24.3.24

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ-ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ: "Το βιβλίο είναι η ωραιότερη μέθοδος, για να αγγίξεις την καρδιά ενός ανθρώπου".

Πιστεύει ότι το βιβλίο είναι η ωραιότερη μέθοδος, η πιο αγνή και η πιο άμεση για να καταφέρεις να αγγίξεις την καρδιά και το εσωτερικό κόσμο ενός ανθρώπου. 
Ως δημιουργός, παρόλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, οφείλει να επιμένει σε έναν καλύτερο κόσμο, ενώ το βλέμμα της εστιάζει στο πάθος για την πραγματική ζωή και την χημεία των ψυχών και των σωμάτων.
Το τρίπτυχο της ευτυχίας για αυτήν είναι: τέχνη, φιλοσοφία και Χριστιανισμός,  παρόλα αυτά, τίποτε δεν είναι σημαντικότερο από την αγάπη.
Η Γεωργία Κακαλοπούλου κατάγεται από  τη Λεπτοκαρυά και τη Νέα Έφεσο Πιερίας, όπου και διαμένει. Έχει κάνει σπουδές υγείας και μουσικής, ενώ έχει παρακολουθήσει μαθήματα εικαστικών τεχνών και υποκριτικής σε ερασιτεχνικό θέατρο της Κατερίνης, συμμετέχοντας σε πολλές παραστάσεις. 
Έχει συγγράψει πληθώρα μυθιστορημάτων, κάποια από τα οποία έχουν εκδοθεί από τις εκδόσεις Λιβάνης(ΜΕΛΩΔΙΑ ΣΤΗ ΘΥΕΛΛΑ, ΥΠΟΣΧΕΣΗ, ΡΟΔΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ, ΟΣΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ ΘΑ ΝΑΙ ΞΕΝΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ), Ωκεανίδα,(ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΙ ΕΚΠΤΩΤΟΙ ΦΥΛΑΚΕς) Ωκεανός (ΛΟΓΟΙ ΜΟΝΑΞΙΑΣ), Μάτι (ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ).
Γράφει ποιήματα και άρθρα στο blog της, georgiakakalopoulou.blogspot.gr, ενώ κείμενά της έχουν δημοσιευτεί και σε διαδικτυακές εφημερίδες. Εργάζεται ως υπάλληλος γραμματείας σε τεχνικό γραφείο, υπήρξε πρόεδρος γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου Νέας Εφέσου, είναι μέλος του Συλλόγου Μικρασιατών «ο Ηράκλειτος», είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών, Ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Συγγραφέων Πιερίας, μέλος του Κέντρου Γραμμάτων και Τεχνών Δίου, του Παραρτήματος Πιερίας της Πανελλαδικής Οργάνωσης Γυναικών «Παναθηναϊκή» και του Παραρτήματος Εταιρείας Εμμηνόπαυσης... Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών.

Επιμέλεια:
Θεοχάρης Μπικηρόπουλος
Συγγραφέας -Blogger


1. Πως ξεκίνησε το συγγραφικό/εκδοτικό σας ταξίδι;

Το συγγραφικό μου ταξίδι ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν (καλύτερα να κρύψω τον αριθμό…), όταν έφηβη ακόμη, άρχισα να πληκτρολογώ στην γραφομηχανή το πρώτο μου μυθιστόρημα. Νωρίτερα συνήθιζα να γράφω μικρές ιστορίες δυο-τριών σελίδων κι ακόμη πιο πριν έφτιαχνα παραμύθια και ιστορίες που περιλάμβαναν ως ηρωίδες τις κούκλες και ιδιαίτερα τα playmobil μου. Θυμάμαι στην ουσία πάντοτε να δημιουργώ ιστορίες με την ψυχή και το μυαλό επειδή οι ιστορίες μου γεννούνται πρώτα στην ψυχή πριν τις επεξεργαστεί ο εγκέφαλος.
Από την άλλη, το εκδοτικό μου ταξίδι ξεκίνησε με καράβι έναν τοπικό εκδοτικό οίκο και τα βιβλία μου "Πέρα από την αγάπη" και "Το διαμάντι της ερήμου".

2. Tι σας εμπνέει;

Ο ουρανός, η γη, η νύχτα με το φεγγάρι η χωρίς αυτό, τα σύννεφα που ξαποσταίνουν για λίγο στις πλάτες του Όλυμπου, μια αγκαλιά από φιλικό πρόσωπο, ένα ζευγάρι που περπατά πιασμένο χέρι χέρι, ένα σκυθρωπό πρόσωπο, ένα δάκρυ, ένα τραγούδι που έχει την ικανότητα να αγγίζει τις πιο μύχιες χορδές της ψυχής μου, μια σκηνή από ταινία, ένα βιβλίο κι οτιδήποτε θα κάνει το κλειδί να γυρίσει στην κλειδαριά της έμπνευσης και να ανοίξει την θαυμαστή της πόρτα.

3. Γιατί αυτό που γράφετε θέλετε να το μοιραστείτε με τον κόσμο;

Επειδή όπως είπε και κάποιος σοφός, καμιά ευτυχία δεν είναι ευτυχία και δεν έχει αξία αν δεν την μοιράζεσαι. Και για μένα η δημιουργία και τα αποτελέσματα της που είναι τα βιβλία μου, είναι απτή, πηγαία και ανόθευτη ευτυχία. Πέρα από αυτό, το βιβλίο είναι η ωραιότερη μέθοδος, η πιο αγνή και η πιο άμεση για να καταφέρεις να αγγίξεις την καρδιά και το εσωτερικό κόσμο ενός ανθρώπου. Τι θα μπορούσε να είναι πιο θαυμαστό από αυτό;
    


4. Εχετε μια σταθερή πορεία, περνώντας από τους μεγάλους εκδοτικούς οίκους . Μιλήστε μας για τη νέα συνεργασία σας και το καινούριο βιβλίο που μόλις κυκλοφόρησε.

Είμαι πραγματικά χαρούμενη που είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με τις εκδόσεις Bell και τον εκδότη της Χάρη Νικολακάκη.
Η ομάδα των εκδόσεων είναι ξεχωριστή, το πάθος και η αγάπη για το βιβλίο είναι η καρδιά του εκδοτικού.
Τώρα μιας κι έχω τη χαρά να μιλήσω για το νέο μου βιβλίο, θέλω να πω πως είναι ένα καθαρά ρομαντικό ερωτικό μυθιστόρημα, πως η ιστορία του κινείται σε μια επαρχία της Σικελίας και πως οι πρωταγωνιστές του θα χαρακτηρίζονταν από παθιασμένοι, έως γοητευτικοί και άκρως ερωτεύσιμοι.



5. Τι πιστεύετε ότι αποκομίζει από το βιβλίο σας ο αναγνώστης;

Ένα ταξίδι στον έρωτα, τον ρομαντισμό και την ανθρώπινη εγγύτητα, σε μια εποχή που το διαδίκτυο έχει κλέψει την μαγεία των σχέσεων. Η ιστορία μου χαρίζει μια επαναγνωριμία με το πάθος για την πραγματική ζωή και την χημεία των ψυχών και των σωμάτων.
  

6. Τα έργα σας, αποτυπώνουν –και- την εποχή τους, την περίοδο της δημιουργίας;

Κυρίως ναι, κυρίως προσπαθώ να είναι έργα του σήμερα αλλά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των περιοχών, των συνηθειών, των χαρακτήρων, των εθίμων και των καθεστώτων σε κάθε περίσταση.

7. Τα τελευταία χρόνια, με όσα ζούμε, έχετε επηρεαστεί στη σκέψη;

Ομολογώ πως έχει επηρεαστεί αρκετά παρόλο που προσπαθώ μετά μανίας να απελευθερωθώ από αυτόν τον σκληρό, βάναυσο και βασανιστικό κλοιό μιας νέας πραγματικότητας που δεν είναι διόλου ανθρώπινη και πολύ περισσότερο καθόλου πνευματική ή συναισθηματική. Νιώθω συχνά οργή ή θλίψη, αγανάκτηση και την ανάγκη για εναντίωση και γνωρίζω καλά πως ως συγγραφέας έχω ένα ξεχωριστό όπλο…, την πένα μου. Ως δημιουργός, παρόλα όσα συμβαίνουν γύρω μου, οφείλω να επιμένω σε έναν καλύτερο κόσμο, να προσπαθώ να σκέφτομαι θετικά ή έστω όσο γίνεται πιο πεφωτισμένα- να κρατάω την σκέψη και τα συναισθήματα μου ανεπηρέαστα από το σκοτάδι που μας βαραίνει. Το αν τα καταφέρνω ή όχι τελικά είναι μια άλλη υπόθεση.
   

8. Επηρέασε την πολιτική σας σκέψη; Έχετε αναθεωρήσει κάτι σε σχέση με τις πολιτικές πεποιθήσεις σας;

Είμαι ελεύθερο πνεύμα και δεν δεσμεύομαι σε κόμματα ή πολιτικές πεποιθήσεις. Οδηγούμαι πολιτικά όπου θεωρήσω πως είναι σωστό για το σύνολο και κυρίως για την πατρίδα μου δίχως εμμονές. Δεν δελεάζομαι από υποσχέσεις που θεωρώ ανέφικτες, δεν πιστεύω σε θαύματα, δεν συγχωρώ και δεν ξεχνώ εύκολα. Έχω ιδανικά και πορεύομαι με βάση αυτά.

9. Ποιο θεωρείτε ως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συνάνθρωποί μας, οι φίλοι, οι γείτονές σας;

Εδώ και καμιά δεκαπενταετία ανέχεια, δυσκολία κι ανασφάλεια για το αύριο. Πρέπει όμως να πω πως συχνά αντικρίζω και την άλλη πλευρά του νομίσματος. Ζω στην επαρχία και παρόλο που υπάρχει μεγάλη ζήτηση για χέρια και μάλιστα σε πολλές εργασίες, ο κόσμος προτιμά το καφενείο και την καφετέρια από τη δουλειά, το επίδομα από τον μισθό. Προφανώς κάτι δεν πηγαίνει καλά.   

10. Με ποιον/ποια πολιτικό θα θέλατε να βγείτε για φαγητό ή ποτό και θα θέλατε να του/της πείτε όλα όσα πιστεύετε ότι πρέπει να ακούσει ένας πολιτικός;

Είναι μια ερώτηση που δεν έχω σκεφτεί. Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με τους πολιτικούς. Είναι άνθρωποι που τους επιλέγουν οι πολίτες μέσα από άκρως δημοκρατικές διαδικασίες στην χώρα μας. Το πόσο καλά θα κάνουν τη δουλειά τους ή όχι, είναι κι αυτό στην κρίση του λαού που έχει τη δύναμη να τους κρατήσει στις θέσεις τους ή να τους καθαιρέσει.
Όμως αν επέλεγα να κάτσω στο τραπέζι με πολιτικούς θα διάλεγα όσους πρωθυπουργούς έχουν περάσει τα τελευταία πενήντα χρόνια (αν ήταν δυνατόν) από την χώρα μας.

11. Τι θα του λέγατε για τον πολιτισμό, τις τέχνες και ιδιαίτερα για το βιβλίο και τη φιλαναγνωσία;

Θα χρησιμοποιήσω μια έκφραση των νέων σε αυτή την ερώτηση. Λοιπόν, "θα τους έκραζα…" Έπειτα από τόσα χρόνια και τόσες κυβερνήσεις γνωρίζω πλέον πως η τέχνη και ο πολιτισμός κι ακόμη πιο συγκεκριμένα το βιβλίο, δεν βρίσκονται στα βασικά κεφάλαια της ατζέντας των πολιτικών γενικότερα κι αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος. Αν θέλεις μια χώρα πρότυπο, θα πρέπει να την ταΐζεις σωματικά μα και πνευματικά επειδή αυτά τα δυο συνθέτουν τον χαρακτήρα της και σαν αποτέλεσμα στρώνουν το δρόμο στην πορεία της.  


12. Πως «ονειρεύεστε» το συγγραφικό σας μέλλον; Τι θα θέλατε να σας συμβεί;


Όλοι οι συγγραφείς αποζητούμε το ίδιο πράγμα, έμπνευση, δημιουργικότητα, δημοφιλία. Όποιος πει κάτι διαφορετικό θα ψεύδεται ασυστόλως. Κι αν με ρωτήσεις τι θα ήθελα να συμβεί ιδιαιτέρως, θα ήταν να δω κάποια στιγμή ένα από τα βιβλία μου στην οθόνη, μεγάλη ή μικρή.   


13. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας Έλληνες και ποιοι ξένοι συγγραφείς και ποια βιβλία τους είναι τα αγαπημένα σας;

Μου κάνεις μια δύσκολη ερώτηση εφόσον έχω πολλούς συγγραφείς και από το εσωτερικό κι από το εξωτερικό που διαβάζω ανελλιπώς αλλά δεν θα μιλήσω σήμερα για τους κλασσικούς μα θα επιμείνω στους νεότερους. Για παράδειγμα αγαπημένη μου είναι η συγγραφέας Νατάσα Γκουτζικιδου και αυτό το διάστημα διαβάζω το βιβλίο της «Άγγελοι». Πριν από λίγες ημέρες τελείωσα το εξαιρετικό μυθιστόρημα «Black Pearl» (του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου) όπου μπήκε στην λίστα με τα αγαπημένα μου. 
Από ξένους νεότερους λογοτέχνες Κουντζ, Κάρτερ, Χουάγκ σαν μι , Showalter και πολλοί πολλοί άλλοι.

14. Με ποια κριτήρια επιλέγετε ένα βιβλίο;


Με βάση προτίμησης, συγγραφέας και μετά περίληψη, ενώ τα τελευταία χρόνια έχω συνειδητοποιήσει πως αδιαφορώ γενικότερα για τα εξώφυλλα παρόλο που τραβούν το βλέμμα . Ίσως επειδή ξέρω πως το εξώφυλλο λέει ελάχιστα για το περιεχόμενο και πολλές φορές παραπλανεί. Αγαπώ να διαβάζω βιβλία με μεταφυσικό περιεχόμενο, λατρεύω την φανταστική λογοτεχνία, το μυστήριο και το αστυνομικό και φυσικά τη ρομαντική λογοτεχνία.   

15. Ποιο βιβλίο διαβάσατε τελευταία;


Πέρα από τα δυο βιβλία που προανέφερα, διάβασα και το Twisted love της Άνα Χουάνγκ.

16. Τι φοβάστε πιο πολύ από όλα σαν άνθρωπος;



Την απώλεια των άκρως σημαντικών.

17. Τι σας γεμίζει πιο πολύ: η τέχνη, η φιλοσοφία, ο χριστιανισμός, η μουσική, ο έρωτας; Κάτι άλλο;

Τέχνη, φιλοσοφία και Χριστιανισμός πιστεύω πως είναι το τρίπτυχο της ευτυχίας για εμένα, παρόλα αυτά, τίποτε δεν είναι σημαντικότερο από την αγάπη. Με γεμίζουν οι άνθρωποι που αγαπώ. Με αυτούς όλοι είμαστε πλούσιοι. Στο μυαλό μου ο Χριστιανισμός και οι άνθρωποι που αγαπώ είναι ένα και το αυτό, επειδή ο Θεός, όπως τον έχω γνωρίσει μέσα από τη θρησκεία μου είναι η απόλυτη αγάπη και οι άνθρωποι. Όλα τα άλλα έρχονται για να ολοκληρώσουν την ευτυχία.
  



18. Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερο προτέρημα ενός άντρα;

Την αξιοπρέπεια.

19. Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερο προτέρημα σε μια γυναίκα;

Την αξιοπρέπεια.

20. Τι εκτιμάτε περισσότερο στους φίλους σας;


Την πίστη, την εμπιστοσύνη, την στήριξη, την ενσυναίσθηση. Απτά και πολύτιμα που τα έχω συναντήσει σε ελάχιστους ανθρώπους τους οποίους και κρατάω κοντά μου και στην ζωή μου.

21. Τι σημαίνει για εσάς ευτυχία;


Κάθε όμορφη στιγμή. Αυτή είναι ευτυχία. Μικρά κομμάτια καθημερινότητας που μας κάνουν να ξεχνάμε πόσο μάταια είναι όλα και πόσο βραχυπρόθεσμοι είμαστε.
 

22. Τι απεχθάνεστε περισσότερο;


Την κακία, το ψέμα, τη ζήλεια, τη απιστία, την ανηθικότητα.

23. Το προσωπικό σας απόφθεγμα;...


Σημασία έχει να καταφέρουμε να ξεπληρώσουμε τα γραμμάτια που χρωστάμε στα όνειρα μας.



Θέλουμε να χαρίσετε στους αναγνώστες του «OlymposVoice» ένα απόσπασμα από το βιβλίο σας.

«…Η ζωή μας είναι στιγμές, γραμμένες στην μικρή ιστορία που φτιάχνει ο καθένας μας πάνω σε τούτο τον κόσμο. Οι πράξεις καλοσύνης δεν πρέπει να γίνονται με σκοπό την ανταπόδοση αλλά με μοναδικό σκοπό να κάνουν τις στιγμές μας ουσιώδεις και όμορφες. Να κάνουν τις ζωές μας αξιόλογες».

GALLERY