Όπως επισημαίνεται σε κοινή ανακοίνωση των τριών εταιρειών, «το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τις εταιρείες μέλη της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, ΕΨΑ, Λουξ και Βίκος, οι οποίες απέδειξαν περίτρανα την απτή εφαρμογή του αρχαίου ρητού "η ισχύς εν τη ενώσει", δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια, την παρουσία των εθνικών συμβόλων όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της, αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της.
Κι ενώ οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν δικαιωθεί σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΕ, η στάση του υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το υπουργείο Πολιτισμού «παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή την πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος.
Η εν λόγω απόφαση εγείρει ερωτήματα καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπομένων ποσών από το υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρεία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά».
«Με στόχο την προάσπιση», συνεχίζει η ανακοίνωση, «αλλά και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας, η Λουξ, Βίκος και ΕΨΑ θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και κινήσεις εάν η εξώδικη διαμαρτυρία προς το υπουργείο Πολιτισμού δεν ληφθεί υπόψη και δεν αποδώσει καρπούς.
Με την εν λόγω διαφημιστική καμπάνια της Coca Cola είναι πασιφανές ότι αφενός καταστρατηγείται η έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και αφετέρου πλήττεται σφοδρά η οικονομία της χώρας. Αναμένοντας τις επόμενες κινήσεις από πλευράς του υπουργείου οι τρεις εταιρείες, η ΕΨΑ, η Βίκος και η Λουξ ενωμένες συνεχίζουν τον αγώνα για την προστασία της χρήσης των εθνικών μας συμβόλων».
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Coca Cola Hellas
Η Coca Cola Hellas με αφορμή ενέργεια των εταιριών ΒΙΚΟΣ, ΛΟΥΞ και ΕΨΑ που στρέφεται κατά της συλλεκτικής συσκευασίας Coca-Cola με θέμα την Αθήνα, διευκρινίζει σε ανακοίνωσή της ότι «έλαβε, το Νοέμβριο του 2018, έγγραφη διαβεβαίωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, υπό την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, ότι δεν απαιτείται άδεια για την απεικόνιση της συλλεκτικής φιάλης που υποβλήθηκε προς έλεγχο».
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι «οι εντυπώσεις που δημιουργούνται το τελευταίο διάστημα σε βάρος μας, περί μη τήρησης του νόμου, είναι απολύτως λανθασμένες καθώς διαστρεβλώνουν την πραγματική εικόνα, μειώνουν την αξία των ενεργειών μας και τον ουσιαστικό σκοπό των συλλεκτικών συσκευασιών, που είναι η προβολή της Ελλάδας και η στήριξη του ελληνικού Τουρισμού».
H εταιρεία υπενθυμίζει ότι «η νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2002 ουδέποτε υπέβαλε σε αδειοδότηση ελεύθερα σχέδια μνημείων καθώς κάτι τέτοιο αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της κατοχυρωμένης από το Σύνταγμα ελευθερίας της έκφρασης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Επιπρόσθετα, στην υπουργική απόφαση της 4/7/2019 δεν υπάρχει αναφορά για αναδρομική συμμόρφωση ούτε ορίζεται τρόπος προσαρμογής της αγοράς στις νέες συνθήκες ή υποχρέωση αδειοδότησης για υλικά που βρίσκονται ήδη στην αγορά. Το ζήτημα αυτό δεν αφορά την Coca-Cola μόνο, αλλά πλήθος προϊόντων που φέρουν ελεύθερα σχέδια εμπνευσμένα από μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».
Επιπλέον, αναφορικά με τις κατηγορίες ως προς την μη καταβολή τελών για τη χρήση εθνικών συμβόλων, η εταιρεία σημειώνει πως «δεν τίθεται τέτοιο θέμα, καθώς ούτε η νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2002, ούτε η υπουργική απόφαση της 4/7/2019 προβλέπουν καταβολή τελών για ελεύθερα σχέδια».
«Είναι για μας αυτονόητο ότι ο σεβασμός των νόμων, του Συντάγματος, των θεσμών και των πολιτών αυτής της χώρας δεν επιδέχεται εξαιρέσεις. Με σεβασμό για την κοινωνία μέσα στην οποία λειτουργεί, η Coca-Cola Hellas θα ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της για κάθε συκοφαντική δράση κατά της εταιρείας, προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια», καταλήγει η ανακοίνωση.
από το ΝΟΟΖ