15.8.20

Η περιφρόνηση της γνώσης και η γνώση της λογοτεχνίας

«...Μου στοίχισε αρκετή περιφρόνηση
η ερώτηση για πράγματα που δεν βλέπουν οι άλλοι...»
Τάσος Λειβαδίτης


"Δεν δικαιωνόμαστε από οποιονδήποτε ηρωισμό ούτε από οποιονδήποτε έρωτα"
Αλμπέρ Καμύ

"Αυτό που χαρακτηρίζει τις αληθινές ιδιοφυΐες είναι ότι δεν λειτουργούν ως πρόδρομοι κανενός"
Φερνάντο Πεσσόα


"Όποιος κάνει το καλό από καθήκον, το κάνει άσχημα, και το κάνει χωρίς τέχνη".

"Αυτό που λέω με αλλάζει. Ακόμα και ειπωμένο στον εαυτό μου. Και ίσως είμαι προσδιορισμένος απ’ ότι έχω εκπέμψει –όχι απ’ ότι έχω υποστεί".
Πωλ Βαλερύ

"Αντιπαθώ τα επιχειρήματα κάθε είδους. Είναι πάντα χυδαία και, συνήθως, πολύ πειστικά".
Όσκαρ Ουάιλντ

«Σύντροφε, κοιμάσαι;
Ήθελα να μου πεις, ξέρεις καμιά σελίδα μαρξισμού
που να βουλιάζουνε οι λέξεις στο χαρτί
σαν τη σιωπή μου
στις κόρες των ματιών της»;
Άρης Αλεξάνδρου

«Δοκίμαζε, συνέχιζε τα γυμνάσματά σου…
Κοίτα που κι η θάλασσα ανακατεύει συνεχώς
ουρανό και φύκια,
πασχίζοντας να βρει το σωστό της χρώμα".
Άρης Αλεξάνδρου

"Είδα -και γνώρισα- καυτούς βάλτους, παγίδες αχανείς, που μέσα στα καλάμια τους σάπιζε ο Λεβιάθαν! Δίνες, ερέβη αιφνίδια στη μέση της γαλήνης και μάκρη απροσμέτρητα στην άβυσσο να πέφτουν"!
Αρθούρος Ρεμπώ

"Καλλιεργούσα κόκκαλο να φυτρώσει ψαράκι".
Αντώνης Κάλφας

"Μη σταματάς, βρίσκεσαι μέσα σε ένα μεγάλο όνειρο,
Αυτό έχω να σου πω" (Bill)»
Τζακ Κέρουακ

"Άρον άρον εγένετο αύριο.
Αλλά ήταν πλέον πολύ αργά".
Κική Δημουλά

"Υποταχτήκαμε και βρήκαμε τη στάχτη.
Μας έλεγαν θα νικήσετε όταν αγαπήσετε.
Αγαπήσαμε και βρήκαμε τη στάχτη.
Μας έλεγαν θα νικήσετε όταν εγκαταλείψετε τη ζωή σας.
Εγκαταλείψαμε τη ζωή μας και βρήκαμε τη στάχτη...
Βρήκαμε τη στάχτη. Μένει να ξαναβρούμε τη ζωή".
Γιώργος Σεφέρης

"Δε θέλω ούτε το μισό της ευτυχίας και ούτε το μισό καημό".
Ε. Γεφτουσένκο

"Η ρότα του καλοτάξιδου καραβιού είναι μια τεθλασμένη γραμμή συνεχών αποκλίσεων"...
(?)

«Έχω κι εγώ ένα σωρό απωθημένους ουρανούς / μα δε σκοτώνω άστρα».
Δημουλά

"Θηλάζω αιωνιότητα / εμένα Θηλάζει /
Διασκεδάζω την αγάπη κατασκευάζω / το μίσος - / αποστρέφομαι ενοράσεις / και επιπολάζω - / μέγιστον άθυρμα
Τα κύτταρά μου είναι πλασμένα από απελπισία"
"Εγώ είμαι περισσότερο ρεαλιστής από όλες τις Κεντρικές Επιτροπές".
Νίκος Καρούζος

"Έτσι η αγάπη του για την ειλικρίνεια, επειδή δεν ήταν χωρίς ιδιοτέλεια, δεν τον είχε κάνει καλύτερο".
"...δρασκέλιζα σ’ ένα δευτερόλεπτο αιώνες πολιτισμού..."
Μαρσέλ Προυστ

"Στην εποχή μας όπως και σε περασμένες εποχές
άλλοι είναι μέσα στη φωτιά κι άλλοι χειροκροτούνε".
"Αυτός επάλευε με τα βουνά. Λοιπόν τον καταβρόχθισαν οι λάκκοι απέξω από το σπίτι του".
"Πώς μ’ ένα αστέρι η νύχτα γίνεται πλωτή".
Σινόπουλος Τάκης

"Είπον οι δικασταί• «Εις το στερέωμα
το αστερόεν ζώσα, παρ' ημίν, Θεά,
ενταύθα πώς ψηφίσεις";
"Εδώ που έφθασες, λίγο δεν είναι•
τόσο που έκαμες, μεγάλη δόξα".
Κ.Π.Καβάφης

"Τα λόγια μου θα ‘χουν ουσία,
η σιωπή μου μια σημασία".
Κ.Γ. Καρυωτάκης