Στην διαχείριση των διοδίων της Εγνατίας Οδού αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στην Βουλή. Όσον αφορά στην Εγνατία Οδό,
ξεκαθάρισε κατ’ αρχάς ότι ανήκει στον ελληνικό λαό και δεν πωλείται, αλλά παραχωρείται για 25 με 30 χρόνια. «Το δρόμο δεν θα τον πάρει ο ιδιώτης και θα φύγει, μη λέμε πράγματα που δεν στέκουν σε καμία λογική ανάλυση», σχολίασε.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε άλλωστε ότι αυτή η Κυβέρνηση είναι υπέρ των παραχωρήσεων, καθώς οι συμβάσεις παραχώρησης είναι ένα μοντέλο που λειτουργεί με πολύ μεγάλη επιτυχία και με αυτές το κράτος διατηρεί τον εποπτικό ρόλο, που πρέπει να έχει.
Χαρακτήρισε τα περί πώλησης «ρητορεία που θυμίζει εποχές αντιμνημονιακής παλαβομάρας» και τόνισε ότι: «Άλλο παραχώρηση, όπως οι ΣΔΙΤ, άλλο ‘πουλάω τα ασημικά έναντι πινακίου φακής’. Αυτό δεν το κάνουμε και δεν πρόκειται να το κάνουμε».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης πως: «Δεν κάνουμε αυτό που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, να υπογράφουμε για τα διόδια και να πετάμε το μπαλάκι μπροστά». Υπενθύμισε ότι: «Επαναδιαπραγματευθήκαμε με τους θεσμούς και είπαμε, ναι, να βάλουμε διόδια, γιατί συμφωνούμε ότι ο χρήστης πρέπει να πληρώνει για χρήση και συντήρηση, αλλά τα διόδια να είναι λελογισμένα».
Υπενθύμισε ειδικότερα ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέτρεψε την ΚΥΑ Σπίρτζη – Τσακαλώτου, που όριζε τα διόδια στην Εγνατία Οδό στα 6 λεπτά του ευρώ και πέτυχε να πάνε αρχικά στα 3 λεπτά του ευρώ, επισημαίνοντας ότι το ποσό αυτό θα αυξηθεί στα 6 λεπτά του ευρώ μόνο όταν προχωρήσει η παραχώρηση, γίνουν ΣΕΑ και τα πρώτα έργα συντήρησης.
Σημείωσε επίσης ότι το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης έχει γενικότερα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια. Αναφέρθηκε στα 450 εκατομμυρίων ευρώ του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, για παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία σε όλη την Ελλάδα. Υπενθύμισε επίσης ότι η Εγνατία Α.Ε. μέσω της θυγατρικής της, έχει αναλάβει και έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας.
Σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού για την παραχώρηση της χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως σύμφωνα με τον νόμο 4336 του 2015, ανατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ να προκηρύξει και να διεξάγει διεθνή διαγωνισμό.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε άλλωστε ότι αυτή η Κυβέρνηση είναι υπέρ των παραχωρήσεων, καθώς οι συμβάσεις παραχώρησης είναι ένα μοντέλο που λειτουργεί με πολύ μεγάλη επιτυχία και με αυτές το κράτος διατηρεί τον εποπτικό ρόλο, που πρέπει να έχει.
Χαρακτήρισε τα περί πώλησης «ρητορεία που θυμίζει εποχές αντιμνημονιακής παλαβομάρας» και τόνισε ότι: «Άλλο παραχώρηση, όπως οι ΣΔΙΤ, άλλο ‘πουλάω τα ασημικά έναντι πινακίου φακής’. Αυτό δεν το κάνουμε και δεν πρόκειται να το κάνουμε».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης πως: «Δεν κάνουμε αυτό που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, να υπογράφουμε για τα διόδια και να πετάμε το μπαλάκι μπροστά». Υπενθύμισε ότι: «Επαναδιαπραγματευθήκαμε με τους θεσμούς και είπαμε, ναι, να βάλουμε διόδια, γιατί συμφωνούμε ότι ο χρήστης πρέπει να πληρώνει για χρήση και συντήρηση, αλλά τα διόδια να είναι λελογισμένα».
Υπενθύμισε ειδικότερα ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέτρεψε την ΚΥΑ Σπίρτζη – Τσακαλώτου, που όριζε τα διόδια στην Εγνατία Οδό στα 6 λεπτά του ευρώ και πέτυχε να πάνε αρχικά στα 3 λεπτά του ευρώ, επισημαίνοντας ότι το ποσό αυτό θα αυξηθεί στα 6 λεπτά του ευρώ μόνο όταν προχωρήσει η παραχώρηση, γίνουν ΣΕΑ και τα πρώτα έργα συντήρησης.
Σημείωσε επίσης ότι το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης έχει γενικότερα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια. Αναφέρθηκε στα 450 εκατομμυρίων ευρώ του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, για παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία σε όλη την Ελλάδα. Υπενθύμισε επίσης ότι η Εγνατία Α.Ε. μέσω της θυγατρικής της, έχει αναλάβει και έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας.
Σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού για την παραχώρηση της χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως σύμφωνα με τον νόμο 4336 του 2015, ανατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ να προκηρύξει και να διεξάγει διεθνή διαγωνισμό.
https://www.newsauto.gr/news/fthinotera-ta-diodia-stin-egnatia-odo-apo-tin-archiki-simvasi/