9.4.23

Με κατάνυξη η εκδήλωση “Παθών Ψαλμοί” του "Κέντρου Γραμμάτων και Τεχνών Δίου". 35 ΦΩΤΟ

"Κάποτε θα αποδίδουμε δικαιοσύνη
μ' ένα άστρο ή μ' ένα γιασεμί
σαν ένα τραγούδι που καθώς βρέχει
παίρνει το μέρος των φτωχών
Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη!
Δος μου το χέρι σου."
Με στίχους σαν αυτούς του Τάσου Λειβαδίτη πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στην Καρίτσα, βράδυ Σαββάτου του Λαζάρου, η καθιερωμένη πασχαλινή εκδήλωση “Παθών Ψαλμοί” του "Κέντρου Γραμμάτων και Τεχνών Δίου".
Σε μια κατανυκτική ατμόσφαιρα, κάτω από το φως των καντηλιών και των κεριών, μια σπουδαία ομάδα ηθοποιών, ψαλτών, μουσικών και ερμηνευτών, υπό την καθοδήγηση του σκηνοθέτη Γιώργου Χανδόλια, απήγγειλε ποιήματα του Γιάννη Ρίτσου, του Τάσου Λειβαδίτη και έψαλε  θρήνους ευαγγελιστών υπό τη μουσική συνοδεία του μαέστρου Νίκου Πατρή και της μουσικής ομάδας του.

"Tο βράδυ έχω βρει έναν ωραίο τρόπο να κοιμάμαι.
Τους συγχωρώ έναν-έναν όλους.
Άλλοτε πάλι θέλω να σώσω την ανθρωπότητα, αλλά εκείνη αρνείται".

Η εκδήλωση έγινε με τη στήριξη της ενορίας του Αγίου Δημητρίου Καρίτσας, του Πολιτιστικού Συλλόγου, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος.


-Φτάνουν κυρά μου οἱ προσευχές,
 φτάνουν κι᾿ οἱ μετάνοιες,
τὸ γυιό σου τὸν ἐπιάσανε 
καὶ στὸ φονιὰ τὸν πᾶνε
καὶ στοῦ Πιλάτου τὴν αὐλή, 
ἐκεῖ τὸν τὸν τυραννᾶνε.
....Κι᾿ ἡ Παναγιὰ πλησίασε
 γλυκὰ τὸν ἀγκαλιάζει.
-Δὲ μοῦ μιλᾶς παιδάκι μου, 
δὲ μοῦ μιλᾶς παιδί μου;
-Τί νὰ σοῦ πῶ, Μανούλα μου, 
ποὺ διάφορο δὲν ἔχεις·
μόνο τὸ μέγα-Σάββατο κατὰ τὸ μεσονύχτι,
ποὺ θὰ λαλήσει ὁ πετεινὸς
 καὶ σημάνουν οἱ καμπάνες,
τότε καὶ σύ, Μανούλα μου, 
θἄχης χαρὰ μεγάλη!


Το πρόγραμμα της εκδήλωσης

“Άκου τα σήμαντρα”, απόσπασμα από την "εαρινή συμφωνία" του Γιάννη Ρίτσου, διαβάζει ο Χάρης Μπικηρόπουλος

“Αλληλούια – Ιδού ο Νυμφίος έρχεται”, ψαλμός, ήχος πλ. Δ’, Κ. Πρίγγου
“Ανοίγω το στόμα μου”, ερμηνεύει η Χρυσάνθη Ευαγγελοπούλου

“Κύριε”, διαβάζουν ο Χάρης Μπικηρόπουλος και η Μελίνα Παπαδοπούλου

“Τα Πάθη τα σεπτά”, ψαλμός, αργό κάθισμα, ήχος α’

“Τω την Άβατον”, Α’ ωδή του Κανόνος.

“Της αγάπης αίματα”, ερμηνεύει η Χρυσάνθη Ευαγγελοπούλου

“Πάσα πνοή – Ερχόμενος ο Κύριος”, ψαλμός, ήχος α’, Κ. Πρίγγου

“Περιπέτεια με άγνωστη έκβαση” διαβάζει, ο Χάρης Μπικηρόπουλος

“Η ταφή”, διαβάζει η Μελίνα Παπαδοπούλου

“Η ανάληψη”, διαβάζει ο Χάρης Μπικηρόπουλος

“Αθανασία”, ερμηνεύει η Χρυσάνθη Ευαγγελοπούλου

“Σήμερον ο Χριστός… η απεγνωσμένη δια τον βίον”, ψαλμός, ήχος πλ. β’

“Περιπλανήσεις”, διαβάζει ο Χάρης Μπικηρόπουλος

“Δακρυσμένα μάτια”, ερμηνεύει η Γεωργία Μαρινοπούλου

“Φθάσαντες οι Πιστοί”, ψάλλει ο Χάρης Μπικηρόπουλος

“Τον Νυμφώνα Σου… τάδε λέγει Κύριος”, ψαλμός, ήχος πλ. Δ’

“Το μοιρολόι”, ερμηνεύει η Γεωργία Μαρινοπούλου

“Η ερώτηση”, διαβάζει ο Χάρης Μπικηρόπουλος

“Σταυρωθέντος Σου Χριστέ”, ψαλμός, ήχος γ’

“Μάνα μου και Παναγιά”, ερμηνεύει η Χρυσάνθη Ευαγγελοπούλου

“Και εγώ ονειρεύτηκα έναν καλύτερο κόσμο”, διαβάζει ο Γιώργος Χ. Χανδόλιας.

“Σαν το Μετανάστη”, ερμηνεύει η Γεωργία Μαρινοπούλου

“Το μοιρολόι της Παναγιάς”, διαβάζουν ο Χάρης Μπικηρόπουλος και η Μελίνα Παπαδοπούλου

“Μοιρολόι”, ερμηνεύει η Γεωργία Μαρινοπούλου
“Σε τον αναβαλλόμενον το φως”, ψαλμός, Κ. Πρίγγου
Επιμέλεια μουσικής: Νίκος Πατρής









































Φωτογραφίες από την εκδήλωση:

OlymposVoice
Ντελάλης
Θ. Κόσυβας
Γ. Μητσοκάπας