Για το 75% των Αμερικανών, οι εργοδότες αποτελούν σημαντική αιτία άγχους στην εργασία
Ένα κακό αφεντικό
μπορεί να είναι τόσο επιβλαβές για τους εργαζομένους όσο και το παθητικό κάπνισμα. Το σχετικό άρθρο, που δημοσιεύθηκε στον ιστοχώρο επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης Linkedin λέει επίσης ότι όσο συνεχίζετε να εργάζεστε για κάποιον που σας αγχώνει, τόσο μεγαλύτερη ζημιά προκαλείται στη σωματική και ψυχική σας υγεία.
Σύμφωνα με ευρήματα έρευνας που διεξήχθη από τον Αμερικάνικο Ψυχολογικό Σύλλογο (APA), το 75% των εργαζομένων πιστεύει ότι τα αφεντικά τους αποτελούν σημαντική αιτία άγχους στον εργασιακό χώρο. Ωστόσο, το 59% εξ αυτών, δεν αποφασίζει να εγκαταλείψει τη θέση εργασίας του.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι συνηθίζουν στις εργασίες τους παρά το γεγονός ότι είναι δυσαρεστημένοι από αυτές. Αυτό περιπλέκει περαιτέρω τη διαδικασία παραίτησης, δεδομένου ότι δεν είναι πλέον παρακινημένοι να αναζητήσουν ένα υγιέστερο εργασιακό περιβάλλον που θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάστασή τους.
Οι επιπτώσεις στην υγεία μπορεί να είναι χειρότερες από το κάπνισμα
Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια του Χάρβαρντ και του Στάνφορντ, συγκέντρωσαν στοιχεία από πάνω από 200 μελέτες και διαπίστωσαν ότι το άγχος στην εργασία μπορεί να είναι εξίσου επιβλαβές για την υγεία με την έκθεση στο παθητικό κάπνισμα. Η κύρια αιτία εργασιακού άγχος για τους περισσότερους υπαλλήλους είναι ο κίνδυνος να χάσουν τη δουλειά τους.
Ως εκ τούτου, είναι πιθανό αυτοί οι εργαζόμενοι να είναι κατά 50% πιο επιρρεπείς σε προβλήματα υγείας από τους συναδέλφους τους. Οι εργαζόμενοι που εκτελούν μια απαιτητική εργασία πιέζονται να αποδώσουν περισσότερο, ξεπερνώντας τις δυνατότητες τους και αυτό αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης σημαντικών προβλημάτων υγείας κατά 35%. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα προβλήματα με τα αφεντικά σχετίζονται απλά με την αντιπάθεια.
Πώς αναγνωρίζετε όμως αν ανήκετε στην πρώτη κατηγορία ή στη δεύτερη; Τα κακά αφεντικά είναι υπερβολικά επιθετικά, ναρκισσιστικά και ακόμη και βίαια μερικές φορές. Συχνά λένε φράσεις όπως "Πάντα το κάναμε με αυτό τον τρόπο", "Να θεωρείς τον εαυτό σου τυχερό που έχεις ακόμη δουλειά" και "Τίποτα δεν λειτουργεί καλά, αν δεν είμαι εγώ εδώ". Δεδομένων των σημερινών συνθηκών της αγοράς, η απόφαση παραίτησης από την εργασία δεν είναι εύκολη, όπως και να ξεκινήσετε πάλι από την αρχή. Αυτό σύντομα γίνεται συνήθεια και το επίπεδο κινήτρων πέφτει.
Ακολουθούν μερικές απλές στρατηγικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να επιβιώσετε σε στιγμές επαγγελματικών κρίσεων:
1. Κάντε μια λίστα με τους στόχους της ημέρας και διαγράψτε τους καθώς τους ολοκληρώνετε. Αυτό το αίσθημα ότι έχετε ολοκληρώσει μέρος των καθηκόντων σας μπορεί να σας βοηθήσει να προχωρήσετε.
2. Απενεργοποιήστε τις ειδοποιήσεις του επαγγελματικού ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου, καθώς και το επαγγελματικό σας κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να επαναφορτίσετε τις μπαταρίες σας.
Πηγή: forbes.com
Απόδοση-Επιμέλεια: PsychologyNow.gr