πώς αντιμετωπίζετε γενικά τις κριτικές, είτε θετικές είτε αρνητικές;

Οι θετικές κριτικές και μπορώ να πω ότι είμαι συγκινημένος από τις εξαιρετικές κριτικές, ενδόμυχα τις περίμενα. Βέβαια είναι εντελώς υποκειμενικό αν αρέσει ή όχι ένα βιβλίο. Οι αρνητικές κριτικές αν υπάρξουν, ενδεχομένως να μου υποδείξουν κάτι που μου διέφυγε και αυτό μάλλον θα βελτιώσει τη γραφή μου…!

21. Τι προσφέρει το βιβλίο σας στον αναγνώστη;

Είναι ένας ύμνος στο αδάμαστο ανθρώπινο πνεύμα, στην αναζήτηση του ιδανικού, στον αέναο αγώνα της ζωής, μια σιωπηλή κραυγή για την ανέφικτη κατάκτηση της ευτυχίας, ένα ερωτικό μυθιστόρημα με σκηνές γεμάτες έξαψη, πάθος, σεξ, αγωνία και απροσδόκητη τροπή.Οδηγεί τον αναγνώστη στην αναζήτηση του εσωτερικού του κόσμου, να ταυτιστεί με πρόσωπα, να γελάσει και να κλάψει με τους ήρωες, θα δει και θα ζήσει ένα μέρος από το περιεχόμενό του και εν κατακλείδι να οδηγηθεί στην κατάκτηση της σωτηρίας της ζωής.

22. Όταν γράφατε γνωρίζατε από πριν την ιστορία ή είχατε κατεύθυνση από τους ήρωες σας;

Ξεκίνησα κι έφτασα στο σημείο που οι ήρωες, παύουν να υπακούν στις …νουθεσίες και τα σχέδια του συγγραφέα και παίρνουν πρωτοβουλίες για τις εξελίξεις..! Οι πρωταγωνιστές οδήγησαν εντελώς αλλού την υπόθεση και καλά έκαναν.

23. Το τέλος το ορίζετε εσείς ή ο ήρωας σας;

Το τέλος το ορίζω εγώ γιατί υπάρχει μια σκέψη, μετά από τόσες ανατροπές, να ξεκινήσω το επόμενο βιβλίο με νέα ανατροπή και άλλη κατεύθυνση…

24. Από τι εμπνέεστε;

Από το περιβάλλον. Δηλαδή από πρόσωπα και γεγονότα που είναι γύρο μου, δίπλα μου, απέναντί μου, στη πόλη μου και οπουδήποτε βρεθώ σαν πολίτης του κόσμου και κάτι ή κάποιος μου κάνει εντύπωση. Σε αυτά προστίθεται και η μυθοπλασία.

25. Ποιο είναι το αγαπημένο σας τραγούδι;

Αυτή τη στιγμή μου έρχεται στο μυαλό το «It`s A Man’s Man’s World» του James Brown

26. Ποια είναι η πιο ευτυχισμένη παιδική σας ανάμνηση;

Η πρώτη- πρώτη ανάμνηση που έχω στη μνήμη μου κοντά στα τρία, σε τσίρκο στη Γερμανία!

27. Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή της ζωής σας;
Πολλές. Και ειδικά οι στιγμές που πρέπει να αποφασίσουμε για κάτι που –όπως αποδεικνύεται τελικά- δείχνει πόσο σημαντικοί είμαστε τη στιγμή που πρέπει να αποφασίσουμε για ενέργειες και πράξεις από τις οποίες κρίνεται η ζωή μας και το μέλλον μας. Κάθε απόφασή μας, κρίνεται από το αποτέλεσμα. Αλλά δεν ξέρουμε όταν αποφασίζουμε αν η απόφασή μας είναι σωστή η όχι… Πρέπει όμως να αποφασίζουμε αναλαμβάνοντας την ευθύνη και το αποτέλεσμα όποιο κι αν είναι…

28. Γίνατε αυτό που ονειρευόσασταν να γίνετε;
Έγινα πολλά περισσότερα, έφτασα εκεί που δεν είχα φανταστεί και ξέρω ότι οι Ιθάκες είναι μπροστά μας, και μας καλούν σε επόμενα ταξίδια! Σαν άλλος Οδυσσέας επιζητώ το ταξίδι της ζωής όχι όμως την επιστροφή στη Ιθάκη… Η Ιθάκη είναι το τέλος της διαδρομής.

29. Ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στη συγγραφή; Ή μετά τη συγγραφή;

Η έλλειψη χρόνου λόγω οικογενειακών και επαγγελματικών υποχρεώσεων καθυστερεί τη συγγραφή, την έκδοση…

30. Καριέρα ή οικογένεια; Τι από τα δυο επιλέγετε;
Και τα δυο. Μπορείς να τα πετύχεις και τα δυο αν είσαι εργένης ή όταν υπάρχει σεβασμός και αγάπη από τη σύντροφό σου και σε στηρίζει, πάλι μπορείς να τα καταφέρεις… Αν η σύντροφός σου σ΄ αγαπάει, νοιάζεται για σένα, συμπαραστέκεται… Αν αδιαφορεί μάλλον θα πρέπει να … επιλέξεις.

31. Για τι έχετε μετανιώσει;
Έχω μετανιώσει για κάποιες επιλογές. Ας πούμε που άργησα να… κατέβω στην Αθήνα και που έφυγα μετά από 5 χρόνια από την Αθήνα!!!

32. Τι σας ενοχλεί περισσότερο στους άλλους;
Η υποκρισία, το ψέμα, η αγένεια, η μιζέρια και η ζήλεια.

33. Τι σας αρέσει να διαβάζετε;
Ότι βιβλίο φτάσει στα χέρια μου θα το διαβάσω. Επιλέγω όμως λογοτεχνικά βιβλία που έχουν μέσα τους ψήγματα φιλοσοφίας. Δε μου αρέσει να διαβάζω απλά ιστορίες και παραμύθια χωρίς δίδαγμα.

34. Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σας πόθος;
Η συγγραφή να είναι αρκετή να βιοπορίζομαι, ώστε να ασχολούμαι αποκλειστικά…

35. Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας;
Απάντησα στην 33 ερώτηση…. Ονόματα δε θα πω.

36. Πείτε μας δυο πράγματα που δεν συγχωρείτε σε μια σχέση;
Η σχέση είναι σαν το ποδήλατο. Αν δεν κάνεις πεταλιές, το ποδήλατο θα πέσει. Αν δεν προσπαθείς συνέχεια η σχέση θα βαλτώσει. Οπότε για να παραμείνει η σχέση ζωντανή πρέπει να νοιάζονται και οι δύο, συνέχεια, χρόνια…
Ο ήρωας του βιβλίου μου είναι πιστός.
Αντίθετα με όσα μας «διδάσκουν» η τηλεόραση, ο κινηματογράφος και η ζωή τριγύρω μας…
37. Ένα όνειρο που είχατε από παιδί κι έχει πραγματοποιηθεί;

Ήθελα να μεγαλώσω και διαπιστώνω ότι μεγάλωσα …πολύ.!!

38. Έχετε κάποια χόμπι;
Μου αρέσει να φροντίζω τα λουλούδια μου, να ζωγραφίζω ή να σκιτσάρω, να ταξιδεύω και να κάνω ιππασία…

39. Ποιά ήταν η τελευταία φορά που κλάψατε και γιατί;

Πρίν τρία χρόνια στην κηδεία του πατέρα μου…


40. Ποια ήταν η τελευταία φορά που γελάσατε και γιατί;
Πριν λίγο. Πάντα υπάρχει σοβαρός λόγος για να γελάς…!

41. Πείτε μας μια μέρα της καθημερινότητάς σας;
Πρωινός καφές στις 6πμ, ενημέρωση από το διαδίκτυο, έλεγχος των email…8πμ εργασία στο ΙΕΚ, 3μμ μεσημεριανό φαγητό, ξεκούραση, διάβασμα, βόλτες με τα παιδιά, όταν νυχτώσει ποδόσφαιρο (στην τηλεόραση)…και ότι άλλο προκύψει.

42. Τι λατρεύετε περισσότερο;
Να ξοδεύω τον ελεύθερο χρόνο με τα δύο παιδιά μου.
        
43. Σε τι δεν μπορείτε να αντισταθείτε;
Μπορώ να αντισταθώ σε όλες τις προκλήσεις. Δε μπορώ να αντισταθώ στην αδικία κακόβουλων ανθρώπων. Θα συγκρουστώ.

44. Έχετε σκεφτεί κάποια από τις ιστορίες των βιβλίων σας ως θεατρικό έργο ή κινηματογραφική ταινία;
Ναι… Όλες ! Εγώ έχω τις εικόνες, τους χώρους, τις σκηνές στο μυαλό μου. Τα 11 θεατρικά μου τα «έχω δει» ήδη με τα μάτια της φαντασίας μου ενόσω τα έγραφα. Το θέμα είναι αν ή πότε θα ασχοληθεί κάποιος σκηνοθέτης για να τα ανεβάσει παραστάσεις…! Συνήθως για την επιβίωση οι θεατρικές σκηνές διαλέγουν τη σιγουριά του παγκόσμιου ρεπερτορίου…

45. Υπάρχει κάποιος λογοτεχνικός χαρακτήρας από το βιβλίο σας τον οποίο θα σκεφτόσασταν να ξαναζωντανέψετε και σε επόμενα βιβλία;


Ναι τον πρωταγωνιστή μου, τον "Αχιλλέα Λεβεντόπουλο", αλλά αν τον ξαναχρησιμοποιήσω, δε θα του επιτρέψω να με καθοδηγήσει. Την επόμενη φορά θα τον καθοδηγήσω εγώ!! Δε θα τον αφήσω στην ησυχία του..!

46. Πείτε κάτι που θα θέλατε να ξέρει για εσάς το αναγνωστικό κοινό και οι θαυμαστές σας.

Θέλω να ξέρει ότι προσπαθώ να μην το απογοητεύσω ποτέ σε κάθε έκδοση και όταν λέω ευχαριστώ το εννοώ πραγματικά, δεν το λέω επειδή πρέπει να το πω. Σέβομαι και αγαπώ τους αναγνώστες, γιατί αυτοί μας στηρίζουν, αυτοί μας διαφημίζουν και είναι ο λόγος, της λογοτεχνικής ύπαρξής μας… Εμείς οι συγγραφείς της επαρχίας, δεν έχουμε ούτε προθήκες και πρώτη θέση στη βιτρίνα, ούτε το «σύστημα», ούτε τις κλίκες, ούτε αυτούς που θα μας προωθήσουν. Συνεπώς, η σχέση μας είναι αληθινή και χωρίς «συμφέροντα»…

















Για το Books ‘n more..


https://www.facebook.com/Books-n-more-1951536161740478/

https://booksnmorepromotion.blogspot.com/2018/09/books-n-more_86.html