28.9.23

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:Χαράλαμπος Ναβροζίδης. Αν κληθώ να διαχειριστώ τον πολιτισμό του δήμου Κατερίνης έχω 10 προτάσεις...

Ο μουσικοσυνθέτης Μπάμπης Ναβροζίδης  θίγει τα καλώς μα και τα κακώς κείμενα στο χώρο της μουσικής, το έργο του, τις επιτυχίες του και τα μελλοντικά του σχέδια. Λακωνικά και ουσιαστικά μας "εκπαιδεύει" ή αν θέλετε μας μυεί ...στα είδη των μουσικών οργάνων και της μουσικής, εξηγεί τις διαφορές και τι σημαίνει "λόγια" μουσική. Αναφέρετε στις συνεργασίες και τις βραβεύσεις του αλλά και την οικογενειακή παράδοση που συνεχίζεται από τον γιο του Ιβάν, που θεωρεί σπουδαίο ταλέντο και μουσικό. 

1. Κύριε Ναβροζίδη, πότε μπήκε η μουσική στη ζωή σας;

Δεν θυμάμαι ακριβώς. Όταν ήμουν Τετάρτη ή Πέμπτη τάξη του δημοτικού.

2. Το μουσικό όργανο που σας «τράβηξε» ήταν εξαρχής η τρομπέτα και ξεκινήσατε την εκμάθησή του.

Ναι. Άρχισα με τρομπέτα όχι μόνο γιατί μου άρεσε, αλλά επειδή άρχισα στην φιλαρμονική μας και δεν είχαμε και πολλές επιλογές.
  


4. Παράλληλα με την εκμάθηση του οργάνου γίνονται οι μουσικές σπουδές.

Οι σπουδές αρχίσανε πάρα πολύ μετά. Στην πόλη μας δεν υπήρχε κανένα ωδείο. Τα πάντα τα έκανες μόνος σου ή με την βοήθεια άλλων μουσικών οι οποίοι ήταν περίπου ''αυτοδίδακτοι''

5. Είχατε κάποιους καθηγητές που θέλετε να τους μνημονεύσετε;

Όταν πήγα Ισπανία στο REAL CONSERVATORIO DE MADRID με καθηγητή τον don Julio Molina στην τρομπέτα και στα Ανώτερα Θεωρητικά με τον Mario Arteaga. Και εκεί τελείωσα.

6. Η σύνθεση είναι ταλέντο ή αποτέλεσμα των σπουδών σας ή και τα δύο;

Το δίπλωμα σύνθεσης, αργότερα, το πήρα με καθηγητή τον Χ. Σαμαρά με ‘’ΆΡΙΣΤΑ’’ παμψηφεί και 10 Βραβείο. Η σύνθεση ήταν για μένα αποτέλεσμα των μουσικών σπουδών μου. Αν έχεις ταλέντο, απλά σου βγαίνουν τα έργα πιο γρήγορα και φυσικά ευφυέστερα, αλλά δυστυχώς χρειάζεται άπειρος χρόνος και εμπειρία. Η δουλειά είναι αυτή που θα σου δώσει αποτέλεσμα και όχι μόνο το ταλέντο..
   



7. Θα σας θυμίσω την εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Κατερίνης και τη μελοποίηση ποιημάτων ντόπιων ποιητών.

Ναι!!! Ήταν η πρώτη, συνεργασία που έγινε μεταξύ τοπικών καλλιτεχνών στην πόλη μας. Έκανα επίσης την βραδιά ''αφιέρωμα στα 200 χρόνια'' αφιέρωμα στην γυναίκα, πάλι με ποιήματα τοπικών ποιητών.

8. Η συνεργασία ήταν εξαιρετική. Το πιο γνωστό έργο σας στην Κατερίνη, είναι το ορατόριο για την Αγία Αικατερίνη. Εξηγείστε μας τι είναι ορατόριο; Υπάρχουν συγκεκριμένα «καλούπια» όσον αφορά τα μέλη της ορχήστρας, το χρόνο του έργου;

Για την Κατερίνη ίσως, αλλά δεν είναι το πιο γνωστό μου έργο. Υπάρχει μία συνεργασία με την ποιήτρια Μίνα Παπανικολάου, με την ζωγράφο Χρυσούλα Μπαρζόκα και εγώ πάνω στους 12 θεούς του Ολύμπου και τις 9 Μούσες με ποιήματα ζωγραφική και μουσική. Καθώς επίσης συναυλίες με έργα μου και σε άλλες πόλεις τη Ελλάδας παίξανε έργα μου καθώς και η Ένωση Μουσουργών, επίσης επεξεργασίες μου για τετράφωνη χορωδία για την Εστία Πιερίδων Μουσών, την χορωδία Λιτοχώρου ''Ι. Σακελαρίδης που έγραψα κατά παραγγελία της χορωδίας το πρώτο μου Ορατόριο ΄΄ΛΙΤΟΧΩΡΟ΄΄ για χορωδίες στους Παξούς... Μερικά από αυτά που μπορούμε να δούμε και στο ίντερνετ. Υπάρχει μία ενδιαφέρουσα συναυλία μου για έγχορδα με επεξεργασίες ελληνικών δημοτικών τραγουδιών ...
Ορατόριο κάποτε δήλωνε θρησκευτική όπερα (χωρίς σκηνικά, χορογραφίες...) γιατί σε εκκλησίες δεν μπορούν να υπάρξει σκηνή ούτε χορός. Αργότερα Ορατόριο σημαίνει οτιδήποτε που δεν έχει σκηνικά και χορό. Δηλαδή, όπερα χωρίς σκηνή.
Όσo για ορχηστρικά καλούπια, στην περίπτωσή της ''Αγίας Αικατερίνης'' γράφτηκε για τα καλούπια της CAMERATA ACADEMICA Κατερίνης και τις δυνατότητες αυτής της ορχήστρας, που άλλη ορχήστρα της πόλης μας δεν θα μπορούσε να εκτελέσει αυτό το έργο. Η διάρκεια του έργου εξαρτάται από το κείμενο (λιμπρέτο) που ήτανε δικό μου. Όσο όσο για να βγει η υπόθεση του έργου.

9. Μιλήστε μας για την εργογραφία σας, όσον αφορά τη σύνθεση.

Έχω γράψει για όλα τα στιλ μουσικής, για σόλο όργανα, σχεδόν για όλα τα όργανα ορχήστρας, ντουέτα, τρίο, 6 κουαρτέτα από τα οποία τα 4 βραβεύτηκαν, για 5 και παραπάνω όργανα, για μικρή ορχήστρα, μεγάλη ορχήστρα, πάρα πολλά τραγούδια με πιάνο ή και μικρή ορχήστρα, άπειρες διασκευές ελληνικής μουσικής λαϊκής, ρεμπέτικης, ροκ, τζαζ... Ορατόρια, θεατρική μουσική κ.λ.π. Είχε ανεβεί και το έργο μου ''το κοριτσάκι με τα σπίρτα'' από την σχολή μπαλέτου της κας Φούλας Σαλασίδου. Πέρισυ τον χειμώνα ανεβάσαμε το ‘’ Σκρουτζ’’ μελοποιημένο το οποίο ευελπιστούμε να το κάνουμε και φέτος.

10. Συμμετείχατε με τα δικά σας έργα σε εκδηλώσεις, φεστιβάλ ή διαγωνισμούς;

Πολλές φορές μάλιστα. Στο φεστιβάλ Ολύμπου- ΟΡΦΕΟ σαν συνθέτης και σαν ενορχηστρωτής της CAMERATA ACADEMICA KATERINIS, για την οποία είπα ότι ''είναι η ορχήστρα που αρχίζει τις πρόβες από εκεί που οι άλλες θεωρούνε ότι τελείωσαν'' γιατί όλοι οι εκτελεστές είναι επαγγελματίες μουσικοί και είμαι υπερήφανος που καταφέραμε κάτι τέτοιο στην πόλη μας. Έχω 10 βραβεύσεις για έργα μου, καθώς και εκτελέσεις εκτός Ελλάδας. Τώρα τελευταία ένα έργο μου θα παιχτεί στο Μέγαρο μουσικής της Αθήνας και ένα άλλο έργο μου το οποίο το έγραψα τον Ιούνιο για Φλάουτο και Τούμπα θα μπει σε ένα cd μαζί με άλλους συνθέτες.

11. Έχετε εργασθεί ως καθηγητής στο δημοτικό ωδείο αλλά και ως διευθυντής. Προσφέρει έργο το δημοτικό ωδείο;

Εργάζομαι ακόμη στο ΔΩΚ σαν καθηγητής όμως και όχι σαν διευθυντής γιατί είχα παραιτηθεί από τα καθήκοντα του διευθυντή γιατί δεν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ της διοίκησης και του διευθυντή όσον αφορά τη σωστή μουσική εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δεν θα ήμουνα και τόσο σίγουρος για το έργο που πρόσφερε και προσφέρει, δεν κατάφερε το ωδείο να μυήσει τους Κατερινιώτες στην ''λόγια'' μουσική. Δεν βλέπω τους Κατερινιώτες να ''αναζητούν'' την ''λόγια'' μουσική. Δεν υπάρχει ορχήστρα ''λόγιας'' μουσικής που αντιπροσωπεύει το εκπαιδευτικό έργο ενός ωδείου. 
Η CAMERATA ACADEMICA KATERINIS είναι αποτέλεσμα της αγάπης των μουσικών και όχι του ωδείου. Το αντίθετο μάλιστα. Το βλέπω υποβιβασμένο. Του λείπουν τουλάχιστον άλλοι 20 καθηγητές σε σχολές που δεν υπάρχουν στο ωδείο. Αυτό φαίνεται και από την φτωχή φιλαρμονική που διαθέτουμε παρόλο που υπάρχει η προσφορά στους εκτελεστές της φιλαρμονικής να σπουδάζουν δωρεάν στο ωδείο.

12. Πόσα όργανα – ειδικότητες διδάσκονται στο ωδείο; Προσφέρει το ωδείο της Κατερίνης καλές σπουδές;

Αυτήν την στιγμή στο Ωδείο υπάρχουν οι σχολές Πιάνου, Κιθάρας, ηλεκτρικής Κιθάρας, Φωνητικής, Βιολιού, Μπουζουκιού, Φλάουτου, Φλογέρας, Ακορντεόν… Αυτά τα έχει οποιαδήποτε μικρή και φτωχή σχολή.

13. Έχετε κάποιες συνεργασίες με μεγάλους μουσικούς στην πορεία σας; 

 Ναι με την Ένωση Μουσουργών, με το Μέγαρο Αθηνών, με μουσικούς από Τόκιο, Γερμανία με το σόλο μου για κοντραμπάσο, τα πιανιστικά μου έργα στην Αγγλία, Ισπανία σε αφιέρωμα στην Ελλάδα και στον El Greco…

14. Για να αντιληφθούν οι αναγνώστες μας, το ποιόν ή αν θέλετε το είδος της μουσικής που κινείστε, ποιους μουσικούς θαυμάζετε ή σας έχουν επηρεάσει;

Δεν υπάρχει μόνο θαυμασμός. Από όλους τους μουσικούς παίρνεις κάτι έστω και από τα άσχημα..Υπάρχει καλλιτεχνικός τρόμος σε πράγματα που ακούς και βλέπεις στις παρτιτούρες τους. Γενικά όποιος λέει ότι δεν του αρέσει η ''λόγια'' μουσική απλά δεν έχει ακούσει τίποτα!!!

15. Υπάρχουν θετικές ή ακόμη και αρνητικές επιρροές σε ένα μουσικό;

Φυσικά!!! Όπως και στην ζωή. Μιμούμαστε το καλό και αποφεύγουμε το κακό. Και από τα δύο μαθαίνουμε. Υπάρχουν και στην ''λόγια'' μουσική άχρηστα πράγματα.
  

16. Όταν συνθέτετε ένα έργο, το δημοσιοποιείται όταν νιώθετε ότι μπορείτε να το καταθέσετε στο κοινό; Το ρωτάω γιατί αν ένα έργο σας κρίνεται ότι είναι αυτό που θέλετε και σας εκφράζει μπορεί όμως να έχει αρνητικές κριτικές.

Δεν με ενδιαφέρει η κριτική καλή ή κακή. Ένα έργο πρέπει να βγαίνει και να ακούγεται, δεν γράφτηκε για το συρτάρι. Αν αρέσει ή όχι είναι άλλο θέμα. Πολλές φορές και η εποχή που παίχτηκε μετράει. Πάρα πολλά έργα δεν άρεσαν την στιγμή που παίχτηκαν, αλλά μείνανε στην ιστορία. Απλά υπάρχει η ‘’λάθος’’ στιγμή ή κοινό ή αν το έργο είναι μπροστά από την εποχή του ή φυσικά το έργο πράγματι να είναι χάλια.

17 . Οι επαγγελματίες μουσικοί πόσο εύκολο μπορούν να βιοπορισθούν, να ζήσουν από τη μουσική;

Υπερβολικά δύσκολο μέχρι καθόλου. Στην χώρα μας στην μουσική επικρατεί το 80% από πρακτικούς μουσικούς ή από μουσικούς που νομίζουν ότι ξέρουν και από άλλους που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν. Όταν αυτό το ποσοστό αλλάξει τότε θα πάμε καλά.

18. Πρέπει να ενταχτούν οι μουσικοί σε γραφείο ή να έχουν ατζέντη;

Νομίζω ότι ο ατζέντης είναι απαραίτητος σε καλλιτεχνικές δουλειές γιατί είναι πιο κοντά στα πράγματα από τον καλλιτέχνη του οποίου η δουλειά είναι η τελειοποίησή του καλλιτεχνικά. Ο ατζέντης πρέπει να λειτουργεί ως ένας καλός λογιστής.

19. Οι παρτιτούρες των συνθέσεών σας, έχουν εκδοθεί, έχετε συγγραφικό έργο; Με ποιο τρόπο τα ορατόρια και τα άλλα έργα σας μπορούν να παιχθούν από ορχήστρες και άλλους μουσικούς;

Όλα τα έργα ενός ''λόγιου'' συνθέτη μπορούν να παιχτούν από οποιονδήποτε γιατί δηλώνουν στις παρτιτούρες ακριβώς αυτό που θέλει ο δημιουργός. Όσο για συγγραφικό μου έργο, έχω 7 βιβλία του σολφέζ και θεωρίας των ωδείων, 3 βιβλία αρμονίας, 1 αντίστιξης. Έχω και έκδοση έργων από εταιρίες του εξωτερικού, το έργο μου για σόλο Κοντραμπάσο, Πιάνο, Κουαρτέτο, η σερενάτα για πιάνο και Σαξόφωνο. Συμμετοχή σε cd έργων μου.

20. Η οικογενειακή παράδοση συνεχίζεται με τον γιο σας. Χαίρεστε γι΄αυτό;

Πράγματι τολμώ να πω ότι ο Ιβάν είναι από τους καλύτερους εκτελεστές, αν όχι ο καλύτερος, της πόλης μας. Δεν το λέω σαν πατέρας. Οι μουσικοί το γνωρίζουν ότι είμαι αντικειμενικός. Πράγματι συνεχίζεται η παράδοση επίσης με έναν τρόπο τελείως ‘’παράδοξο’’ για τις συνήθειές μου. Παίζει μόνος του με σαξόφωνο. Μπράβο του...

21. Πως μπορεί να υπάρξει μουσικός που να λέει ότι είναι αυτοδίδακτος; Το έχω ακούσει σε συνεντεύξεις και ομολογώ ότι μου προκαλεί εντύπωση.

Νομίζω ότι είναι απλό!!! ''Ότι δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια". Απλά δεν ήθελε την μελέτη του οργάνου με καθηγητή, γιατί μόνος παίζεις ότι εσύ θέλεις.

22. Με πολύ μεγάλο ποσοστό Ελλήνων να τραγουδάει ή να παίζει μουσικό όργανο, θα σκεφτόμασταν ότι έχουμε μουσική παιδεία στην Ελλάδα. Έχουμε;

Το να χτυπάς ένα όργα
νο δεν είναι μουσική. Πολλοί λένε ότι είναι, στην χώρα του ότι δηλώσεις είσαι. Θα ήθελα να μάθω τι θα λέγανε για έναν εμπειρικό γιατρό να τους κάνει εγχείριση.... Να μην ξεχνάμε το 80% που είπα πριν. Δεν έχουμε μουσική παιδεία στην χώρα μας.

23. Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Τι ετοιμάζετε;
Έγραψα κάτι για το Κιλελέρ, γράφω τώρα ένα θεατρικομουσικό έργο με τίτλο ‘’Κτίζουμε μια ορχήστρα’’ σε Λιμπρέτο του ποιητή Αργύρη Ολοκτσίδη, ετοιμάζομαι για μια συναυλία σε τηλεόραση με τραγούδια ‘’διασκεδαστικής’’ ελληνικής μουσικής σε μελοποιημένα ποιήματα Πιεριαίων ποιητών στα οποία έχεις και εσύ ποιήματα, ξαναπαρουσίαση του Χριστουγεννιάτικου παραμυθιού ‘’Σκρουτζ’’ στα δημοτικά, ηχογράφηση ένα τραγούδι για τα ζώα, ετοιμάζω ένα αφιέρωμα στον ποιητή Βασίλη Γρηγοριάδη από τον Καταχά, περιμένω ένα παιδικό παραμύθι για μελοποίηση... κ.λ.π.

24. Η πρώτη θεματική ημερίδα του συνδυασμού του οποίου συμμετέχετε αφορούσε τον πολιτισμό. Θέλατε να συμβολίσετε κάτι με αυτήν την πρωτοβουλία;

Υπήρχαν πολλές αξιόλογες προτάσεις που γεμίζουν το πολιτιστικό κενό της πόλης μας. λ.χ. Μουσείο... δεν υπάρχει κανένα. Αναγκαζόμαστε να μιλήσουμε για πολιτισμό γιατί στην πόλη μας πολιτισμός από τον Δήμο δεν υπάρχει.

25. Έχει ο δήμος μας νέους και νέες που παράγουν πολιτισμό σήμερα; 

 Και φυσικά!!! Σε όλους τους τομείς των καλλιτεχνικών δομών. Λίγοι δραστηριοποιούνται στην πόλη μας. Δεν θέλουν να τους αναδείξουν γιατί δεν ‘’μπαίνουν’’ στα καλούπια τους.

26. Η ενασχόληση με τα κοινά μπορεί να γίνει σε πλαίσια πολιτικού πολιτισμού;

Η ενασχόληση με τα κοινά αυτομάτως είναι πολιτική. Να μην ξεχνάμε ότι η τέχνη ήταν, και έπρεπε και τώρα να είναι, ο καθοδηγητής των ιδεολογιών, όχι γιατί είναι πολιτική σκέψη αλλά γιατί σου δίνει την γνώση που δεν μπορείς να την πάρεις εύκολα από αλλού.

27. Αναγνωρίζονται οι άνθρωποι που προσφέρουν στον πολιτισμό σήμερα; 

 Πάντα θα αναγνωρίζουν τον καλλιτέχνη, απλά να τον ακολουθήσουν (και φυσικά να τον πληρώσουν) δεν θέλουν γιατί δεν μπαίνει εύκολα σε καλούπια.

28. Και μία τελευταία ερώτηση. Είστε υποψήφιος στις δημοτικές εκλογές. Κάνατε μια ΥΠΕΡΒΑΣΗ. Αν εκλεγείτε δημοτικός σύμβουλος και σας δώσουν να διαχειρισθείτε τον πολιτισμό της πόλης τι θα κάνατε;

Εδώ τα πράγματα είναι αρκετά δύσκολα. 
 1ο Θα κάνω μία ομάδα από καλλιτέχνες της πόλης. 2 καλλιτέχνες από κάθε ειδικότητα της τέχνης βάσει βιογραφικού πραγματικού. λ.χ. Μουσικούς, Ηθοποιούς, συγγραφείς, ποιητές ζωγράφους… αυτή η ομάδα θα αξιολογεί τις προτάσεις των καλλιτεχνών της πόλης και όχι οι οποιοδήποτε άσχετοι όπως τώρα. 
 2ο Ίδρυση ενός πυρήνα συμφωνικής ορχήστρας για τις ανάγκες της πόλης μας. Οι καθηγητές του ωδείου θα είναι και εκτελεστές της συμφωνικής ορχήστρας. Θα έχουμε ένα Μέγαρο. Ποιοι θα παίζουν; Θα είναι πάλι όπως το θεατράκι του πάρκου; Να μην ξεχνάμε ότι το Μέγαρο έχει έξοδα. Θέλει υπαλλήλους. Ποιος θα τους πληρώνει; Πάλι ο λαός; Αυτός θα πληρώνει πλέον πολύ ακριβά τις φωτογραφίες των εκλεγμένων; 
 3ο Δημοτικό ωδείο. Αλλαγή σκέψης και κτηρίου που είναι το πλέον ακατάλληλο από όλες τις συνθήκες, κτηριακές, υποδομή... Ίδρυση και άλλων σχολών, (Εγχόρδων, Σαξοφώνου, Κλαρινέτου, Κόρνου, Τρομπονιού, Κρουστών…) απαραίτητα σχολή προπαιδείας για μικρά παιδιά και με παρουσία των γονέων ώστε να γίνονται μουσικά παιχνίδια και με τους γονείς μαζί. 
 4ο Ίδρυση φιλαρμονικής του δήμου Κατερίνης με επαγγελματίες μουσικούς όπως υπάρχει ξεκάθαρα στους κανονισμούς του κράτους. , αλλά δεν έγινε ακόμη. 
 5ο Με την βοήθεια των ειδικών να ιδρυθεί Δημοτικό Θέατρο, Σχολή χορού, Δημοτική χορωδία, Δημοτική χορωδία για ενήλικες, Κινηματογραφική λέσχη με κινηματογράφο του Δήμου, όπως ήταν παλιά. 
 6ο Θα αναθέσω σε τοπικούς καλλιτέχνες καλλιτεχνικές δημιουργίες με θέματα του νομού μας, ιστορικά σεμινάρια, σεμινάρια για την πληροφόρηση των πολιτών της ιστορίας του νομού μας και της πόλης μας. Αυτά για αρχή και μετά σε ελεύθερα θέματα. Αναβίωση, κάθε χρόνο, την ιστορική στιγμή της απελευθέρωσης της πόλης μας και όχι μόνο με μία απλή παρέλαση χωρίς στην πραγματικότητα να γνωρίζει κανένας το τι έγινε τότε… 
 7ο Παραρτήματα του Ωδείου και σε άλλα κομβικά χωριά του δήμου μας, γιατί είναι δύσκολη η μεταφορά τους στην Κατερίνη κάποιου που θέλει να μάθει μουσική. 
 8ο Καλοκαιρινές συναυλίες με την Φιλαρμονική και με τους καθηγητές του ωδείου.
 9ο Οργάνωση των Αικατερινείων με αναθέσεις καλλιτεχνικών έργων και όχι απλά με επαναλήψεις και 
 10ο Θα χώριζα τους 12 μήνες σε 9 περιόδους και κάθε μία περίοδος θα είχε και το όνομα μιας μούσας. Αναλόγως με την ιδιότητα της κάθε μούσας θα γινότανε και οι εκδηλώσεις. Οι 2 μήνες θα ήταν αφιερωμένες στα Αικατερίνεια. (Οκτώβριος-Νοέμβριος) 
Ο Δεκέμβριος σε χριστουγεννιάτικα θέματα διασκορπισμένα σε όλα τα πάρκα της πόλης και το Πάσχα αφιερωμένο στην δημοτική μας μουσική με σχήματα από αξιόλογους τοπικούς μουσικούς απόφοιτους των πανεπιστημίων δημοτικής μουσικής.




Σύντομο βιογραφικό του κ. Χαράλαμπου Ναβροζίδη

Γεννήθηκε στην Κατερίνη.
Είναι παντρεμένος με την Κα Esther Del Barrio Sanchez De Pedro (Εστέρ Ντελ Μπάριο Σάντσεθ ντε Πέδρο) και έχει δυο παιδιά τον Αλέξανδρο και τον Ιβάν.
Είναι πτυχιούχος, Τρομπέτας, Αρμονίας, Αντίστιξης, Ενοργάνωσης και Φυγής.
Έχει δίπλωμα Σύνθεσης και Τρομπέτας.
Είναι καθηγητής στο Δημοτικό Ωδείο Κατερίνης και σε άλλα Ωδεία της χώρας, Ανωτέρων θεωρητικών-Τρομπέτας-Σύνθεσης.
Έχει διατελέσει Διευθυντής στο Δημοτικό Ωδείο Κατερίνης, καλλιτεχνικός Διευθυντής στη Βέροια, στην Νέα Καλλικράτεια, στην Καλαμαριά, στο Αιγίνιο και καθηγητής στο Κιλκίς, στο μουσικό γυμνάσιο Κατερίνης, στην Αλεξάνδρειο Μουσική Σχολή, στο Αριστοξένειο Ωδείο και δάσκαλος σε Δημοτικά Σχολεία και μουσικά Γυμνάσια.
Έχει μία τεράστια καλλιτεχνική εμπειρία, διακρίσεις, εκδόσεις και εργογραφία από το 1980 έως και σήμερα.