της δημοσιότητας.Σύμφωνα με μελέτη της οργάνωσης Privacy International (Διεθνής Ιδιωτικότητα), η οποία
αφορά τις διάφορες εφαρμογές (apps) που καταγράφουν την περίοδο των γυναικών, το Facebook έχει στοιχεία ακόμη και το πότε οι χρήστες κάνουν σεξ...Η οργάνωση επισημαίνει πως ορισμένες εφαρμογές, που μοιράζονται τα στοιχεία τους με το Facebook, περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες όπως ποια αντισυλληπτικά παίρνει μια γυναίκα, πότε περιμένει περίοδο, ποια συμπτώματα έχει, αλλά επίσης πληροφορίες για το σεξ, τη γενική υγεία, τη διατροφή, την ψυχική διάθεση κ.α. Σε αντάλλαγμα, κάποιες εφαρμογές ενημερώνουν τις γυναίκες για τις πιο γόνιμες μέρες του μήνα ή πότε να περιμένουν την επόμενη περίοδο τους.Όπως αναφέρει η Privacy International (ΡΙ), οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές (Period Tracker, Period Track Flo και Clue Period Tracker) δεν μοιράζονται στοιχεία τους με το Facebook. 'Αλλες όμως όπως οι Maya της Plackal Tech (5 εκατομμύρια λήψεις στο Google Play), MIA της Mobapp Development Limited (ένα εκατομμύριο λήψεις) και My Period Tracker της Linchpin Health (πάνω από ένα εκατομμύριο), το κάνουν.
«Προσωπικές λεπτομέρειες της ιδιωτικής ζωής εκατομμυρίων χρηστών σε όλο τον κόσμο μοιράζονται με το Facebook και άλλα τρίτα μέρη, χωρίς την κατηγορηματική και σαφή συναίνεση των χρηστών, όσον αφορά την περίπτωση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως η υγεία ενός χρήστη ή σεξουαλική ζωή του», σύμφωνα με την οργάνωση προστασίας της ιδιωτικότητας.
Όπως μεταδίδει το BBC, η εφαρμογή Maya δήλωσε ήδη ότι προχωρά σε αλλαγές στην πολιτική της σχεδόν άμεσα, ενώ οι Linchpin και MIA δεν σχολίασαν. Η PI θεωρεί ότι τα ευρήματα της εγείρουν σοβαρές ανησυχίες κατά πόσο τέτοιες εφαρμογές είναι συμβατές με το νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας δεδομένων (GDPR) της ΕΕ. Από την πλευρά του, το Facebook ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει ένα εργαλείο με το οποίο οι χρήστες θα μπορούν να σταματούν τις εφαρμογές και τις εταιρείες να μοιράζονται δεδομένα με το Facebook.
Σημειώνεται πως έρευνα της ΡΙ το 2018 σε δημοφιλείς εφαρμογές είχε δείξει ότι από τις 36 εφαρμογές που εξετάστηκαν, οι έξι στις δέκα (61%) αυτόματα μεταφέρουν στοιχεία στο Facebook μόλις τις ανοίξει ο χρήστης και μάλιστα είτε έχει λογαριασμό στο Facebook είτε όχι, είτε τη στιγμή εκείνη έχει «μπει» στο λογαριασμό του στο Facebook είτε όχι.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ