Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών - Π.ΟΜ.Ε.Κ., μετά από την πληθώρα διαμαρτυριών και καταγγελιών που δέχονται από γονείς,
οι οποίοι δηλώνουν την έντονη δυσαρέσκειά τους, ως προς την πολιτική ακυρώσεων των σχολικών-εκπαιδευτικών εκδρομών λόγω της πανδημίας του Covid-19.
Όπως σημειώνουν οι οργανώσεις των καταναλωτών, τα τουριστικά πρακτορεία, που ήταν υπεύθυνα για την οργάνωση, αντί να επιστρέψουν τα χρήματα από τις ακυρωμένες εκδρομές στις οικογένειες των μαθητών, τους επιβάλλουν τη χρήση κουπονιών (voucher), ώστε να τα χρησιμοποιήσουν σε μεταγενέστερη περίοδο.
Οπως σημειώνεται, η επιβολή στους καταναλωτές-γονείς να αποδεχθούν υποχρεωτικά κουπόνια - τα οποία συν τοις άλλοις δεν τους προστατεύουν σε περίπτωση πτώχευσης του ταξιδιωτικού πρακτορείου - δεν είναι ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης και θα είχε καταστροφικές συνέπειες ως προς την εμπιστοσύνη των καταναλωτών/γονέων στο θεσμό της Πολιτείας για την ενίσχυση, τόνωση και προώθηση της εκπαίδευσης των παιδιών με τη συμμετοχή τους σε σχολικές-παιδαγωγικές εκδρομές.
«Εξάλλου είναι γεγονός ότι θίγονται η υγεία και τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών/γονέων, λόγω της απρόοπτης μεταβολής των συνθηκών από την συγκεκριμένη πανδημία, Covid-19, κατά συνέπεια θεωρούμε επιβεβλημένο, όλα τα μέτρα έκτακτης ανάγκης που λαμβάνονται, να είναι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία και να μην υποσκάπτουν ή παραβιάζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών» όπως υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση», ζητούν την άμεση παρέμβαση της πολιτείας ώστε να εκδοθεί οδηγία ή ακόμα να ληφθεί επείγουσα νομοθετική ρύθμιση, για την επιστροφή των χρημάτων των ακυρωμένων εκπαιδευτικών εκδρομών στις οικογένειες των μαθητών.
Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές να καταγγέλλουν κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σχετικά με ακυρώσεις ταξιδιών λόγω Covid-19.