4.9.24

« ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ» ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΝΑ -ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ

Ο Σεπτέμβριος σηματοδοτεί για την μαθητιώσα νεολαία το τέλος της ξεγνοιασιάς της καλοκαιρινής ραστώνης και επιστροφή στα στενόχωρα θρανία της μάθησης και του μόχθου. Υπάρχει βέβαια και η μερίδα των μαθητών των τελευταίων τάξεων του Λυκείου που δεν είδαν «άσπρη μέρα» το καλοκαίρι ,καθώς προετοιμάζονται εντατικά για τις εισαγωγικές εξετάσεις των Πανεπιστημίων.

Η πλειοψηφία των νέων αντιμετωπίζει ως καταναγκαστική εργασία την φοίτηση στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και την θεωρεί μια ατελέσφορη προσπάθεια, αφού πιστεύει ότι δεν εξασφαλίζεται το μέλλον του, με την κρατούσα πραγματικότητα ,επαγγελματικά και κοινωνικά. Έτσι εξηγείται η χαμηλή απόδοση και απογοητευτική βαθμολογία ενός μεγάλου αριθμού αποφοίτων Λυκείου ,που παίρνει μέρος κατ’ έτος στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Τα αίτια της απογοητευτικής κατάστασης είναι πολλά και ποικίλα .Μεταξύ αυτών διαλαμβάνονται οι αλλεπάλληλες μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος, η έλλειψη αξιολόγησης με γνώμονα την αριστεία διδασκόντων και διδασκομένων, τα ακατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα που αποσκοπούν στην μηχανική αποστήθιση της διδακτέας ύλης από τους μαθητές, αντί της εμβάθυνσης στη γνώση, της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και ώθησης των διδασκομένων προς τη δημιουργική έρευνα, η ποιότητα των σχολικών εγχειριδίων, η ανεπαρκής κατάρτιση και μη διαρκής επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού επί των νέων γνωσιολογικών αντικειμένων και εκπαιδευτικών μεθόδων, τα ακατάλληλα και ελλιπή σε εξοπλισμό διδακτήρια και τέλος η μηδαμινή ετήσια δημόσια δαπάνη για την παιδεία.

.Τα παιδιά μας πάσχουν από έλλειψη στόχων, δημιουργικού οράματος και αισιοδοξίας για το μέλλον τους, αφού τα όνειρά τους τα καταπνίγουν η περιρρέουσα ζοφερή ατμόσφαιρα της ανεργίας, της φτώχειας, της διαφθοράς, και της προκλητικής αναισχυντίας του ψεύδους και ανηθικότητας, που διαχέεται από τα βουλευτικά έδρανα μέχρι τα μαθητικά θρανία.

Από φέτος η Κυβέρνηση αποφάσισε την απαγόρευση χρήσεως κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές στα σχολεία. Προφανώς η πλειοψηφία των μαθητών, που έχει εθισθεί στην χρήση τους θα αντιδράσει. Εναπόκειται στους γονείς να λάβουν μέτρα περιορισμού της χρήσης τους ακόμη και στο σπίτι ,πρώτα με το δικό τους παράδειγμα, καθώς είναι πλέον επιστημονικά τεκμηριωμένες οι βλαπτικές επιπτώσεις από την πολύωρη χρήση των κινητών. Και να μη αδρανούμε , καθόσον «οι καιροί ου μενετοί».