25.4.21

Η επιστροφή σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια θα γίνει με «προϋπόθεση τον προηγούμενο αυτοδιαγνωστικό έλεγχο- self-tests. Τι θα γίνει αν υποψήφιος νοσήσει εν μέσω πανελλαδικών

Στις 10 Μαΐου ξεκινούν τη δια ζώσης επαναλειτουργία τους νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία και γυμνάσια, με τα μέτρα που εφαρμόζονται ήδη για τα Λύκεια, όπως είπε στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο», η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
Σύμφωνα με την υπουργό, η επιστροφή σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια θα γίνει με «προϋπόθεση τον προηγούμενο αυτοδιαγνωστικό έλεγχο», δηλαδή με self-tests για μαθητές, εκπαιδευτικούς και διοικητικό προσωπικό αλλά και αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας.

Η παροχή των τεστ σε μαθητές και λοιπούς, θα γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως συμβαίνει τώρα με τα λύκεια.

Τα self-tests θα συνεχίζουν να διατίθενται δωρεάν από τα φαρμακεία, με τους γονείς των μαθητών να τα προμηθεύονται μέσω του ΑΜΚΑ, ενώ και με τον ίδιο τρόπο θα γίνεται και η δήλωση στο ηλεκτρονικό σύστημα «self-testing.gov.gr».

Τα SOS για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία

Oι μαθητές όλων των βαθμίδων θα πρέπει να επιδεικνύουν τα αρνητικά τεστ για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.

Oι Πανελλαδικές εξετάσεις αναμένεται να αρχίσουν στις 14 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 15 για τα Επαγγελματικά.

Αν κάποιος μαθητής νοσήσει, μπορεί να συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με το πλαίσιο που υπάρχει.
Τι θα γίνει αν υποψήφιος νοσήσει στις πανελλαδικές

«Υπάρχει ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο. Αν κάποιος πάθει οποιαδήποτε ασθένεια, τότε μπορεί να συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Οι περεταίρω λεπτομέρειες θα δοθούν πλησιέστερα σε εκείνη την ημερομηνία».

Όσο αφορά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των Γυμνασίων και των Δημοτικών αποφασίστηκε η ματαίωσή τους, όπως άλλωστε είχε γίνει και πέρυσι εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού.

«Αφουγκραζόμαστε τη γενικευμένη πίεση της φετινής χρονιάς και προτεραιότητά μας είναι να μπορέσουμε να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο στη δια ζώσης εμβάθυνση της ύλης».
Τι ισχύει με τα κρούσματα στα σχολεία

Εξηγήσεις έδωσε η υπουργός και σχετικά με τον αριθμό των νοσούντων από κοροναϊό μαθητών, όπως αυτός καταγράφεται από τα αυτοδιαγνωστικά τεστ.

Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, τα κρούσματα που υπάρχουν στα σχολεία δεν ανησυχούν, με τα self-tests να αποτελούν ιδιαίτερα χρήσιμο όπλο.

«Η αξία του self-test είναι να εντοπίζει πιο νωρίς τυχόν ασυμπτωματικούς ασθενείς».

«Την πρώτη εβδομάδα που λειτούργησαν τα λύκεια, στην πλατφόρμα του self-test υπήρχε μόνο η σχολική κοινότητα λυκείων. Τη 2η εβδομάδα μπήκαν και άλλο 1,3 εκατομμύρια πολίτες, εργαζόμενοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Άρα μπήκε ένας πολύ μεγάλος πληθυσμός και πράγματι τα κρούσματα ήταν περισσότερα αφού η βάση ήταν πολύ μεγαλύτερη. Δεν είχαμε περισσότερα κρούσματα σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα στα σχολεία, το αντίθετο», τόνισε η υπουργός.
Παράταση σχολικής χρονιάς

Σύμφωνα με ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, θα υπάρξει παράταση του σχολικού έτους κατά δύο εβδομάδες. Τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία αναμένεται έτσι να ολοκληρώνουν τα μαθήματα την Παρασκευή 25 Ιουνίου, ενώ τα γυμνάσια και τα λύκεια την Παρασκευή 11 Ιουνίου.

Άγνωστο παραμένει αν τα σχολεία θα ξεκινήσουν νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, με την κ. Κεραμέως να σημειώνει ότι «είναι ακόμη νωρίς» για αυτές τις αποφάσεις».

«Όλα εξετάζονται, ωστόσο τώρα προτεραιότητά μας είναι πώς θα συνεχιστεί και πώς θα ολοκληρωθεί η φετινή σχολική χρονιά».

Το άνοιγμα των δραστηριοτήτων θα ακολουθήσουν και οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, χωρίς ωστόσο ακόμα να έχουν ληφθεί αποφάσεις.

«Έχει δοθεί ήδη πράσινο φως για κατατακτήριες μετά τις 20 Μαΐου», είπε η υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στα πανεπιστήμια, «άρα σιγά σιγά επιστρέφουμε και εκεί σε μία κανονικότητα».

Σημειώνεται ότι το εαρινό εξάμηνο θα ολοκληρωθεί με εξ’ αποστάσεως μαθήματα.

Κλείνοντας, η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι το voucher για ψηφιακό εξοπλισμό μαθητών προχωρά κανονικά, ενώ και οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο.
«Έχει εμβολιαστεί περισσότερο από το 58% των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής», κατέληξε.