11.1.21

Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΦΑΣ για την ποίηση του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου (Μάρτιος 2011)

Ο δημοσιογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Θεοχάρης Μπικηρόπουλος εμφανίστηκε στα γράμματα στα 1992 με τη συλλογή 72 ποιημάτων Κάτι στιγμές... για να μας δώσει μια δεκαετία αργότερα το βιβλίο του Ο κήπος με τα ρόμπολα (2003).
Ο Μπικηρόπουλος είναι "παιδί της πόλης", δραστήριο μέλος της ζωής της, αγαπά τον τόπο του, τη φύση, τον ερωτικό παλμό της γυναίκας ακόμα κι’ όταν στέκεται με κριτική διάθεση απέναντί τους: 

«Τίποτα δεν άλλαξε/ σ' αυτή τη / μίζερη πόλη / Μόνο οι τιμές/ στα μπαρ με τα ποτά της λήθης / και τα χρόνια / της μικρής πόρνης/ που έπαψε να βάφει χείλη, μάγουλα/ να δείξει/ 18...».

Αυτά που τον απασχολούν και βγαίνουν στην επιφάνεια των λέξεων έχουν σχέση επίσης με τη μοναξιά του σύγχρονου ανθρώπου, τον πόλεμο, την αδικία, την έλλειψη επικοινωνίας, την αδύνατη αναζήτηση της ομορφιάς.

Όπως στο ποίημα «Σχετικά απόλυτο» της πρώτης συλλογής:
«Αν δεις ανατομικά τα πράγματα/ θα δεις/ ότι το μόνο όμορφο/ που υπάρχει στον πλανήτη μας/ είναι εκείνο το παράξενο/ άσπιλο/ λευκό λουλούδι./ Όμως, σε παρακαλώ, μη κοιτάξεις/ στη ρίζα του.../Πρέπει, ναι, πρέπει να υπάρχει κάτι/ ολόμορφο./ Ένα άσπιλο/ λευκό λουλούδι».

Οι στίχοι της συλλογής «Αλκυονίδες νύχτες», συνεχίζουν την επεξεργασία των μοτίβων του έρωτα θυμίζοντας κάποιες φορές με την έντονη μεταφορολογία τους το «Άσμα ασμάτων»:

«Ο λαιμός σου γυμνός/η κλείδα προκλητική/οι βολβοί των αυτιών σου/σαν ώριμα φρούτα…».

Ο μονίμως αμαρτωλός Μπικηρόπουλος, αναζητά τον έρωτα ακόμη κι εκεί που δεν υπάρχει, στο τρυφερό ψέμα για παράδειγμα.
Δεν πρόκειται για συνειδητή προσφυγή στην απόρριψη, της πραγματικότητας (όπως είναι γνωστό ο έρωτας χρειάζεται την αμοιβαιότητα για να στεριώσει) αλλά μάλλον για μια πραγματική ένδειξη αγάπης αφού ο εμπνεόμενος από τον έρωτα, ο αγαπών, τείνει να πιστεύει, ότι έστω και με απλή σωματική εγγύτητα, ο έρωτας μπορεί να μας μετακινήσει στο βασίλειο της επικοινωνίας.

"Έχω ανάγκη να ακούσω/ λόγια τρυφερά/κι ας είναι όλα ψέμα./Πες μου μια φράση ολόκληρη/ γεμάτη από αγάπη/ κι ας μην την πιστεύεις/. Σφίξε το χέρι μου /μες το δικό σου/ κι ας μην το νοιώθεις./Φίλησε με/ στο στόμα με κλειστά τα μάτια σου/ έστω για δύο λεπτά/ κι ας ταξιδεύεις αλλού».





*** Από εκδήλωση τον Μάρτιο του 2011 στο θέατρο "Πήγασος"
«ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ»





O Θεοχάρης Μπικηρόπουλος γεννήθηκε το 1965 στο Villigen της Γερμανίας. Ξεκίνησε να αρθρογραφεί από 16 χρονών στον τύπο της Κατερίνης  με σημαντικές δημοσιογραφικές επιτυχίες και παρεμβάσεις στην κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική ζωή της Πιερίας.

Ιδρυτής και εκδότης των περιοδικών WEEK και MUST- 4 Εποχές τη δεκαετία του ΄90 ως το 2005 .

Διετέλεσε διευθυντής ειδήσεων σε τοπικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, τηλεπαρουσιαστής ειδήσεων και εκπομπών. Συνεργάστηκε με όλες τις τοπικές εφημερίδες, υπήρξε ανταποκριτής Αθηναϊκών ΜΜΕ,  κειμενογράφος διαφημίσεων και λογογράφος. Εργάσθηκε ως υπεύθυνος Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων, σε Νομάρχες και Πολιτικά Γραφεία.

Υπήρξε υπεύθυνος πολιτικού σχεδιασμού και επικοινωνιακής υποστήριξης σε υποψήφιους που εκλέχθηκαν,  συμμετείχε και συμμετέχει σε ομάδες επικοινωνίας και πολιτικού σχεδιασμού.

Ενεργό μέλος πολλών Συλλόγων με πολυποίκιλη δράση.

Μέλος της «Ελληνικής Εταιρίας Δημοσίων Σχέσεων».

Διετέλεσε «Συντονιστής» της Ομάδας Επικοινωνίας και ΜΜΕ του «Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής», τη διετία 2006 και 2007.

Από το 2004 ως τον Ιανουάριο του 2008, διετέλεσε, Υπεύθυνος  Τύπου και Επικοινωνίας  Υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στην Αθήνα.

Παράλληλα, από τον Ιανουάριο του 2007 ως τις εκλογές τις 16-9-2007, διετέλεσε  Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου Υφυπουργού στο Υπουργείο Υγείας.

Μετά τις εκλογές επανατοποθετήθηκε ως Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου, ως τον Ιανουάριο του 2008, οπότε και παραιτήθηκε και επέστρεψε στην Κατερίνη.

Κάτοχος του   Μεταπτυχιακού τίτλου M.Sc  «Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας»  της  Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας 2008-2010 (Ε.Σ.Δ.Υ.  μέλος των: WHO, ASPHER, EAPHSS, EHMA, FICOSSER).

Μελέτες και εργασίες  του έχουν δημοσιευθεί σε πρακτικά συνεδρίων.

To 2007 παρακολούθησε το ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της ΣΤΟΑΣ ΒΙΒΛΙΟΥ.

Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στο Δημόσιο ΙΕΚ του Υπουργείου Υγείας στην Κατερίνη, όπου διετέλεσε διευθυντής.

Τιμήθηκε  από το Δήμο Κατερίνης στις 22-7-2006 «για την προσφορά με το  έργο του στη πνευματική ζωή της Κατερίνης και στα Ελληνικά Γράμματα».

Ιδρυτικό μέλος και τ. Αντιπρόεδρος  της ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ.

Μέλος της Ένωσης Εικαστικών Καλλιτεχνών Πιερίας.

Μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Φεστιβάλ Ολύμπου 2016.

Μέλος της κριτικής επιτροπής του 3ου  Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ποίησης  2017, του ΑΡΧΕΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΤΕΧΝΗΣ

 Τα  βιβλία του και οι συμμετοχές σε συλλογικές εκδόσεις :

·     «Κάτι στιγμές» (1992), Eκδόσεις ΠΕΡΙ

·      «Ο κήπος με τα ρόμπολα» (2003).

·          Εικονογράφησε μέρος του βιβλίου  «Η  Ελλάδα με χρώμα ,ήχο, εικόνα και λόγο» (2002) των εκδόσεων «Εκδοτική Όλυμπος -Γ.Ράπτης»).

·     «Η εξ-ΟΥΣΙΑ της Επικοινωνίας –Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων» (Eκδόσεις Παπαζήση, Πρόλογος του Άρη Σπηλιωτόπουλου)

·   Η Βαλίτσα, Eκδόσεις Σαββίδη 2008 (μετάφραση  στα Αγγλικά, Κρυσταλλία Παπαδοπούλου,   One-act play : “The suitcase”).

·      Εγώ; Εσύ… Θέατρο, 2011.

·   «Αλκυονίδες Νύχτες»,  Τα  Ερωτικά - ανθολογία περιόδου 2004-2011

·     «Οδυσσέα, μη γυρίσεις στην Ιθάκη». Τα  Ερωτικά - ανθολογία περιόδου 2004-2011. 2011.

·   «Οι έρωτες της Ενδορφίνης», Ποιητική ενότητα στην  ελληνοιταλική δίγλωσση έκδοση Tra ludiche evoluzioni interior si cerca lamore /Ανάμεσα σε εσωτερικά παιχνίδια εξέλιξης αναζητάται η αγάπη/ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΣ, ORNELLA CAPPUCCINI, GIOVANNI CAMPISI.  [Μετάφραση στην Ιταλική γλώσσα των ποιημάτων του Θεoχάρη Μπικηρόπουλου: Χαϊδεμενοπούλου Γεωργία. [ΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΓΛΩΣΣΗ, ΙΤΑΛΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ] EDIZIONI UNIVERSUM, ITALIA 2014.

·          Κρίσεις επιΚρίσεων

(Ήταν λέει... στο σπίτι του πρωθυπουργού.

Γιατί δε μιλάς;

Υπό Σκιήι). Εκδόσεις Όστρια , 2015

·   ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΠΟΙΗΣΕΩΣ- Συλλογικό έργο. Εκδόσεις Όστρια.

·     Αλκοόλ –Αλκοολισμός. Χρήση και κατάχρηση. Έρευνα για τις στάσεις και αντιλήψεις νέων 18-30 ετών στη Μακεδονία. Εκδόσεις Όστρια.

·     Ορφέας και Λειβηθρίδες (Χαικού). Εκδόσεις Όστρια.

· Ποιητική Ακαδημία Ελλάδας, Συλλεκτική έκδοση, συλλογικός τόμος,  επιμέλεια Δ. Ιατρόπουλος, 2018.

· Χωροχρόνος, Παναγιώτης Φτάρας, φωτογραφικό λεύκωμα και λογοτεχνία, 2018, εκδόσεις Όστρια.

·    Ο Κένταυρος που αγαπούσε τη Γοργόνα, μυθιστόρημα, 2018, εκδόσεις Όστρια.

   Υπό έκδοση:

 ·        ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ, ποιητική συλλογή

·       Mobbing, η κρυμμένη βία,  (Πρόλογος: Γεωργία Σιδέρη). Μελέτη για την ηθική παρενόχληση στον εργασιακό χώρο.

·     SOS 800 –οκτακόσιες ερωτήσεις και απαντήσεις για καταρτιζόμενους ΙΕΚ επαγγελμάτων υγείας.

     Θεατρικά έργα

·        Στα όρια του πόθου και του φόβου

·        Black Bull

·        Πλήρης ημερών-μονόλογος

·        Φώτης Γιαγκούλας, ο βασιλιάς των ορέων

·        Καφέ «Eλ Φισάουι»: η συνάντηση

·        Η εξομολόγηση της πεταλούδας –μονόλογος

·         Δυο φίλες-μονόπρακτο

·        Σοκολάτα υγείας –μονόλογος

·        Ο εφιάλτης-μονόπρακτο

·         Μάτια στον τοίχο-μονόπρακτο

 Η ζωγραφική και το σκίτσο είναι επίσης αγαπημένοι του τρόποι έκφρασης.

Συμμετείχε  στα «Αικατερίνεια 2008» (1-11-2008) με έκθεση σκίτσων περιόδου 1981-2008.

Ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί από τον μουσικοσυνθέτη Μπάμπη Ναβροζίδη.

Κείμενά του συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο «Αντώνης Κάλφας: λογοτεχνικές εκδόσεις, μαρτυρίες και αφηγήσεις στην Πιερία 1918-2010» Κατερίνη 2011, του Πολιτιστικού  Οργανισμού Δήμου Κατερίνης.