Βlogger-Συγγραφέας
Εγκαινιάστηκε η έκθεση έργων ζωγραφικής του μεγάλου Έλληνα εικαστικού Γιώργου Σταθόπουλου, με θέμα : "Έστησε ο έρωτας χορό με τον ξανθό Απρίλη..." στην αίθουσα Τέχνης και λόγου ΜΑΤΙ στην Κατερίνη. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Μαΐου 2022.
Τα έργα του υμνούν την ομορφιά και τη δύναμη της ζωής. Αποπνέουν αισιοδοξία και χαρά.
Εγκαινιάστηκε η έκθεση έργων ζωγραφικής του μεγάλου Έλληνα εικαστικού Γιώργου Σταθόπουλου, με θέμα : "Έστησε ο έρωτας χορό με τον ξανθό Απρίλη..." στην αίθουσα Τέχνης και λόγου ΜΑΤΙ στην Κατερίνη. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Μαΐου 2022.
Τα έργα του υμνούν την ομορφιά και τη δύναμη της ζωής. Αποπνέουν αισιοδοξία και χαρά.
"Η άποψή του Σταθόπουλου, ενός ζωγράφου που διακρίνεται για την τεχνοτροπία του, για το προσωπικό στυλ του κάθε καλλιτέχνη είναι κατά τη γνώμη του το αποτέλεσμα σκληρής δουλείας. Τότε μόνο το στυλ γίνεται ένα δικό του στοιχείο, κάτι σαν «τη φωνή του». Αντιδιαστέλει το καλό και ποιοτικό από το εντυπωσιακό αλλά ανούσιο, έγραψε για την εικαστική δημιουργία η κριτικός τέχνης και βιβλίου Μαριλένα Φωκά .
Ο Γιώργος Σταθόπουλος, που ανήκει στη γενιά των συγχρόνων ζωγράφων, γεννήθηκε το 1944 στην Καλλιθέα (Προστοβά) Τριχωνίδος. Σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Αθήνα στην Α.Σ.Κ.Τ. (1966-1971) κοντά στους Γιάννη Μόραλη, Νίκο Νικολάου, Γιάννη Παππά και Δημήτρη Καλαμάρα. Το 1970 έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα. 'Εχει ακόμη μετάσχει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 'Εχει εικονογραφήσει και σειρά βιβλίων, εξώφυλλων φωνογραφικών δίσκων και αφισσών. Το έργο του κινείται στην περιοχή της ελληνικότητας και συνδυάζει υπερρεαλιστικά και εξπρεσιονιστικά στοιχεία σε μια απλοϊκή γραφή.
Λίγα λόγια από το Μάνο Χατζηδάκη για τον Σταθόπουλο:
Ο Γιώργος Σταθόπουλος ασκεί την σιωπηλή του τέχνη μόνος στο εργαστήρι του. Ψάχνει και ανακαλύπτει σχέσεις χρωμάτων, σχεδίων και πουλιών. Το ένα πουλί μόνο του μες σε βαθύ γαλάζιο ουρανό. Το ίδιο πουλί, γκρίζο θανατερό κι ύστερα αρχαϊκό, σ’ ένα κεραμίδι περίγυρο. Κι αντί να προσπαθεί να εξασφαλίσει μέσω εμπόρων και αρχών σφραγίδα, μια ταυτότητα που να τον λεει «σύγχρονο», αυτός επιζητεί την σύζευξή του με το απόκοσμο και το αληθινό. Τα βράδια με τους φίλους του συνομιλεί κι επηρεάζεται βαθιά από τις αλλοιώσεις που επιφέρουν οι καιροί σ’ αυτόν, στους φίλους του και στον χώρο μες στον οποίο λειτουργεί μ’ ευαισθησία και σκέψη. Έτσι γίνεται ο ίδιος σιγά - σιγά μια ακτινογραφία πολύχρωμη της πόλης, των καιρών και των ανθρωπίνων σωμάτων. Και πάλι ξανά, ώρες ατέλειωτες να σχεδιάζει μόνος του πόρτες, που δεν καλύπτουν εσωτερικό σπιτιού, μα μια απεραντοσύνη εφιαλτική, με θάλασσες και πολεμικά καράβια, και παράθυρα, που οδηγούν το βλέμμα μας στην παρανομία ενός ανήσυχου και ταραγμένου ονείρου, που διαβρώνει χρωματικά τις πολιτείες και τα χωριά, μακριά απ’ την μνήμη και την ξεθωριασμένη της γραφικότητα. Ο Σταθόπουλος είναι στ’ αλήθεια αυτό που λέμε προικισμένος. Και εκ χωρίου καταγόμενος. Άλλ’ ευτυχώς γι’ αυτόν, δεν χόρεψε εθνικούς σκοπούς, ούτε και δέχθηκε κληρονομίες ανεξέλεγκτες. Χωρίς συνθήματα κι εύκολη γραφή, προχώρησε με γνήσια μέσα της ζωγραφικής, σαν άξιος κι αληθινός ζωγράφος που’ναι, στην επίπονη καταγραφή της σύγχρονης απελπισίας, που αυτόματα γίνεται και εθνική.