ΤΗ
ΔΙΠΛΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ
Εορταστική ποιητική
βραδιά, διοργάνωσε ο ραδιοσταθμός, αθλητισμού και πολιτισμού Athlitikos 106,7 fm, στον πολυχώρο «ON AIR» στην Κατερίνη,
παρουσιάζοντας τη διπλή συλλεκτική
έκδοση του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου,
«Αλκυονίδες Νύχτες & Οδυσσέα μη γυρίσεις στην Ιθάκη», την Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου στις 9μμ.
Την λογοτεχνική απόδοση
έκανε ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Ευγένιος Ολύμπιος ενώ απήγγειλαν ποιήματα ο ηθοποιός –σκηνοθέτης Γιώργος
Χανδόλιας, ο τραγουδιστής Λάζαρος Βρεττός αλλά και για πρώτη φορά ο ίδιος ο
συγγραφέας.
Πρόκειται για μια ψηφιακή έκδοση όπου κυριαρχεί ο ερωτισμός, ενώ δε
λείπουν ποιήματα κοινωνικού περιεχομένου, που συμπεριλήφθηκαν εμβόλιμα την
τελευταία στιγμή.
Οι συμβολισμοί
Οι τίτλοι των δύο
συλλογών αντανακλούν συμβολισμούς: οι
αλκυονίδες ημέρες , σύμφωνα με τον αρχαιοελληνικό μύθο είναι η ελπίδα και η
αισιοδοξία ότι όλα μπορούν να αλλάξουν και όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα, οι
«αλκυονίδες νύχτες» είναι η ελπίδα, η χαρά, ο πόθος, ο έρωτας που μπορούν να «μας ζεστάνουν» μες τις παγωμένες γκρίζες νύχτες του «χειμώνα»,
ομορφαίνοντας τη ζωή μας. Όσο για την προτροπή να μη γυρίσει στην Ιθάκη ο
Οδυσσέας, σαφώς παραπέμπει στη διαρκή αναζήτηση, στην πάλη, στη διεκδίκηση, που
πρέπει να μας χαρακτηρίζει στο ταξίδι
της ζωής, γιατί το λιμάνι είναι το τέλος
του ταξιδιού...
Όπως γράφει στο προλογικό του σημείωμα ο
Θεοχάρης Μπικηρόπουλος: «ποίηση και έρωτας: μια παλιά ιστορία, που βρίσκει τις
ρίζες της στις απαρχές της ιστορίας του ανθρώπου. Το ερωτικό στοιχείο, από
καταβολής ποίησης, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα από τα απαραίτητα στοιχεία
του ποιητικού λόγου. Στην κυριολεκτική μορφή της ως είδος αυτόνομο και
ξεκομμένο από τις πρωτόγονες τελετουργίες και την αυστηρή θρησκευτική
λειτουργικότητά της, η ποίηση αποτελεί μιαν αντανάκλαση του έρωτα, μαζί με το
ιδανικό της αντρείας. Ο έρωτας βρίσκεται πίσω από την πολιορκία και την άλωση
της Τροίας όπως και πίσω από κάθε
πολιορκία: είτε πολιορκούμε είτε μας πολιορκούν! Ο οίστρος του έρωτα είναι
σχεδόν ομώνυμος της ποίησης: ας μη ξεχνάμε ότι για τους αρχαίους, ο έρωτας στην
ιδανική μορφή ταυτιζόταν με το λόγο και ο λόγος με τον έρωτα…. Όπως και με την
ανδρεία. Ποίηση λοιπόν. Μια αντανάκλαση του έρωτα και της αντρείας».
30 χρόνια, 260 και πλέον
ποιήματα....
Οι δύο συλλογές περιλαμβάνουν
κυρίως ερωτικά ποιήματα και κλείνουν
έναν κύκλο δημιουργίας 30 ετών. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για 3 (ηλικιακές) περιόδους: η συλλογή
"Κάτι στιγμές"(72 ποιήματα) αφορά κείμενα που έχουν γραφεί στην
ηλικιακή δεκαετία των 16-26 ετών, ο ΄"Κήπος με τα
ρόμπολα"(66 ποιήματα που γράφτηκαν μεταξύ 26 ως 35 ετών) και δύο τελευταίες συλλογές " Αλκυονίδες
Νύχτες" και «Οδυσσέα μη γυρίσεις στην Ιθάκη» (120 και πλέον
ποιήματα) τη δεκαετία 36 ως 46.
Αρκετά ποιήματα έχουν
μελοποιηθεί, κάποια έχουν συμπεριληφθεί σε Ουγγρική ανθολογία αφιερωμένη σε
Ευρωπαίους δημιουργούς ή καλύτερα μη
Ούγγρους...μια πρωτοβουλία του βραβευμένου Ούγγρου ποιητή Sandor Bugui.
Ο Αντώνης Κάλφας
Ο συγγραφέας –ποιητής
Αντώνης Κάλφας, σε σχετική κριτική, για τα ερωτικά ποιήματα της εν λόγω συλλογής,
αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Οι στίχοι συνεχίζουν την επεξεργασία των μοτίβων του
έρωτα θυμίζοντας κάποιες φορές με την έντονη μεταφορολογία τους το «Άσμα
ασμάτων»: «Ο λαιμός σου γυμνός/η κλείδα προκλητική/οι βολβοί των αυτιών σου/σαν
ώριμα φρούτα…».
Το συγγραφικό έργο
Οι 2 ποιητικές συλλογές
αυτής της έκδοσης έρχονται να προστεθούν στο εκδοτικό έργο του Θεοχάρη
Μπικηρόπουλου:
«Κάτι στιγμές» (1992),
Eκδόσεις ΠΕΡΙ
«Ο κήπος με τα ρόμπολα»
(2003).
Εικονογράφησε μέρος του
βιβλίου «Η Ελλάδα με χρώμα ,ήχο, εικόνα και λόγο» (2002)
των εκδόσεων «Εκδοτική Όλυμπος -Γ.Ράπτης»).
«Η εξ-ΟΥΣΙΑ της
Επικοινωνίας –Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων» (Eκδόσεις Παπαζήση, Πρόλογος
του Άρη Σπηλιωτόπουλου)
Η Βαλίτσα, Eκδόσεις
Σαββίδη 2008
Εγώ; Εσύ…, Θέατρο, 2011.
Ποιήματά του έχουν
μελοποιηθεί από τον μουσικοσυνθέτη Μπάμπη Ναβροζίδη.
Ποιήματά του συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο «Αντώνης
Κάλφας: λογοτεχνικές εκδόσεις, μαρτυρίες και αφηγήσεις στην Πιερία 1918-2010»
Κατερίνη 2011, του Πολιτιστικού
Οργανισμού Δήμου Κατερίνης.
Όπως και στις προηγούμενες
συλλογές, οι σελίδες του βιβλίου διανθίζονται με σχέδια και ζωγραφιές του Θ.
Μπικηρόπουλου.