3.1.20

Οικονομική κρίση: Το εισόδημα μειώθηκε αλλά οι Έλληνες δεν έκοψαν την ταβέρνα

Οικονομική κρίση: Μπορεί το εισόδημα να περιορίστηκε σημαντικά τα χρόνια της κρίσης αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αλλάξει τις συνήθειές μας. Έτσι οι Έλληνες κρατήσαμε αλώβητη τη σχέση μας με την...ταβέρνα.
Οικονομική κρίση: Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που παρουσιάζει η Καθημερινή οι έλληνες διαθέτουν σε φαγητό και ποτό εκτός σπιτιού το 12,4% των συνολικών δαπανών του νοικοκυριού. Αυτό είναι το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των 28 μελών κρατών της ΕΕ. Μόνον οι Ιρλανδοί (14,4%), οι Ισπανοί (13%) και οι Μαλτέζοι (12,6%) διαθέτουν μεγαλύτερο μέρος των συνολικών τους δαπανών για να πάνε για φαγητό και ποτό σε εστιατόρια.

Στον αντίποδα τις μικρότερες δαπάνες έχουν χώρες της Ανατολικής Ευρώπης η Ρουμανία(1,4%) η Πολωνία (3%) και η Λιθουανία (3,4%) ενώ σχετικά χαμηλά βρίσκονται οι πλουσιότεροι των Ευρωπαίων η Γερμανία (4,3%), η Δανία (5,3%), η Γαλλία (5,9%) και η Σουηδία (6,1%).Ωστόσο, οι Έλληνες επιμένουν στο «η φτώχεια θέλει καλοπέραση» κι αυτό αποδεικνύεται από δύο επιπλέον στοιχεία: Η πραγματική ιδιωτική κατανάλωση σε μονάδες αγοραστικής δύναμης διαμορφώθηκε στην Ελλάδα στο 77% του μέσου κοινοτικού όρου από 76% το 2017. Αυτό την κατατάσσει στην 20η θέση ανάμεσα στις 28 της ΕΕ με πιο ασθενικές οικονομίες να βρίσκονται σε υψηλότερη θέση (Λιθουανία, Τσεχία, Σλοβενία).

Δεύτερον οι Έλληνες πρέπει να καλύπτουν με το συρρικνωμένο εισόδημά τους και την αγορά υπηρεσιών που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες παρέχονται δωρεάν από το κράτος. έτσι δαπανούν το 7,5% του εισοδήματος για ανάγκες υγείας όταν το αντίστοιχο ποσοστό στη Γερμανία είναι 3,9%, στη Φινλανδία 3,6% και στο ΗΒ 1,2%. Για θέματα εκπαίδευσης οι Έλληνες δαπανούν το 3,2% του εισοδήματός τους ενώ στη Φινλανδία αυτό πέφτει στο 0,2% και στη Γερμανία στο 0,7%.