4.7.22

51ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ. ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ....40 αποκλειστικές φωτογραφίες από την παράσταση στο αρχαίο θέατρο Δίου

 


Ο Ισπανός ποιητής Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, μέσα από την ποίησή του, "τραγούδησε" την αγάπη αλλά και το θάνατο κι αυτό φαίνεται καθαρά στο "Ματωμένο γάμο", μια τραγωδία-γέννημα των πόθων, των ηθών και των παραδόσεων του ισπανικού λαού, που όμως έχει πανανθρώπινη εμβέλειά. Μιλά για το αναπάντεχο της συνάντησης ενός άνδρα και μιας γυναίκας, για την ύβρη του εξωσυζυγικού έρωτα εκτός των κοινωνικών συμβάσεων και ταυτόχρονα για την ύβρη του μίσους που γεννά μια βεντέτα μεταξύ δυο οικογενειών. Ανάμεσα στις συγκρουσιακές σκηνές μεταξύ των κεντρικών προσώπων, ο λόγος μαζί με τα τραγούδια και προοιωνίζουν όσα μέλετε να γίνουν σ' αυτό το έργο που έχει τη δραματιπκή δύναμη της αρχαίας τραγωδίας.

Η θεατρική εταιρεία Μυθωδία παρουσίασε το «Ματωμένο Γάμο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη, στα πλαίσια των εκδηλώσεων του 51ου Φεστιβάλ Ολύμπου.

Τον κεντρικό ρόλο της μάνας ενσαρκώνει η Μαρία Τζομπανάκη. Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν: Μαρία Χάνου (Νύφη), Νίκος Πουρσανίδης (Λεονάρδο), Κωνσταντίνος Ασπιώτης (Γαμπρός), Γιάννης Καλατζόπουλος (Πατέρας της Νύφης), Χριστίνα Τσάφου ( Πεθερά), Μαριάννα Πολυχρονίδη (Γυναίκα του Λεονάρδο), Κώστας Βασαρδάνης (Φεγγάρι), Ισιδώρα Δωροπούλου (Ζητιάνα), Κώστας Κοράκης (Ξυλοκόπος Α΄), Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος (Ξυλοκόπος Β΄), Ιφιγένεια Μακρή (Δούλα).

Τα σκηνικά, οι εναλλαγές του φωτισμού, η "έξυπνη" σκηνοθεσία και το μεγαλειώδες έργο του Λόρκα, κράτησαν το κοινό σε απόλυτη αφοσίωση και το έντονο χειροκρότημα ήταν η ..αμοιβαία ανταμοιβή για το θεατρικό δρώμενο.

Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Ματωμένος γάμος, η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς.