25.10.20

Τα ΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, LITOCHORO -ΠΑΡΙΣΙ-Του ΑΣΤΕΡΗ ΓΚΕΚΑ -21 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

... "Στον Άι Δημήτρη παραμονή μετά την λειτουργία τα παιδιά της ενορίας ,πήγαμε να μας πει ο Νίκος Τζιούκας, νεωκόρος, ότι τελείωσε το γυάλισμα και να καμαρώσουμε τα μπρούτζινα που γυαλίσαμε με Brasso .
Να ακούσουμε τον αγαπημένο μας παπά Γιάννη να μας λέει ένα ζεστό μπράβο .
Σκέτο παράσημο ένα μπραβο από τον μοναδικό αυτό ιερωμένο .
Παπα Γιάννης Καλιακούδας 
Συγκινημένοι από όλα ,
κατηφορήσαμε κοντά στον Σηκουάνα
τα φράγκα λίγα ,
βολικές οι τιμές στο cafe des beaux Artes.
Βιαστικός περνα ο κυρ Αλέκος ο Φασιανός με ένα κατακόκκινο κασκόλ .κονιακ και καφε διπλό ,τι να σου κάνουν μόνο αυτά με τόσο κρύο .Φευγουμε κατεβαίνουμε στον Καλαμπαλίκη .
Να σας τηγανίσω δυο σαρδέλις Στεργιουλι;
Πριν λίγο έφυγε κι ο πατέρας σου ο Τάσσιος ήταν με τον Ματσιακο το Νίκο.
Τι τους έδωσες μπαρμαγιωρη;
Είχα λίγο πατσί και τους εβαλα....
Βάλε και μενα....
Τι γκουρμέ βρε παιδί μου απίστευτη νοστιμιά αυτή η γκαζιέρα ..και ένα τηγάνι.....μιράκολο .
Πλαγίως αριστερά του Λούβρου να μην πιούμε ένα καφε στο Le femoir;
αντε και ένα καφε και ένα διπλό Αρμανιακ.
-Από είσαστε μου ρωτά το αφεντικό
Λιτόχωρο ,ολυμπ.....απταίστως γαλλικά ..
Μόλις μια ηλικιωμένη ακούει Λιτόχωρο, τινάχτηκε όρθια, και αρχισε να μιλά γρήγορα ,δεν καταλάβαινα και όλα , γιατί τα γαλλικά μου είναι κάπως Λιτοχωριτικα ...
Έρχεται ένα διπλό αρμανιακ και συνοδευτικά .
Από την κυρία Σεσίλια Ελιαρντ.
-Είμαι η Σεσίλια Ελιαρντ , κόρη του ποιητή ,και στο σπίτι μας  έχουμε ένα μεταλιο που δώσανε στο βουνό το 1949 , στον μπαμπά μου, με το όνομα Λιτόχωρο -κουκουτατσιος .
Μου λεει την ιστορία όλη τι και πως .
Τι μ έκανε;
Με διέλυσε ...
Φέρε όλο μπουκάλι ...πίνω οσο ...εκείνη κιρ ρουαγιάλ .
Παραγγέλνει δυο εντρεκοτ ...θα σας λυγίσει το αρμανιακ....κύριε ντεκάς...
Όχι ντεκας ....γκεκάς..
Α....
Με έπιασε κρύος ιδρώτας, η ιστορία του Ανδρεαδη Κουκουτατσιου, η κόρη του ποιητή,
το πιώμα,  αλλά και η σκέψη ποιος θα πληρώσει όλα αυτά στο πανάκριβο μαγαζί που έκατσα για ένα καφε τρομάρα μου ....θα τρέξω να πεσω στον Σηκουάνα .
Λα ντισιον , Σίλ βου πλέ...
Σε πεγιέ ...... Ανάσανα, δόξα τω θεω ...η μαντάμ αστέρι ..Φιλω το χέρι της μαντάμ και φεύγω περιχαρής και σε άλλο κόσμο για το σπίτι μου .
Στο δρόμο ,το κηροπωλειο της θείας μου Ελένης πλαδη ,μπαινω .
Ηταν η γιαγιά μου τάιζε τα ξαδέρφια μου τους Νικολαδες ...
Στουφα είσαι γαμπρέ ..πως τα κατάφερες ;
Θα σε έδιωχνα ,αλλά πέρασε ο Τζιουκας και είπε για σένα μπραβο που γυαλίσατε όλα τά μανάλια ... με τον Γιώργο της Λισσαβως.
Μ έβαλε και κοιμήθηκα σε μια μπαουλοκασέλα για δυο ώρες .
Φρέσκος τρέχω προς την εκκλησία να ρωτήσω αν αύριο στην Παναγία των Παρισιων έχει λειτουργία για να πάω να κοινωνήσω .
Ναι μου λένε , χαρηκα γυρίζω κατά το νησί στα ογδόντα μέτρα βρίσκω τον φίλο μου φελιπ Βεργκαν και με πάει σε ένα μέρος που ήταν χώρος πολιτισμού που έγραφε A.A.GKEKAS κλειστή αίθουσα και αίθριο γιομάτο από τα δικά μου λάβαρα , σαν την ΛΙΤΑΝΙΑ των Σιχνων στο Λιτόχωρο .
Αμαν ...να οι παραισθήσεις του αρμανιακ...μήπως μου δώσαν αψέντι ;
Ξημέρωσε 26, κουμπαρουλι εγω πρώτη θέση στην Νοτρ Νταμ , έψελναν ομορφα χορωδιακά , εγω άκουγα το Άι γενεαι πάσαι της εκκλησιαστικής χορωδίας της ενορίας του Αγίου Δημητρίου , το αρμόνιο έπαιζε και γω το υπέρμαχω, η χορωδία το αβε Μαρία και γω η ζωή εν τάφω.
Δυσκόλεψε το πραμα δίπλα μου καθόταν μια όμορφη κοπέλα ελληνίδα και μου λέει :
θα σταματήσεις να τραγουδάς εδώ μέσα το συννεφιασμένη Κυριακή ; Μας ζάλισες....
Νάτος ο Αββάς μου δίνει το μπισκότο ,κοινωνώ στο πίτς φιτίλι και της λέω δεν θα πάρεις 
και συ ;
Όχι έχω άλλο δόγμα, ορθόδοξη , ξέρεις από που είμαι γω; από το χωριό που έβγαλε τον Καλλινίκο πατριάρχη ...
-καλά πατριάρχη δεν βγάλαμε , ομως βγάλαμε Σακκελαριδη και Παπαγιαννη Καλιακούδα δεν θελουμε άλλα,  συγχύστηκα , αντε @αμώ τα Πατριαρχεία μας ...
Πάω να φύγω στο διάδρομο , ηρθαν οι επίτροποι του Αγίου Δημητρίου με πιάνουν από το χέρι ...ο Μπαρμπα Γιώργος και ο Μπαρμα Γιάννης ο καπλάνης ....που πας Αστέριε ..;
κάτσε κάτω θα μας ντροπιάσεις εδώ σε ξένο μέρος είμαστε ...κάτσε κάτω και γίνε μούτος ...έκατσα γουβιαστηκα σε μια καρέκλα και σκεφτόμουν το την βρύση στον Άι Δημήτρη .
διψούσαν τόσα που ήπια ο δόλιος ...σκούρα κατάσταση συννεφιασμένη Κυριακή στην Παναγία των Παρισιων ;
...κάπως ασυνήθιστο .
Το μεσημέρι κατέβηκα στην άσπρόη ,στον μπαρμπα Βαγγέλη τον Δημουτσικο, ήταν εκεί ο αδερφός του ο παντόφλας ,ο πατέρας μου και ο μπαρμπα Τάκης ο Πίτσιος που μας έφτιαξε το σπίτι στ η Πλάκα .
Ειπαμε τα χρόνια πολλά , αστεία ,   μετά μια πουτίγκα στον Λιάγκα και ευθεία ίσια τραβώ στο Λούβρο γιατι στο σπίτι περίμενα έναν γκαλερίστα ... Όταν τελείωσα τα νιτερεσια της τέχνης , είπα , αποψε , δεν θα πάς όπως κάθε Δημητριού στην μπρασσερι Βοναπάρτε στο Σαν Ζερμαίν, θα κάτσεις στην γέφυρα με λίγο ψωμοτύρι και ζαμπόν και λίγο κρασί .
Ετσι και έγινε το χάρηκα, κόσμος ερχόταν έφευγε αποκάτω τα ποταμόπλοια με τουρίστες ο Πύργος του Αιφελ φωτισμένος , η Παναγία το ίδιο και το παλάτι του Λούβρου σκέτο όνειρο .
Ο ακορντεονίστας μάστορας αλλά έπαιζε κάτι κρύα νερουλιάρικα εγγλέζικα κομμάτια, Ιρλανδός μου λέει είμαι . αυτά ξέρω αυτά λέω .
-Δως μου το ρε λίγο να παίξω , να πάρε και ταληράκι
Παίζω εντιθ , αυτά του ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ,χαμός γέμισε το τενεκεδάκι χαρτιά , παίζω Χατζηδάκι ξανά γεμίζει το τενεκακι
Του δίνω τα λεφτά όλα, πάει και φέρνει κρασί ..πίνω ολίγον .
Και μετά περνα ξανά η Σεσίλια και μου λέει και η Νένα έγραψε μουσική σε ποίηση Ελιαρντ ...δεν ταξερα , δεν τάπεξα, όμως αρχισα Δημητρουλα μου γεια σου , Δημήτρη μου ,  Δημήτρη μου μου τόκαψες το σπίτι μου ...
και μετά πέρδικα περιστερά μου ,
πολλά καράβια στο γυαλό ,
μπιζερισα μανούλα μου ,
μάνα μου τι μου έκανες κλπ ,κλπ Λιτοχωριτικα .
Να, ξανά εμφανίζεται και η λουβουδιά η κοντοχωριανή από το χωριό του πατριάρχη ,
ξερς κι ακορντιον ;αυτή την δλεια φτιαχνς ιδω;
Που εδώ ;που είμαι;στο Βόλο,στο Λιτόχωρο,στο Παρίσι ;
Δύσκολο να το βρω ...θα ξεκινήσω από τα ευκολότερα ..που θα ήθελα να είμαι...
Μάλλον κάτω από τον πλάτανο στο σχολείο ,στο μπακάλικο του Φτικα να πίνω ένα τσίπουρο με λίγο τυρί,να εύχομαι τους περαστικούς και να έχω μια ελπίδα να συναντήσω τον ηρωά μου τον γιατρό Αλεκο Φτίκα να του πω ένα γειά και ότι συντομα πάω στο ατελιέ μου στο Παρίσι να συναντήσω παιδιά νύφες εγγονια με υγεία και χαρα .
Μπερζεμενα τα θέματα άκρη δεν βγαίνει ,τα έγραψα αυτά για όσους γιορτάζουν για τα εγγονια μου ,να εξασκούνται στα ελληνικά και στα έθιμα και σαν προσευχή ναναι καλά όλοι στο Λιτόχωρο στο Παρίσι και σε όλο τον κόσμο που δοκιμάζεται ....
Ανακατεμένες οι φωτογραφίες μακάρι να βγάλετε άκρη ,ομως οι φωτό είναι αληθινές
Σίγουρο είναι ένα, ότιδιπλα στο ορυχείο των χρωμάτων και των χαράξεων στις 13.30 θα πινουμε τσίπουρο συντηρητικά με το γείτονα μου ,γευσιγνώστη ολκής ,ιταλικής πιθανώς καταγωγής KORELI ,αν έχετε ακουστά ,ώστε να χαράξουμε αζιμουθιο για το που βρισκόμαστε και που βαδιζωμεν τελικά
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΕΣ ΔΗΜΗΤΡΑΔΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ...ΛΙΤΟΧΩΡΟ ...ΜΠΟΥΕΝΟΣ ΑΙΡΕΣ
 ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ,
ΒΟΜΒΑΗ 
ΤΟΚΥΟ ΚΑΙ ΜΠΑΡΜΠΑΡΙΑ 
ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ























**** Ο ΑΣΤΕΡΗΣ ΓΚΕΚΑΣ ΜΑΣ ΜΑΓΕΥΕΙ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΦΛΕΓΜΑΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΤΟΥ...