18.9.20

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΜΑΚΗΣ ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ:«Η επιτυχία κτίζεται με επιμονή»

 

Αποκλειστική συνέντευξη του κ. ΙΩΑΚΕΙΜ (ΜΑΚΗ)ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗ, ιδιοκτήτη της  ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ ΑΒΕΕ στον 
Θεοχάρη Μπικηρόπουλο και το OlymposVoice.blogspot.com 

Για να έχουμε μια σφαιρική εικόνα για την αφετηρία, την ανάπτυξη και εξέλιξη της εταιρείας σας, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή… Από το 1964 που μπήκαν τα θεμέλια της ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ ΑΒΕΕ. Πώς έγινε το ξεκίνημα και η επιλογή της πτηνοτροφίας;

Ιστορικά όλα ξεκίνησαν στα τέλη του 1962 – αρχές του 1963, όταν ο πατέρας μου - Θεμιστοκλής Αμβροσιάδης, τελειώνοντας την θητεία του στον στρατό και σε ερώτημα του λοχαγού του με τι σκέφτεται να ασχοληθεί μετά τον στρατό, άκουσε την συμβουλή του,
ότι «το μέλλον είναι το κοτόπουλο» και αντί να ασχοληθεί με τον αγροτικό τομέα ακολούθησε τον κλάδο της πτηνοτροφίας.
Ειδικότερα μετά από 1-2 χρόνια έρευνας και προετοιμασίας δημιούργησε αρχικά με τα ελάχιστα που διέθετε, το πρώτο αυτοσχέδιο πτηνοτροφείο 100 τ.μ. ,με 500 κοτοπουλάκια νεοσσούς , αγορασμένα από εκκολαπτήριο της Θεσσαλονίκης, τα οποία μετά την ανάπτυξη τους θα πωλούνταν στη λαϊκή αγορά ζωντανά. Οι μεταφορές εκτελούνταν με γαϊδουράκι, ο φωτισμός γινόταν με λάμπα πετρελαίου και το τάισμα γινόταν χειρωνακτικά.
Η πρώτη εκτροφή είχε καταστραφεί λόγω φωτιάς, η απογοήτευση ήταν μεγάλη καθώς τα μέσα ήταν πενιχρά αλλά με επιμονή ο πατέρας μου τοποθέτησε εκ νέου 500 νεοσσούς. Σε λίγο καιρό, με πολύ προσωπική εργασία νυχθημερόν και με βοήθεια από όλη την οικογένεια δημιουργήθηκε ένα πρόσθετο πτηνοτροφείο και αργότερα λόγω του μικρού κέρδους που περιελάμβανε η πώληση από κοτόπουλα σε εμπόρους, άνοιξε και το πρώτο κατάστημα νωπών πουλερικών στην Παλαιά Αγορά του Δήμου Κατερίνης . Ακολούθησε μετά από 4-5 χρόνια η δημιουργία του πρώτου μικρού πτηνοσφαγείου, για να πωληθούν τα κοτόπουλα σε 3-4 κρεοπωλεία.
Έπειτα με την απόφαση μου που ήταν ουσιαστικά πολύ αβέβαιη δεδομένων των καταστάσεων, επένδυσα με ρίσκο μεγάλο στην δημιουργία ενός σύγχρονου πτηνοσφαγείου και έτσι σιγά - σιγά καθιερωθήκαμε στην αγορά με τα προϊόντα μας, που σύντομα έγιναν πολύ γνωστά τόσο για την ποιότητα τους όσο και την άμεση εξυπηρέτηση που παρείχαμε . 




 Τι ήταν αυτό που σας ώθησε αμέσως μετά το Λύκειο να ασχοληθείτε ενεργά με την μονάδα σας;
Η ασχολία με την πτηνοτροφία από μικρό παιδί, οι γνώσεις που απέκτησα δίπλα στον πατέρα μου και η αγάπη για την συγκεκριμένη δουλειά με οδήγησαν στην ενεργή ενασχόληση μου, μαθαίνοντας όλα τα επίπεδα της δουλειάς, από την εκτροφή, στην σφαγή έως και την διάθεση των προϊόντων. 
Γυρίζοντας το χρόνο πίσω, πότε σκεφτήκατε ότι το μέλλον σας είναι η μονάδα ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗ και θέσατε στόχους. Αλήθεια ποιους στόχους θέσατε και σε ποιο σημείο αυτής της διαδρομής είστε;
Η πορεία της ανάπτυξης και της διαρκούς εξέλιξης είναι συνεχής.
Αρχικά ο πρώτος στόχος μου σε ηλικία 25 ετών ήταν να φτάσει το πτηνοσφαγείο μας σε δυναμικότητα τα 12.000 κοτόπουλα την εβδομάδα, ενώ αντίστοιχες εταιρίες κυμαινόταν σε 35.000 κοτόπουλα την εβδομάδα. Σήμερα η δυναμικότητα μας μπορεί να φτάσει στα 500.000 κοτόπουλα την εβδομάδα, αλλά βλέπουμε συγχρόνως ότι λόγω της ιδιαιτερότητας και υψηλού βαθμού δυσκολίας αυτής της εργασίας, οι περισσότερες εταιρίες του κλάδου έχουν αποσυρθεί.
Πριν 20 χρόνια λειτουργούσαν πάνω από 15 πτηνοσφαγεία στην Β.Ελλάδα και σήμερα έχουμε μείνει ελάχιστοι. 
 Η εταιρεία μας και εγώ προσωπικά πάντα τολμούσαμε να κάνουμε βήματα με συνεχείς επενδύσεις, καθετοποίηση και σταδιακή επέκταση σε όλη την Ελλάδα ,όταν οι περισσότεροι, είχαν επαναπαυτεί με αποτέλεσμα σταδιακά να μην είναι οικονομικά βιώσιμοι .
Σήμερα η εταιρεία μας είναι στις 3 μεγαλύτερες του κλάδου της πτηνοτροφίας στην Ελλάδα και η μεγαλύτερη στην Ελλάδα με ιδιόκτητη παραγωγή .



 Στην πορεία της επιχείρησής σας, ποια χρονιά και ποιες αποφάσεις θεωρείτε «σταθμό» στην πορεία και την εξέλιξη της επιχείρησης.

Το πρώτο βήμα – σταθμός έγινε το 1988 με την ίδρυση του πρώτου πτηνοσφαγείου, το οποίο ιδρύθηκε αναλαμβάνοντας μεγάλο ρίσκο καθώς η εταιρεία δεν διέθετε δικά της πτηνοτροφεία για να καλύψει την παραγωγή. Με αυτό το βήμα παροτρύνθηκαν οι τοπικοί επιχειρηματίες να αναπτύξουν πτηνοτροφικές μονάδες στον Νομό και να συνεργαστούν με την ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ ΑΒΕΕ και να μπουν στην πτηνοτροφική οικογένεια μας.
Δεύτερο βήμα αποτέλεσε η ίδρυση και η κατασκευή ιδιόκτητων πτηνοτροφείων, το οποίο έδωσε μεγάλη ώθηση στην παραγωγή μας.
Τρίτο βήμα – σταθμός αποτέλεσε η κατασκευή εργοστασίου ζωοτροφών, για την παραγωγή τροφών για τα κοτόπουλα μας, καθώς επίσης και τροφών –φυραμάτων που παράγουμε και εμπορευόμαστε. 
Διαθέτοντας την τεχνογνωσία και την τεχνολογία παράγουμε πλέον μια αρκετά μεγάλη γκάμα ζωοτροφών που περιλαμβάνει όχι μόνο τροφές για κοτόπουλα αλλά και για μηρυκαστικά , όπως φυράματα γαλακτοπαραγωγής αιγοπροβάτων που είναι άριστα και εμπιστεύονται μεγάλες κτηνοτροφικές μονάδες και Κτηνοτροφικοί Συνεταιρισμοί στην Ελλάδα .
Τέταρτο βήμα αποτέλεσε η επένδυση μας -το Εκκολαπτήριο ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗ, ένα από τα πιο σύγχρονα στα Βαλκάνια με παγκόσμια πιστοποίηση για εκκόλαψη αυγών –παραγωγή νεοσσών.
Πέμπτο βήμα ήταν η ανάπτυξη ιδιόκτητου δικτύου καταστημάτων χονδρικής στην Αθήνα, στην Πάτρα, στην Λάρισα και έπειτα σε όλη την ελληνική επικράτεια για να φτάνουν γρήγορα και με ασφάλεια τα προϊόντα μας .
Έκτο βήμα – σταθμός και τελευταίο της πρώτης φάσης επενδύσεων είναι ο συνεχής εκσυγχρονισμός στο Πτηνοσφαγείο, στην γραμμή αερόψυξης, στην τυποποίηση, στη συσκευασία με στόχο την παραγωγή του καλύτερου ποιοτικά κοτόπουλου στην Ελλάδα.
Τα επόμενα βήματά μας γίνονται με προσεκτική επιλογή νέων επενδύσεων που θα συμβάλουν στην επιπλέον καθετοποίηση και αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων στην παραγωγή μας .  





 Είχα διαβάσει σε οικονομική εφημερίδα, ρεπορτάζ στο οποίο η ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ ΑΒΕΕ ήταν μέσα στις 300 ραγδαία αναπτυσσόμενες παγκοσμίως… Ισχύει αυτό;
Η εταιρεία μας παρουσιάζει σταθερά ανοδική αύξηση και αναπτύσσεται ραγδαία. Υλοποιεί συνεχόμενες επενδύσεις,  καταφέρνοντας έτσι να αυξήσει τα μερίδια της στην αγορά.

Η στρατηγική ανάπτυξης που εφαρμόζει είναι σε τομείς που θα δημιουργήσουν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στα προϊόντα μας, θα καθετοποιήσουν ακόμη περισσότερο την εταιρεία και θα καλύψει κενά στην αγορά, όπως για παράδειγμα η τελευταία μονάδα εκμετάλλευσης των υποπροιόντων μας . 


Για να κατανοήσουμε πως λειτουργεί η επιχείρησή σας: ποια είναι η δομή, ποιες είναι οι επενδύσεις και αν θέλετε οι «παράλληλες» επιχειρηματικές δραστηριότητες που ολοκληρώνουν τον επενδυτικό κύκλο του Ομίλου σας;
Η δομή της ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ ΑΒΕΕ ακολουθεί τα παγκόσμια πρότυπα λειτουργίας στον πτηνοτροφικό κλάδο, περιλαμβάνοντας όλες τις αναγκαίες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα εκκολάπτει τα αυγά και παράγει νεοσσούς σε ένα από τα πλέον σύγχρονα εκκολαπτήρια των Βαλκανίων, έχει πάνω από 35 ιδιόκτητες φάρμες εκτροφής ενώ συνεργάζεται με μεγάλο αριθμό πτηνοτρόφων στην Μακεδονία , στην Ήπειρο και Στερεά Ελλάδα. 

 Έχει αυξήσει την δυναμικότητα του Πτηνοσφαγείου στην Κατερίνη καλύπτοντας απόλυτα την ημερήσια ζήτηση σε κοτόπουλα , έχει επεκταθεί σε 8 σημεία πώλησης στην Ελλάδα ενώ διαθέτει μεγάλο στόλο οχημάτων για την διανομή και μεταφορά των προϊόντων της.
Άμεσα έχουν προγραμματιστεί να γίνουν επενδύσεις στον τομέα της εκμετάλλευσης υποπροϊόντων μέσω μονάδας rendering, να μπει η εταιρεία στην παραγωγή και σκυλοτροφών για να αξιοποιηθούν τα υποπροιοντα μας, στην εισαγωγή και εμπορία απευθείας από το εξωτερικό σόγιας , στην ανάπτυξη μονάδας βιοαερίου-επίσης για την αξιοποίηση των υποπροιοντων από τις φάρμες μας, και στην παραγωγή και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Ήδη οι μελλοντικοί μας στόχοι αποτελούν πρόκληση αλλά θα ανοίξουν και νέους ορίζοντες λόγο της τόσο διαφοροποιημένης φύσης τους . 

  

  Πρόσφατα ενημερώσατε με ανάρτησή σας για τη νέα Φάρμα του ΑΓΙΟΥ ΜΗΝΑ / ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗ ΑΒΕΕ στους πρόποδες του ΟΛΥΜΠΟΥ. Είναι η πιο πρόσφατη επένδυσή σας; 
Ναι, αυτή αποτελεί την πιο πρόσφατη επένδυση από τις πτηνοτροφικές μονάδες της εταιρείας. Η νέα Φάρμα του ΑΓΙΟΥ ΜΗΝΑ αποτελείται από 5 πρότυπους –υπερσύγχρονους πτηνοτροφικούς θαλάμους φτάνοντας το σύνολο των 35 μονάδων με συνολική δυναμικότητα τα 1.000.000 κοτόπουλα/ κύκλο εκτροφής και έχουμε ως στόχο την περαιτέρω δημιουργία και άλλων συγκροτημάτων, ενδυναμώνοντας τις βάσεις και την παραγωγή μας στην Πιερία που γεωγραφικά αλλά και κλιματολογικά είναι ιδανική για την εκτροφή πουλερικών. Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτή την μονάδα και η τοποθεσία της στα πόδια του Ολύμπου είναι πολύ όμορφη .

Βλέπουμε έναν νέο προσανατολισμό με τη χρήση του πιο σπουδαίου Brand παγκοσμίως, τον Όλυμπο. Άλλωστε κι εμείς OlymposVoice είμαστε προφανώς για τον ίδιο λόγο..! Η νέα στόχευσή σας έχει να κάνει με εξαγωγές;
Η ανάπτυξη της εταιρείας μας και η επέκταση της σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό επέβαλε την μερική τροποποίηση και στα σήματα της και η επιλογή του συγκεκριμένου brand της προσφέρει και την ανάλογη αναγνωρισιμότητα. 
Παράλληλα με αυτό τον τρόπο επιθυμούμε να επικοινωνήσουμε στους καταναλωτές ότι τα προϊόντα μας παράγονται εδώ, στις παρυφές του Ολύμπου, όπου είναι εγκατεστημένες οι ιδιόκτητες φάρμες της εταιρείας. 



Να μιλήσουμε για το θέμα που σας κάνει υπερήφανους; Τις βραβεύσεις προϊόντων. Ποια προϊόντα περνάνε τη γραμμή παραγωγής προς τις αγορές… Πώς φτάνει το κοτόπουλο στην αγορά; Σκοπεύετε να γίνετε συλλέκτες βραβείων;
Θεωρώ πως οι Διεθνείς Βραβεύσεις των προϊόντων μας αποτελούν αναγνώριση των διαρκών προσπαθειών που κάνουμε για να φέρουμε ποιοτικά και νόστιμα προϊόντα στο Ελληνικό τραπέζι .
Η καθημερινή προσπάθεια μας να αφουγκραστούμε τις απαιτήσεις του καταναλωτή αλλά και της τάσης της αγοράς για αγαθά ανώτερης ποιότητας, μας δίνουν κίνητρο και πεδίο να αυξήσουμε την γκάμα των προϊόντων μας και να προσανατολιστούμε σε καινοτομίες που μας διαφοροποιούν.
 Τα πλεονεκτήματα μας, να διαθέτουμε τμήμα έρευνας & ανάπτυξης, καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό, σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό και πάνω απ’ όλα θέληση και μεράκι, αποτυπώνονται στην ποιότητα των προϊόντων μας και κατ’ επέκταση επιβεβαιώνονται μέσα από τις βραβεύσεις . 



 Γιατί να επιλέξουμε κοτόπουλο Εξοχής ή Ολύμπου Αμβροσιάδης; Τι κάνει την ποιοτική διαφορά από τα άλλα κοτόπουλα που θα βρει ο καταναλωτής στη βιτρίνα του σούπερ μάρκετ;
Η ιδιαιτερότητα βρίσκεται στην γεύση . Καταφέραμε να διατηρήσουμε τα χαρακτηριστικά ενός πατροπαράδοτου προϊόντος, εκσυγχρονίζοντας μόνο τις διαδικασίες γύρω από αυτό.
Αναφορικά οι εκτροφές εξελίσσονται σε σύγχρονες φάρμες εγκατεστημένες σε περιοχές με ιδανικές συνθήκες και μακριά από βιομηχανικά κέντρα, με προσεγμένη διατροφή που βασίζεται σε υψηλής ποιότητας δημητριακά. Επιπλέον οι τεχνικές εκτροφής που χρησιμοποιούμε και αναπτύσσουμε όπως για παράδειγμα η χρήση φυτογενών, αρωματικών φυτών και αιθέριων ελαίων για την υγεία /ευζωία των πουλερικών μας, αντανακλάται και στην τελική ποιότητα του κοτόπουλου.
Τα κοτόπουλα μας είναι ιδιαίτερα γευστικά και το κρέας τους παραμένει τρυφερό, και ζουμερό και μετά το μαγείρεμα τους, διατηρώντας την φυσική τους υγρασία. Αυτός και είναι ο λόγος που πολλοί επαγγελματίες στην εστίαση προτιμούν τα κοτόπουλα μας, όπως επίσης υπάρχει η τάση ανάδειξης του κοτόπουλού μας ως  πρώτη επιλογή του τελικού καταναλωτή .
  
Ως επιχειρηματίας αγγίζετε το σφυγμό της αγοράς.
 Ζείτε τα σκαμπανεβάσματα της οικονομίας, τις ανάσες και τους κραδασμούς, με τον αντίκτυπο στο αγοραστικό κοινό, τους πολίτες και κατά συνέπεια τους πελάτες.
Μια δεκαετία κρίσης και μνημονίων και στο «καπάκι» ο Covid 19… Πώς βλέπετε το αύριο… Σας ανησυχεί κάτι; Υπάρχει προβληματισμός; Πώς το «επεξεργάζεστε» ως επιχειρηματίας;

Ενστερνίζομαι την άποψη ότι μέσα στην κρίση υπάρχουν πάντα ευκαιρίες για ανάπτυξη.
Μέσα σε μία δεκαετία τριπλασιάστηκε η παραγωγή μας και έγιναν σημαντικές επενδύσεις.
Οι κρίσεις αποτέλεσαν πρόκληση για εμένα ως επιχειρηματία, τις οποίες αντιμετώπισα δυναμικά, χάρη στις μεγάλες υποδομές, στην οργάνωση που διαθέτουμε, στην τεχνογνωσία και στην καλή γνώση του αντικειμένου. 

 Και ο χώρος της κτηνοτροφίας – πτηνοτροφίας δέχτηκε κατά καιρούς τεράστια χτυπήματα. Η νόσος των τρελών αγελάδων, η νόσος των πτηνών το 2005 και τώρα η νόσος των χοίρων. Δεδομένου ότι το μοσχαρίσιο κρέας είναι πιο ακριβό, η ενδεχόμενη έλλειψη χοιρινού κρέατος, θα προκαλέσει αυξημένη ζήτηση στο κοτόπουλο; Είστε προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο;
Η εταιρεία αντιμετωπίζει τις κρίσεις με καλό προγραμματισμό της παραγωγής και προσπάθεια να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού. Επιπλέον έχει αυξηθεί η ζήτηση του κρέατος κοτόπουλου παγκοσμίως τα τελευταία έτη. Πριν από 10 χρόνια η μέση ετήσια κατανάλωση του Έλληνα σε κοτόπουλο ήταν 9 κιλά, ενώ τώρα έχει φτάσει τα 25 κιλά ετησίως. Και αναμένεται περαιτέρω μεγαλύτερη αύξηση της κατανάλωσης, καθώς πρόκειται για ένα προϊόν που προτιμούν οι καταναλωτές λόγω στροφής σε υγιεινή διατροφή .
Το κρέας του κοτόπουλου προτιμάται από όλες τις ηλικίες, είναι εύκολο στο μαγείρεμα με την δυνατότητα πολλών παραλλαγών και επιπλέον διατίθεται σε πολύ ανταγωνιστική τιμή. 

  

Έχετε ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σας και την οικογένειά σας; Τι κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας; Τι είναι αυτό που σας γεμίζει τις μπαταρίες για να συνεχίσετε;
Παρόλο που όπως είναι φυσικό το πρόγραμμα μου είναι αρκετά επιβαρυμένο, η συμμετοχή της οικογένειας μου στην επιχείρηση και ιδιαίτερα των παιδιών μου, του ανιψιού - που έχουν αναλάβει ενεργό ρόλο- με ξεκουράζει πνευματικά. Μου αρέσει ο αθλητισμός , οι πολεμικές τέχνες με τις οποίες ασχολήθηκα στο παρελθόν, η ιππασία και το ποδόσφαιρο - δραστηριότητες τις οποίες παρακολουθώ αλλά και συμμετέχω υποστηρικτικά .
Επίσης τα τελευταία έτη ασχολούμαι με τα πολιτιστικά και τις παραδόσεις μας – μου αρέσουν οι παραδοσιακοί χοροί και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις . Οργανώνουμε οικογενειακές εξορμήσεις στην φύση, επισκέπτομαι και απολαμβάνω τις ομορφιές της Ελλάδας μας .
Νομίζω τις μπαταρίες μας τις γεμίζουμε μαζί με τους ανθρώπους, που είναι καθημερινά πλάι μας, μας στηρίζουν και μας αγαπούν και στα δύσκολα και στα εύκολα. 
 










 Ένα μήνυμα που θέλετε να μοιραστείτε με τους συμπολίτες μας ή τους νέους, κάτι που θα θέλατε να σκεφτεί ο κόσμος, είτε ως συμβουλή είτε ως παρότρυνση είτε ως προβληματισμό;
Να κάνουν αυτό που αγαπούν και να μην φοβούνται να πάρουν ρίσκα, αρκεί να υπάρχει τόλμη, ζήλος, όρεξη για πολλή δουλειά και επιμονή στη λεπτομέρεια.
Χρειάζεται πολύ κόπο, αλλά όλα είναι εφικτά.