Στην έναρξη αυτής της δημοτικής περιόδου θεωρούμε υποχρέωσή μας, να σας ενημερώσουμε σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο Δήμος στις 31-08-2019, όπως
άλλωστε δεσμευτήκαμε, τόσο προεκλογικά, όσο και στο πρώτο δημοτικό συμβούλιο. Αυτό είναι απαραίτητο, ώστε ο εντολοδόχος και τελικός κριτής, δηλαδή εσείς, να κρίνετε την αρχόμενη την από 1ης Σεπτεμβρίου 2019 δημοτική περίοδο, γνωρίζοντας την αλήθεια, με αριθμούς και δεδομένα.
Οι συνεργάτες μου κι εγώ, τους τελευταίους δύο μήνες, προσπαθήσαμε να ενημερωθούμε και να κατανοήσουμε την πραγματική κατάσταση του δήμου. Συνεργαστήκαμε με τις υπηρεσίες του Δήμου και τους υπαλλήλους, οι οποίοι πρόθυμα μας παρείχαν αναλυτικά στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τους τομείς τους. Εργαστήκαμε, προκειμένου να είμαστε αντικειμενικοί και δίκαιοι, στο πλαίσιο της νομιμότητας, της ηθικής και του χρέους.
Βέβαια, είχαμε την εντύπωση (όπως άλλωστε και σεις), ότι πρόκειται να διαδεχθούμε ένα εντελώς αποσαθρωμένο σύστημα διοίκησης, ένα Δήμο σε οικονομική αδυναμία και κατεστραμμένες υποδομές λειτουργίας. Ήταν αδύνατο όμως, να φανταστούμε τα πραγματικά μεγέθη και την τραγικότητα της κατάστασης.
Σήμερα με τρόπο θεσμικό, ως Δήμαρχος του Δήμου Δίου – Ολύμπου, προχωρώ στην παρακάτω καταγραφή και αποτύπωση της κατάστασης για την ενημέρωσή σας.
Η ενημέρωση αφορά:
Α. Την αποτύπωση των οικονομικών του Δήμου
Ζήτησα από τον απελθόντα Δήμαρχο, με τα υπ. αριθμ.13869/12-08-2019 και 13870/12-08-2019 έγγραφά μου, να ενημερωθώ σχετικά με τις πιθανές οφειλές της Δ.Ε.Α.Δ.Ο. Α.Ε. και του Δήμου, δηλαδή τι χρωστούμε και σε ποιον. Κι αυτό, εξαιτίας του γεγονότος ότι έχω γίνει δέκτης πολλών αιτημάτων από επαγγελματίες, για οφειλές από εργασίες που παρείχαν στο Δήμο. Πιο συγκεκριμένα, οι οφειλές αυτές αφορούν τις αναθέσεις προμηθειών και υπηρεσιών – εργασιών, κατά είδος και αξία, για τις οποίες λόγω του εκτάκτου χαρακτήρα τους δεν προβλέφθηκε ψήφιση πίστωσης στον τρέχοντα προϋπολογισμό του Δήμου, δεν υφίσταται η σχετική έκθεση ανάληψης δαπάνης και αναμένεται να είναι απαιτητές από τους προμηθευτές – πιστωτές του Δήμου μας.
Όσον αφορά τη Δ.Ε.Α.Δ.Ο. Α.Ε. απάντηση δεν υπήρξε.
Όσον αφορά το Δήμο, με το υπ. αριθμ. 14823/30-08-2019 έγγραφο του απερχόμενου Δημάρχου,μου γνωστοποιήθηκε μια ασαφής και ελάχιστα κατατοπιστική αποτύπωση. Κατόπιν τούτου, την πραγματική απεικόνιση της οικονομικής κατάστασης του Δήμου και της Δ.Ε.Α.Δ.Ο. Α.Ε θα την αποτυπώσουν ορκωτοί λογιστές, οι οποίοι εκλήθησαν για το σκοπό αυτό. Το πόρισμα, όταν είναι έτοιμο, θα δοθεί στη δημοσιότητα.
Β. Την κατάσταση της Υπηρεσίας αποκομιδής απορριμμάτων (στόλος και προσωπικό) την 31η Αυγούστου 2019
Ο Δήμος καλείται τον Αύγουστο να περισυλλέξει περισσότερους από 120 τόνους σκουπιδιών ημερησίως, έργο που απαιτεί τουλάχιστον δέκα απορριμματοφόρα και ολοκληρωμένο σύστημα ανακύκλωσης.
Επιχειρησιακά ο Δήμος μας διαθέτει μόνο δύο λειτουργικά απορριμματοφόρα, με αριθμούς κυκλοφορίας ΚΝΤ 7361 και ΚΗΗ 3357 και επιπλέον άλλο ένα, με αριθμό κυκλοφορίας ΚΗΙ 8291 που η ηλικία του υπερβαίνει τα 30 έτη και έπρεπε ήδη να είχε παροπλιστεί.
Δεν υπάρχει πλυντήριο για τους κάδους.
Δεν υπάρχουν λειτουργικοί κάδοι απορριμμάτων, παρά μόνο ελάχιστοι και σε κακή κατάσταση.Υπάρχει έλλειμα τουλάχιστον 500 κάδων.
Στον προϋπολογισμό, οι κωδικοί για τη συντήρηση και την αγορά ανταλλακτικών των οχημάτωνέχουν εξαντληθεί, δηλαδή έχουν μηδενικά υπόλοιπα, γι΄ αυτό και τα απορριμματοφόρα βρίσκονται σε άθλια κατάσταση.
Δεν υπάρχει σταθερό πρόγραμμα αποκομιδής, γιατί απλά δεν μπορεί να τηρηθεί.
Υπάρχουν περιοχές στο Δήμο μας, όπου η αποκομιδή γίνεται ανά μία ή δύο εβδομάδες χωρίς να είναι προσδιορισμένο χρονικά πότε θα συμβεί.
Και το πιο σημαντικό, δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό αποκομιδής, παρά μόνο δύο άτομα,ενώ οι εννιά συμβασιούχοι υπάλληλοι δίμηνης απασχόλησης, παρά τις φιλότιμες και υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλουν, δεν επαρκούν.
Όσον αφορά τη συνδρομή της ιδιωτικής εταιρείας αποκομιδής στην οποία ανατέθηκε επικουρικός ρόλος με τρία απορριμματοφόρα, αυτή κατέστη δυνατή μόλις την 12η Αυγούστου, μέχρι 31 Αυγούστου 2019, αφού η αδράνεια της απελθούσας δημοτικής αρχής υπήρξε παροιμιώδης.
Προφανώς σύστημα ανακύκλωσης δεν υφίσταται, παρά τις πομπώδεις εξαγγελίες των προηγούμενων μηνών και την τοποθέτηση αντίστοιχων μπλε κάδων, αποκλειστικά για το θεαθήναι…
Στο σημείο αυτό κρίνω σκόπιμο να σας ενημερώσω ότι από το Πρωτόκολλο Παράδοσης-Παραλαβής με αριθμό 14794/30-08-2019 προκύπτει ότι δηλώθηκε στις 10-06-2019 στην Αστυνομία, κλοπή τριών μη λειτουργικών απορριμματοφόρων και ενός οχήματος πλύσεως κάδων, που έγινε στο διάστημα από 20-05 έως 10-06-2019, από τις εγκαταστάσεις της ΔΕΑΔΟ. Η υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη.
Με λίγα λόγια δεν υπάρχει υπηρεσία αποκομιδής. Πρέπει να επανασυσταθεί και να οργανωθεί με τρόπο τέτοιο, ώστε το επόμενο καλοκαίρι να βρει το δήμο μας καθαρό και περιποιημένο.
Γ. Τον μηχανολογικό και τεχνικό εξοπλισμό
Αν και ζητήσαμε να υπογραφεί Πρωτόκολλο Παράδοσης – Παραλαβής, αυτό δεν κατέστη δυνατό, και έτσι σας παραθέτουμε τον πίνακα κατάστασης οχημάτων με εισερχόμενο πρωτόκολλο του αμαξοστασίου του Δήμου Δίου – Ολύμπου που ίσχυε στις 31-08-2019.
Επίσης δεν λειτουργούσε Γραφείο Κίνησης Οχημάτων, ούτε και Αποθήκες Χρέωσης Υλικού, Ηλεκτρολογικού ή Υδραυλικού.
Τα συμπεράσματα είναι δυστυχώς αυτονόητα.
Η αλήθεια είναι πάντα ωφέλιμη.
Η νέα δημοτική αρχή και οι δημοτικοί υπάλληλοι, όλο το έμψυχο δυναμικό του Δήμου μας, αποβλέπουμε στην κατανόηση και τη βοήθειά σας. Να είστε σίγουροι ότι με οργάνωση, πολλή δουλειά, νοικοκυροσύνη και σεβασμό στη δημοτική περιουσία θα αντιστρέψουμε την κατάσταση αυτή, δημιουργώντας, σε εύλογο χρονικό διάστημα, τον Δήμο που μας αξίζει.
Σας ευχαριστώ
Βαγγέλης Γερολιόλιος
Δήμαρχος Δίου – Ολύμπου