19.12.22

Η Ειρήνη Μητούδη απαντά σε 10+1 ερωτήσεις του cosmopoliti -ΦΩΤΟ

Αναδημοσίευση από το https://cosmopoliti.com
Η Ειρήνη Μητούδη διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων με έδρα τη Θεσσαλονίκη, είναι ένας άνθρωπος με πάθος για δημιουργία και καλλιτεχνικές ανησυχίες. Η ζωγραφική σε συνδυασμό με το κολάζ πρωταγωνιστεί αυτή την περίοδο στη ζωή της. Έχει συμμετάσχει με έργα της, σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Αυτό που την εξιτάρει είναι ότι ταξιδεύοντας νοητά στον κόσμο του μη υπαρκτού, συνθέτει εικόνες αλληγορικές, οι οποίες αφήνουν πολλές φορές και ηχηρά μηνύματα! Για εκείνη, είναι πολύ σπουδαίο, τα έργα της να έχουν αλληλεπίδραση με τον θεατή και απολαμβάνει να ακούει από εκείνους, το τι αφουγκράζονται από τη θέασή τους. 
Έχει στο ενεργητικό της πολλές ατομικές εκθέσεις και συμμετοχές σε ομαδικά project στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 
Έργα της συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου ΔΥΠΝΟΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ (εκδόσεις ΜΑΤΙ), μια έγχρωμη ειδική συλλεκτική έκδοση με ποίηση και κολάζ, το οποίο είναι 14ο βιβλίο του συγγραφέα και 7η ποιητική του συλλογή.
Διδάσκει στο τμήμα Αρχιτεκτονικής διακόσμησης εσωτερικών χώρων του ΙΕΚ ΑΛΦΑ.
Συνεργάστηκε (1995-1999 )με την εταιρεία DECO TEAM με αντικείμενο την εκπόνηση σχεδίων και την επίβλεψη κατασκευής επαγγελματικών χώρων κυρίως εμπορικών καταστημάτων.
Από το 1999 μέχρι σήμερα διευθύνει την επιχείρησή της με αντικείμενο τον σχεδιασμό και την επίβλεψη κατασκευής επαγγελματικών χώρων και κατοικιών σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Η Ειρήνη Μητούδη δεν είναι μόνο μια καταξιωμένη επαγγελματίας, με γνώσεις πολλές και μεστές στο αντικείμενο της, με αποτέλεσμα να της αναθέτουν πολλές δουλειές και να την εμπιστεύονται χωρίς κανέναν ενδοιασμό. Και στην προσωπική της είναι μια καθώς πρέπει κυρία ,αξιοπρεπής ,ευγενική ,με ήθος, φινετσάτη, γοητευτική, με όμορφο πρόσωπο και χαρακτηριστικά που αποπνέουν μια γαλήνια και θετική αύρα. Είναι παντρεμένη με τον Πάνο Πολυμενίδη, Μηχανολόγο μηχανικό του Α. Π. Θ και έχουν δύο κόρες, την Πόλυ και την Θεοδώρα, δύο πανέμορφα πλάσματα! 
Στυλιστικά, ανήκει στις υπέρκομψες κυρίες, γιατί γνωρίζει να επιλέγει τα χρώματα που της ταιριάζουν και πάντα θα την αντικρίσεις προσεγμένη εμφανισιακά. 
Διακρίνεται για τη δοτικότητα, την έντονη προσωπικότητά της- παρότι κρατά χαμηλό προφίλ- την ειλικρίνεια της. 
Είναι άνθρωπος εμπιστοσύνης, αλληλέγγυα, με βλέμμα καθάριο, υποδειγματική σύζυγος και μητέρα! 
Στη ζωή της πορεύεται με τις αξίες και τα ιδανικά που την διέπουν και στη σημερινή μας εποχή, ελάχιστους φωτίζουν, στις συναναστροφές και τις συμπεριφορές τους… 




Με χαρά, και πάντα με ευγένεια, απάντησε στις γνωστές 10+1 ερωτήσεις μου χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος.

– Σπουδάσατε αρχιτεκτονική διακόσμηση εσωτερικών χώρων, ασχολείστε με τα εικαστικά και συμμετέχετε σε εκθέσεις, είστε ζωγράφος και κατασκευάζετε έργα αναλογικού κολάζ. Επίσης , δίνετε δυναμικό ”παρών” σε όλες τις φιλανθρωπικές εκδηλώσεις της Θεσσαλονίκης. Μιλήστε μου για όλες αυτές τις επαγγελματικές ασχολίες και δραστηριότητες σας.

Η επαγγελματική μου ενασχόληση είναι η αρχιτεκτονική διακόσμηση εσωτερικών χώρων. Μια δουλειά που μου δίνει τη δυνατότητα τόσο στο δημιουργικό όσο και στο πρακτικό επίπεδο να υλοποιώ αυτό που συλλαμβάνω ως ιδέα, με τη φαντασία. Το δημιουργικό αποτέλεσμα, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την πραγμάτωση είναι κάτι που με μαγεύει. Είναι μια δουλειά που δεν είναι ποτέ στατική. Κάθε φορά έρχομαι αντιμέτωπη με τις προκλήσεις του χώρου που πρέπει να μεταμορφώσω από «γιαπί», η να ανακαινίσω σε κάτι άλλο, που να εντυπωσιάζει αλλά και να είναι απόλυτα λειτουργικό για τον πελάτη μου.
Είναι μια δουλειά που απαιτεί πολλές δεξιότητες.
Πρώτα από όλα χρειάζεται ειδική θα έλεγα προσέγγιση του πελάτη ,ώστε να κατανοήσεις τι είναι αυτό που φαντάζεται, πως το φαντάζεται και τι ακριβώς θέλει για το χώρο του, ώστε να δημιουργήσεις με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Να δημιουργήσεις έναν χώρο που θα τον αντιπροσωπεύει, όπως το ονειρεύεται αλλά και να προτείνεις εναλλακτικές που ως επαγγελματίας μπορώ να του προτείνω, είτε είναι η οικία του, είτε ο επαγγελματικός του χώρος!

Πρέπει να κατανοήσεις όλες τις ανάγκες και τον τρόπο εργασίας του για να φτιάξεις ένας καταρχάς εργονομικά άρτιο χώρο αλλά και όμορφο αισθητικά. Σχεδιαστική λειτουργικότητα και αισθητική, είναι τα ζητούμενα. Επίσης, απαιτείται ο επαγγελματισμός που θα σου επιτρέψει να προ κοστολογήσεις τη δουλειά καθώς και να καταθέσεις ένα χρονοδιάγραμμα που θα τηρηθεί αυστηρά ώστε να βγει εις πέραν το έργο και φυσικά χρειάζεται η ανάλογη τεχνογνωσία για την σωστή επίβλεψη του. Το να προσλάβεις έναν διακοσμητή είναι κέρδος χρημάτων ,όσο και αν ακούγεται οξύμωρο, γιατί μπορεί να υποθέτει κάποιος ότι είμαστε μια ακριβή υπηρεσία! Ένας διακοσμητής εποπτεύει το έργο σφαιρικά, σε καθοδηγεί και δεν σε αφήνει να κάνεις λάθος αγορές ,επίσης επειδή υπάρχει η μελέτη, γνωρίζεις τι πρέπει να βάλεις που, άρα και ο χρόνος της έρευνας αγοράς περιορίζεται, συνεπώς, επειδή ο χρόνος είναι χρήμα ,σίγουρα εξοικονομείς χρήματα με την βοήθεια του διακοσμητή. Όσοι πελάτες μου το έχουν κατανοήσει αυτό, με εμπιστεύονται πλέον …τυφλά! Έχω συνεργαστεί με πολλούς επαγγελματίες, που τους έχω κάνει τα καταστήματα τους και στη συνέχεια τα σπίτια τους και τώρα πια κάνω τα σπίτια των παιδιών τους. Είναι πολύ όμορφο να χτίζεις τέτοιες σχέσεις! Σχέσεις εμπιστοσύνης που προκύπτουν από το επαγγελματικό και αισθητικό αποτέλεσμα. Είναι θαρρώ τιμητικό αυτό για έναν επαγγελματία. Για εμένα ως διακοσμήτρια, πέρα από την καταξίωση, είναι και η χαρά της δημιουργίας που με γεμίζει.
Ένα άλλο κομμάτι αναπόσπαστο της καθημερινότητας μου είναι η Τέχνη. Ασχολούμαι από μικρή με την ζωγραφική και ο,τιδήποτε καλλιτεχνικό. Όλα αυτά τα χρόνια συναναστρέφομαι, παρακολουθώ, μελετώ μεγάλους ζωγράφους και αντλώ τεχνικές και τεχνογνωσία, που την ενσωματώνω στο έμφυτο ταλέντο μου, χτίζοντας τη δική μου εικαστική ταυτότητα!
Πέντε χρόνια παρακολουθούσα ένα εξαιρετικό πρόγραμμα του μουσείου σύγχρονης τέχνης Μomus, “adult art”!
Κάθε Σάββατο για 5 ώρες μιλούσαμε για έναν καλλιτέχνη, διαφορετικό κάθε φορά, βλέπαμε έργα του στο μουσείο, είτε στην μόνιμη συλλογή του είτε σε περιοδική και μετά εμβαθύναμε στην τεχνοτροπία του και δημιουργούσαμε όλοι μας κάτι ανάλογο!
Αυτή η επικοινωνία, ο συγχρωτισμός με ανθρώπους των τεχνών και κοινά ενδιαφέροντα με συναρπάζει και είναι ξεκλείδωμα μυαλού.

Με μεγάλη μου χαρά συμμετέχω εδώ και χρόνια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, παράλληλα, όμως ,χαράσσω τη δική μου πορεία με τις ατομικές μου εκθέσεις.
Η μεγάλη μου όμως αγάπη είναι το κολάζ.
Συνθέτω αναλογικά υπαρκτές εικόνες και δημιουργώ καινούργιες.
Αυτό που με εξιτάρει είναι πως ταξιδεύοντας νοερά στον κόσμο του μη υπαρκτού, συνθέτω εικόνες αλληγορικές, οι οποίες αφήνουν πολλές φορές και ηχηρά μηνύματα! Για εμένα, είναι πολύ σπουδαίο, τα έργα μου να έχουν αλληλεπίδραση με τον θεατή και απολαμβάνω να ακούω το τι αφουγκράζονται από την θέαση τους. Είναι συναρπαστικό να εκμαιεύεις συναισθήματα, σκέψεις, αντιδράσεις αλλά και επιβράβευση μέσα από το εικαστικό έργο σου. Πρόσφατα ανέλαβα ένα collage workshop, με ενήλικες και ήταν ένα απόγευμα μοναδικό, φώτισαν τα πρόσωπα όλων από ζεστά χαμόγελα από τη συμμετοχή και τη δημιουργία τους. Χαίρομαι πολύ να κοινωνώ την τεχνική του κολάζ , που πραγματικά η ενασχόληση μαζί του μου δίνει την δυνατότητα να εκφράζομαι, να ξεδιπλώνω τη φαντασία μου, δημιουργώντας έργα τέχνης, που επίσης, πέρα από την καλλιτεχνική διάσταση, προσωπικά, αποδρώ από την καθημερινότητα και τον φόρτο εργασίας μου, ξεκουράζομαι, αλλά και φτάνω στο σημείο να νιώθω πληρότητα και να ταξιδεύω με τη φαντασία μου, να ανανεώνομαι κυριολεκτικά και να γεμίζει η ψυχή μου όμορφες εικόνες.
 
Θα ήθελα να αναφερθώ και σε μια συνεργασία έκπληξη με τον συγγραφέα και ποιητή Θεοχάρη Μπικηρόπουλο, συνεργασία η οποία είναι μια συνύπαρξη τεχνών, που αποτυπώθηκε σε μια έκδοση, που περιλαμβάνει ποίηση και κολάζ, με τίτλο «Δύπνοος έκφραση»(εκδόσεις «Μάτι») Μια συλλεκτική έγχρωμη έκδοση πολυτελείας που περιλαμβάνει 55 ποιήματα και 16 κολάζ μου. Είναι εντυπωσιακό πως δυο τέχνες διαφορετικές έχουν τελικά έναν κοινό παρανομαστή!
Ο κ. Μπικηρόπουλος εκφράζει με τα ποιήματά του, με τις λέξεις, ό,τι ακριβώς διαπραγματεύομαι εγώ μέσα από τα κολάζ μου. Λέξεις, σκέψεις, συναισθήματα, εικόνες αλληγορικές αλλά ταυτόχρονα οξύμωρες ξεπηδούν μέσα από την εμπνευσμένη ποίησή του, αλλά και από τις εικόνες των κολάζ μου, συνθέτοντας ένα αρμονικό αποτέλεσμα. Κατάθεση συναισθημάτων μέσα από λέξεις και εικόνες, μία συνύπαρξη Τεχνών που αγγίζει τις ψυχές όλων, συγκεντρώνοντας διθυραμβικές κριτικές!

Επιπρόσθετα, στο διαδίκτυο πρέπει να επισημάνω ότι διατίθεται ακόμη ένα βιβλίο μου, ένας κατάλογος με 24 κολάζ μου από την artbox project απ΄ όπου μπορεί κάποιος να αγοράσει το κολάζ της αρεσκείας του.
Ένα άλλο κομμάτι της επαγγελματικής μου καριέρας είναι η διδασκαλία σε γνωστό ΙΕΚ της Θεσσαλονίκης στο τμήμα Αρχιτεκτονικής Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων!

Αυτό που προσπαθώ να μεταλαμπαδεύσω στους μαθητές μου είναι η αγάπη μου για την διακόσμηση. Στόχος μου είναι να τους μυήσω σε έναν επαγγελματικό τρόπο σκέψης, ώστε με τα εφόδια που θα τους δώσω προσπερνώντας θεωρητικές γνώσεις, να κατανοήσουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό που απαιτεί ειδικές γνώσεις ανθρωπομετρικών μετρήσεων ώστε να μπορούν να εξελιχθούν γρηγορότερα, να βγουν στην αγορά εργασίας και να ανοίξουν τα φτερά τους επαγγελματικά!
Αυτή η επαφή με τους νέους φυσικά είναι μοναδική. Είναι ένα «παιχνίδι «πάρε –δώσε». Δίνω την «εκπαίδευση» και παίρνω… αυθορμητισμό, όνειρα , προσδοκίες με μια λέξη την ΕΛΠΙΔΑ για το αύριο, με τη φρεσκάδα και τις νέες ιδέες τους και την μοντέρνα οπτική τους!

Στην όμορφη Θεσσαλονίκη με τους ωραίους ανθρώπους της, υπάρχουν λέσχες, σύλλογοι, που είναι στην πρωτοπορία. 
Για να γίνω συγκεκριμένη, θα σας εξηγήσω: είμαι μέλος των «Φίλων της νέας παραλίας» και συμμετέχω στην μοναδική πασαρέλα με ρούχα σχεδιασμένα από υλικά ανακυκλώσιμα!
Μια εξαιρετική ιδέα που πραγματοποιείται εδώ και 8 έτη και έχει γίνει θεσμός στην πόλη μας!
Το μήνυμα όλου αυτού είναι ένα και πολύ σπουδαίο: η «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ». Δίνουμε μια δεύτερη ευκαιρία σε ό,τι υλικό έχει πάρει το ταξίδι του τέλους και με μεράκι και πολλή φαντασία το ανακατασκευάζουμε!
Τέλος, μιας και το αναφέρατε, ‘’ναι’’ δηλώνω παρούσα σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, με αγάπη και πραγματική αλληλεγγύη, και ευαισθησία, που τόσο έχει ανάγκη η εποχή μας, σε αυτούς τους γκρίζους καιρούς, προσφέροντας ό,τι μπορώ με πολλή διάθεση. Χαίρομαι που μου δίνεται η δυνατότητα να προσφέρω έργα μου σε δημοπρασίες, για τη συγκέντρωση χρημάτων για καλό σκοπό, κυρίως προς ιδρύματα. Είναι το λιγότερο που μπορώ να κάνω, αλλά πιστέψτε με, το κάνω με πολλή -πολλή αγάπη και ανιδιοτέλεια. 
Όπως έλεγε ο Καζαντζάκης: ‘’αγάπα τον άνθρωπο γιατί είσαι εσύ… 
‘’ Εμείς οι άνθρωποι των Τεχνών αναζητούμε και μοιραζόμαστε, την ομορφιά, την αισθητική, την αγάπη, την αλληλεγγύη, γιατί έτσι ο κόσμος γίνεται πιο όμορφος και ανθρώπινος, κάτι που το έχουμε όλοι ανάγκη.
Σας ευχαριστώ πολύ για τη δυνατότητα που μου δίνεται να «αποκαλύψω» όλα αυτά που συνθέτουν την παρουσία μου στη Θεσσαλονίκη ως ενεργός δημότης μάλιστα από ένα μέσον, που η φιλοσοφία μου ταυτίζεται με τη δική σας. Σας συγχαίρω δε για τη στήριξη των ανθρώπων του πολιτισμού, που στην Ελλάδα όλοι επικαλούνται αλλά λίγοι είναι αυτοί που το αποδεικνύουν έμπρακτα…


1) Δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς…
Χαμόγελο!

2) Πού ξοδεύεις τα χρήματά σου;
Στο χρόνο. Ο χρόνος είναι χρήμα… Πολύτιμος χρόνος για να προλάβω όσα σχεδιάζω την ημέρα, την εβδομάδα, το μήνα…

3) Ποια είναι η χειρότερη συνήθειά σου;
Ρωτάτε για τις καλές μου συνήθειες ή τις κακές;
Ο Ντοστογιεφσκι είπε πως «ο άνθρωπος είναι ένα πλάσμα που μπορεί να συνηθίσει και να προσαρμοστεί στα πάντα, και νομίζω ότι αυτός είναι ο καλύτερος ορισμός του ανθρώπου». Συμφωνώ απόλυτα.

4) Ποια είναι η συνήθεια που απεχθάνεσαι στους άλλους;
Απεχθάνομαι αυτούς που με τη συμπεριφορά τους κατορθώνουν να γίνονται τοξικοί. Κυρίως, όμως, τους αριβίστες που είναι αδίστακτοι μπροστά στο στόχο τους χωρίς να σε σέβονται.

5) Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σου έχουν δώσει;
Ο πατέρας μου, που υπήρξε ένα μεγάλο σχολειό για εμένα, μου έλεγε «ακούς δέκα, κράτα ένα»

6) Ποια θεωρείς την πιο υπερεκτιμημένη αρετή;
Την υπερβολική αρετή ή μάλλον την αρετή από υστεροβουλία…

7) Τι κάνεις για να χαλαρώσεις;
Βυθίζομαι στην Τέχνη μου και σε όσα με γεμίζουν, ώστε όχι μόνο να χαλαρώνω αλλά κυρίως να βρίσκω την εσωτερική γαλήνη, και να ζω τις στιγμές που με γεμίζουν…

8) Τι θα άλλαζες στη Θεσσαλονίκη;
Θα άλλαζα πρώτα εγώ, θα ήθελα να αλλάξουν και οι γύρω μου και έτσι θα άλλαζαν όλα στη Θεσσαλονίκη!..

9) Ποιο είναι το motto σου στη ζωή;
Βάλτε χρώμα στην ζωή σας!

10) Τρία πράγματα που σε κάνουν ευτυχισμένη.
…αν τα θεμέλια της ευτυχίας στη ζωή είναι, «κάτι να κάνεις, κάτι να αγαπάς, κάτι να ελπίζεις», τότε προσπαθώ να έχω αυτό το κάτι.