27.11.23

Το κεντρικό πρόσωπο της φωτογραφικής έκθεσης "Γυναίκα εστί" Αντωνία Βαρμάζη, μιλάει για την εμπειρία της-ΦΩΤΟ

Εγκαινιάστηκε στην Αστική Σχολή Κατερίνης η έκθεση φωτογραφίας "Γυναίκα Εστί" της Στέλλα Τζιτζιλή. Μια έκθεση που επικεντρώνεται στη γυναίκα σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής. Η έκθεση αποτελείται από μια σειρά φωτογραφιών με "πρωταγωνίστρια" την φιλόλογο/δημοσιογράφο/ συγγραφέα,  Αντωνία Βαρμάζη, η οποία αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο της φωτογράφησης στην σκηνοθετημένη -εννοιολογική φωτογραφία. Χαιρετίζοντας στην εκδήλωση η Αντωνία Βαρμάζη μίλησε για τους "ρόλους" που κλήθηκε να "παίξει" στέλνοντας τα μηνύματα της δημιουργού, από μια σειρά φωτογραφιών με...θέμα, αρχή, μέση, επέκταση και επίλογο. Να τι είπε γι αυτή την εμπειρία της η κ. Βαρμάζη:

"Αυτή είναι η έκθεση της Στέλλας Τζιτζιλή. Γυναίκα εστί. Στην αρχή νόμιζα πως απλώς θα ποζάρω χαρούμενη. Όμως η Στέλλα ήθελε να εκφράζομαι. Η Στέλλα έχει μάθει να κονταίνει μπροστά στο έργο της γιατί το έργο της είναι ψηλό.Ξεκινώντας την ροή της έκθεσης βλέπουμε μια γυναίκα χαρούμενη όπως ακριβώς μια νύφη και δίπλα μια νοικοκυρά ατημέλητη και ίσως με διπλό κόπο εάν είναι και μονογονεικης φύσης. Εκεί στέκεται και μια γυναίκα κακοποιημένη από κάποιον που την έβρισε, την χτύπησε και την εξευτέλισε. Η κόκκινη βαλίτσα για εμένα ήταν τα ταξίδια μου και ως εκπαιδευτικός πάντα είμαι με μια βαλίτσα στο χέρι.

Όμως εγώ χρειάστηκε να βγω από το κορμί μου και να αποστασιοποιηθώ για να καταλάβω πως δίπλα μου στεκόταν μια κούκλα που την ονόμασε η δημιουργός " alter ego" , δηλαδή το άλλο μισό του εαυτού μου.
Και τελικά τα κατάφερα να ενωθώ με το άλλο μου μισό και να απεγκλωβίσω τον εαυτό μου .
Γι αυτό και το κλουβί είναι άδειο και εγώ κρατώ στα χέρια μου τον εαυτό μου.
Η Στέλλα σήμερα εξέφρασε την γυναίκα
του 21 ου αιώνα σε όλες τις εκφάνσεις της με αισιόδοξο τέλος γιατί μέσα της πιστεύει στη δύναμη της γυναίκας.
Γιατί "γυναίκα εστί" το θάρρος να αντικρίσεις τον εαυτό σου και να τον βοηθήσεις να ορθώσει ανάστημα και φωνή."