Αναφορικά με τις επισκέψεις για αγορές τροφίμων, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ έδειξε ότι ο μέσος αριθμός εβδομαδιαίων επισκέψεων για αγορές τροφίμων έχουν μειωθεί από 13,6 τον Δεκέμβριο του 2019 σε 8,2 τον Αύγουστο του 2020, δηλαδή κατά 40%, αλλά παρουσιάζει αύξηση κατά 35% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020, όταν ο μέσος αριθμός επισκέψεων ήταν μόλις 6,1.
Μείωση επισκέψεων σε ιχθυοπωλεία και λαϊκές αγορές
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή καταγράφεται στα ιχθυοπωλεία και στη λαϊκή αγορά όπου οι επισκέψεις έχουν μειωθεί κατά 63% και 60% από τον Δεκέμβριο του 2019 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020. Οι μικρότερες, αλλά και πάλι σημαντικές μειώσεις καταγράφονται στα αρτοπωλεία και φούρνους κατά 22%, στο οπωροπωλείο κατά 32% και στο σουπερμάρκετ και κατά 35%.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μία σαφής ανάκαμψη σε σχέση με την περίοδο του Lockdown στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων, αλλά παραμένει αρκετά μακριά από την περίοδο πριν την εμφάνιση της πανδημίας.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει και ένα ποσοστό καταναλωτών περίπου 5% που πλέον επιλέγει συστηματικά τις αγορές από απόσταση και κυρίως μέσω διαδικτύου, κάτι που προφανώς επηρεάζει πλέον και την επισκεψιμότητα των καταστημάτων.
Οι αλλαγές στην επιλογή τροφίμων
Συνολικά διαμορφώνεται μία νέα κατάσταση σε σχέση με τη διαδικασία επιλογής τροφίμων η οποία συνδέεται ξεκάθαρα με την πανδημία του COVID-19, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν στην επίσκεψη τους πρώτα απ’ όλα αυτή την περίοδο την σχέση ποιότητας τιμής, κάτι που σχετίζεται με την οικονομική ύφεση, αλλά συγχρόνως έχουν πολύ ψηλά την προστασία από τον κορωνοϊό και την ταχύτητα στην επίσκεψη, η οποία συνδέεται και με τους περιορισμούς πρόσβασης στα καταστήματα, τη χρήση μάσκας κατά την επίσκεψη, αλλά και με την μικρότερη έκθεση στον κίνδυνο μόλυνσης.
Η συνεχιζόμενη επίδραση της πανδημίας σε καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες αποτυπώνεται στην έρευνα όπου καταγράφονται οι διαφορετικές επιλογές των καταναλωτών σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, ένα σημαντικό ποσοστό του καταναλωτικού κοινού έχει ακολουθεί συμπεριφορές που υιοθέτησε στην περίοδο τους lockdown, είτε λόγω της συνεχιζόμενης ύπαρξης της πανδημίας, είτε λόγω ικανοποίησης από αυτές τις συνήθειες.
Συγκεκριμένα αυτό που καταγράφεται είναι μία αυξημένη τάση παρασκευής και μαγειρικής στο σπίτι, κυρίως στο φαγητό με αύξηση 31% και στον καφέ 25%, αλλά και σε γλυκά, σπιτικά σνακ και ψωμί.
Αντίθετα μείωση καταγράφεται στην εστίαση με την επίσκεψη σε εστιατόριο και ταβέρνα να παραμένει στο -38% και το delivery στο -19%. Παράλληλα, υπάρχει ένας πυρήνας καταναλωτών περίπου αυξημένος κατά 2% οι οποίοι επιλέγουν πλέον την συστηματική προμήθεια αγαθών εξ’ αποστάσεως.
https://www.newsbreak.gr/ellada/124151/o-koronoios-mas-ekane-sef-kai-mas-erixe-sto-spitiko-fagito-ti-deichnei-nea-ereyna/