5.5.24

Γιώργος Θεοτοκάς, Τετράδια Ημερολογίου 1939 - 1953

Η Ναυσικά γέμισε την ζωή μου ολότελα. Με γιάτρεψε από το δέος της μοναξιάς μ' έκανε να μην σκέφτομαι πια το θάνατο, να μην αισθάνομαι πια εκείνο το κενό του χάους όπου ένιωθα τόσο συχνά τη ζωή μου να βουλιάζει. Με γιάτρεψε (χωρίς να το επιδιώξει, μόνο με την παρουσία της στη ζωή μου) από όλες τις ματαιοδοξίες που παλιά με απορροφούσαν. Για τον ίδιο λόγο δε μ' αγγίζουνε πια οι εκδηλώσεις αντιζηλίας κι οι άδικες επιθέσεις που άλλοτε με πλήγωναν βαθιά. Τώρα νιώθω, για πρώτη φορά, πόσο αδύνατος είναι ο μοναχικός άνθρωπος, παρά την φαινομενική του ισχύ, πόσο εύκολα μπορεί κανείς να τον κάνει να πονέσει και πόσο πιο καλά οπλισμένος στην ψυχή είναι εκείνος που έχει μοιραστεί ειλικρινά και ανεπιφύλαχτα τη ζωή του μ' ένα άλλο ανθρώπινο πλάσμα. Δεν το 'ξερα. Αλλά κι αν το 'ξερα, καμιά από τις γυναίκες που μου δόθηκε να συναντήσω στο παρελθόν δεν θα μπορούσε να μου προσφέρει τόσο γεμάτα, τόσο ακεραία αυτό που μου πρόσφερε η Ναυσικά. 
Το βλέπω καθαρά. 
Τη Ναυσικά γύρευα, γι' αυτό δεν μπορούσε η ζωή μου να ισορροπήσει πουθενά, γι' αυτό τρανταζότανε μέσα σε κρίσεις νοσηρές και γαλήνευε μέσα στην ξεραΐλα του πιο αλύγιστου εγωισμού.

Γιώργος Θεοτοκάς| Τετράδια Ημερολογίου 1939 - 1953 (13 Ιουνίου 1949) | πρόλογος: Μαρκ Μαζάουερ | επιμέλεια: Δημήτρης Τζιόβας | εκδόσεις της Εστίας |