3.11.23

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΘΥΣΤΗ 3/11/…….ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΣΙΩΝ -Του ΑΣΤΕΡΗ ΓΚΕΚΑ

Νάναι ευλογημένα τα κρασά ,οι καλλιεργητές ,και όλοι όσοι τα πίνουν σε όλη την Ελλάδα .Ο Άγιος Γεώργιος ο Μεθυστης ,βλογησε τα κρασα του ορυχείου ,τα κρητικά Λιατικα της Στείας και τα μακεδονικά Ξινομαυρα .
Οι φιάλες των κρασιών εδώ στο εργαστήρι ,είναι κεινες που πρώτες βλέπουν τα έργα ,ακούν τα ατομικά μου σχόλια ,ακούν και σιωπούν .Είναι ακίνητοι αμίλητοι φρουροί ,δεν ρωτούν και υπακούν αρα οι καλύτεροι και πιστοί φίλοι .
Βέβαια έχω κάτι υπόνοιες ότι το βράδυ που φεύγω ,οι ποιητές που αναφέρομαι στα έργα μου ,πηδούν από τους πίνακες και σε συνεννόηση με τις φιάλες ,κατεβαίνουν στο ορυχείο και κάνουν παιχνίδι .
-Κωστή μου είμαστε πνευματικοί άνθρωποι αλλά και οινοπνευματικοι …..έλεγε στον Βάρναλη ,ο Σικελιανος ,όταν τον έλεγε Άγγελε παρά πάχυνες …
Πάνω σε μια άδεια φιάλη βρήκα γραμμενο …από τον Μέσκο ..
Που να σε φιλήσω ,ναναι μόνο για μένα ….άδεια ήταν η φιάλη .
Ένα πρωί βρήκα μια φιάλη σπασμένη το κρασί άφαντο δεν ήταν χυμένο ,στην ετικέτα έγραφε ….ΕΣΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΓΚΟΜΕΝΑ …ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ …Μάνος Ελευθέριου
Αυτά συμβαίνουν εδώ στο ορυχείο στην Ελλάδα ,ενώ στο Παρίσι πουναι και χώρα του κρασιού κρύα πράγματα ,δεν έχουν άγιο Γεώργιο ΜΕΘΥΣΤΗ .
Στην Στεία σημερο ,παραβρέθηκα δι αντιπροσώπων σε δυο θείες λειτουργίες του Αγίου Γεωργίου του ΜΕΘΥΣΤΗ .Στην Σιτανο ,όπου με εκπροσώπησε ο ψάλτης και πρώην συνάδερφος μου στο Γυμνάσιο Τουρλωτης , φιλόλογος καθηγητής ,ώρα του καλή ΠΑΤΕΛΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ έγινε και ΓΥΜΝΑΣΙΑΡΧΗΣ ….αλλά και στους Παπαγιανναδες με εκπροσώπησε ο Χανδρινος συνάδερφος μου που υπηρετήσαμε μαζί στου ΧΑΝΤΡΑ ,ΧΡΥΣΟΥΛΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ,ΓΥΜΝΑΣΙΑΡΗΣ και αυτος .
Οποτε δικοί μου αγαπημένοι φίλοι και συνάδερφοι ,αλλά και γυμνασιάρχες φιλόλογοι και οι δυο κατακαβαινετε …τι υπέροχα κρασιά από την Στεία θα εχωμε ο φέτος …
ΠΙΕΙΤΕ ΑΦΟΒΑ με το δικό σας μέτρο …….
Απόψε του Αγίου είπα στους ποιητές να πιούνε οσο θέλουν ,και να πουν ότι θέλουν ,
αφού από τα μάτια δεν κερδίσαμε ,θα κερδίσουμε από τα φρύδια;
Οποτε οι φίλοι που είναι άξιοι να περάσουν την ξώπορτα της αυλής του εργαστηρίου μου θα μπορούν να βρουν ένα δροσιστικό κρασάκι ευλογημενο ……εκτός από δυο τρία κρασα που δεν βλογουνται γιατί πίνονται στην ρώγα .ΟΝΟ ΟΝ ΝΟΗΤΟ ,που λέει και φίλη μου η Βανέσσα των Αθηνών με τις ρετσινες των Μεσογείων .
Με τις ευλογίες του Αγίου Γεωργίου του Μεθιστη ήπιαμε τα ξινομαυρα που σας έχω φωτό,κι αποψε Λιατικο από τα μέσα Μουλιανα από τα κλήματα του ΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑΛΕΣΑΚΗ του συντεκνου μου του καθηγητή ,από παίζει τις καλύτερες Στειακες Μαντινιαδες με το φυσαρμονικακι Κί ας έχει γαμπρό το διάσημο λυράρη τον Πετρακη .
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΒΛΟΓΗΜΕΝΟ ΝΑΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΚΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟΜΕΝΟ
ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΜΟΝΟ ΝΑΝΑΙ ΠΙΩΜΕΝΟ ,ΑΓΑΠΗ ΜΟΝΟ .