30.3.23

Μαρίνα Τσβετάεβα. Ποιήματα της Ρωσίδας ποιήτριας

 
«Εσύ κι εγώ είμαστε διαφορετικοί,
Όπως η γη και το νερό
Είμαστε διαφορετικοί μαζί σου,
Σαν ακτίνα με σκιά.


Σας διαβεβαιώνω - δεν πειράζει,
Και η καλύτερη αγορά
Εσύ κι εγώ είμαστε διαφορετικοί, τι χάρη!
Συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλον τέλεια.
Τι μπορεί να μας δώσει η ομοιότητα;
Μόνο η αίσθηση ενός φαύλου κύκλου…



*** 


Μου αρέσει που δεν είσαι άρρωστος μαζί μου

Μου αρέσει που δεν είσαι άρρωστος μαζί μου,
Μου αρέσει που δεν είμαι άρρωστος μαζί σου,
Ποτέ μια βαριά σφαίρα
Δεν θα επιπλέει κάτω από τα πόδια μας.

Μου αρέσει που μπορείς να είσαι αστείος
Χαλαρά - και όχι παιχνίδι με τις λέξεις,
Και μην κοκκινίζεις με ένα αποπνικτικό κύμα,
Ελαφρώς ακουμπούντα μανίκια.

Μου αρέσει επίσης που είσαι μαζί μου
Αγκαλιάστε ήρεμα έναν άλλο
Μη μου διαβάζεις στην κόλαση
Κάψου να μη σε φιλήσω.

Ότι το τρυφερό μου όνομα, το τρυφερό μου, δεν είναι
Δεν το αναφέρεις ούτε μέρα ούτε νύχτα - μάταια...
Αυτό ποτέ στη σιωπή της εκκλησίας
Δεν θα μας τραγουδήσουν: Αλληλούγια!

Σας ευχαριστώ και με την καρδιά και το χέρι
Γιατί δεν με ξέρεις εσύ!
Αγάπη τόσο: για τη νυχτερινή μου γαλήνη,
Για τη σπανιότητα των συναντήσεων τις ώρες του δειλινού.

Για τις μη βόλτες μας κάτω από το φεγγάρι,
Για τον ήλιο, όχι πάνω από τα κεφάλια μας,
Επειδή είσαι άρρωστος - αλίμονο! - όχι από εμένα,
Επειδή είμαι άρρωστος - αλίμονο! - όχι από σένα!



Ελαφρότητα


Ελαφρότητα! - Γλυκιά αμαρτία,
Αγαπητέ μου σύντροφο και αγαπητό μου εχθρό!
Μου έβαλες ένα γέλιο στα μάτια
Και μου έριξε μια μαζούρκα στις φλέβες μου.

Έχοντας μάθει να μην κρατάμε τα δαχτυλίδια,
Με όποιον με παντρευτεί η Ζωή!
Ξεκινήστε τυχαία από το τέλος
Και τελειώστε πριν ξεκινήσετε.

Να είσαι σαν στέλεχος και σαν ατσάλι
Σε μια ζωή που μπορούμε να κάνουμε τόσο λίγα...
Θεράπευσε τη θλίψη με σοκολάτα
Και γελάστε στα πρόσωπα των περαστικών!

Ένας όμορφος γυναικείος στίχος για μια μεταβλητή γυναικεία ουσία. Το "Θεραπεύστε τη θλίψη με σοκολάτα" είναι τόσο επίκαιρο σήμερα, εκατό χρόνια αφότου γράφτηκαν αυτά τα λυρικά ποιήματα για μια γυναίκα και την ουσία της ...



ΝΕΑ ΣΕΛΗΝΗ

Ένας νέος μήνας έχει ανέβει πάνω από το λιβάδι,
Πάνω από το δροσερό σύνορο.
Αγαπημένη, απόμακρη και εξωγήινη,
Έλα, θα γίνεις φίλος.

Την ημέρα - κρύβομαι, τη μέρα - σιωπώ.
Ένας μήνας στον ουρανό - χωρίς ούρα!
Σε αυτές τις μηνιαίες νύχτες
Ορμώ στον αγαπημένο μου ώμο.

Δεν θα αναρωτηθώ: "Ποιος είναι αυτός;"
Όλα θα πουν - τα χείλη σας!
Μόνο την ημέρα τα μπράτσα είναι τραχιά
Μόνο τη μέρα η παρόρμηση είναι γελοία.

Το απόγευμα, βασανισμένος από έναν περήφανο δαίμονα,
Ξαπλώνω με ένα χαμόγελο στα χείλη.
Τη νύχτα ... Αγαπητέ, μακρινό ... Αχ!
Το μισοφέγγαρο είναι ήδη πάνω από το δάσος!

Υπέροχα, όμορφα ερωτικά ποιήματα για την τρυφερή πρώτη ή δεύτερη αγάπη. Όποιος αγάπησε θα καταλάβει ότι «Τα χείλη σου θα τα πουν όλα!» Θα θυμάται πώς έφυγε και προσπάθησε για τα πρώτα του ραντεβού αγάπης...


ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Σπίτι στα αστέρια και τον ουρανό από κάτω
Η γη είναι κοντά του.
Σε ένα μεγάλο και χαρούμενο Παρίσι
Η ίδια κρυφή λαχτάρα.

Οι βραδινές λεωφόροι είναι θορυβώδεις
Η τελευταία αχτίδα της αυγής έσβησε.
Παντού, παντού όλα τα ζευγάρια, ζευγάρια,
Χείλη που τρέμουν και ανατριχιαστικά μάτια.

Είμαι μόνος εδώ. Στον κορμό της καστανιάς
Χυθείτε τόσο γλυκά στο κεφάλι!
Και στην καρδιά μου κλαίει ο στίχος του Ροστάν
Όπως εκεί, στην εγκαταλελειμμένη Μόσχα.

Το Παρίσι τη νύχτα είναι ξένο και αξιολύπητο για μένα,
Το παλιό παραλήρημα είναι πιο αγαπητό στην καρδιά!
Πάω σπίτι, εκεί είναι η θλίψη των βιολετών
Και το στοργικό πορτρέτο κάποιου.

Υπάρχει το βλέμμα κάποιου θλιβερά αδερφικά.
Υπάρχει ένα λεπτό προφίλ στον τοίχο.
Rostand και Μάρτυρας Reichstadt
Και η Σάρα - όλοι θα έρθουν σε ένα όνειρο!

Σε ένα μεγάλο και χαρούμενο Παρίσι
Ονειρεύομαι βότανα, σύννεφα
Και πιο πέρα ​​το γέλιο, και οι σκιές είναι πιο κοντά,
Και ο πόνος είναι τόσο βαθύς όσο ποτέ.

Ένας θλιβερός και όμορφος στίχος για τη μοναξιά ενός μετανάστη σε ένα μακρινό και κρύο, εξωγήινο Παρίσι. Όποιος αγαπήθηκε και αγαπήθηκε, στροβιλίστηκε σε μια δίνη αγάπης και μετά πετάχτηκε σε μια βάρκα αγάπης, καταλαβαίνει τι είναι αυτά τα όμορφα και θλιβερά ποιήματα…

Κόσμος

Ο κόσμος ξεκίνησε στο σκοτάδι του νομάδα:
Είναι τα δέντρα που περιφέρονται στη νυχτερινή γη,
Ζυμώνεται με χρυσό κρασί - τσαμπιά,
Είναι τα αστέρια που περιφέρονται από σπίτι σε σπίτι,
Τα ποτάμια είναι που ξεκινούν το ταξίδι τους - προς τα πίσω!
Και θέλω να κοιμηθώ στο στήθος σου.



ΕΝΝΕΑ

Προς παρηγοριά ενός φίλου πιάνου
Άφησες τα αγαπημένα σου βιβλία.
Ακούστηκε ο ψίθυρος κάποιου στα μελωδικά,
Σε αναστάτωση και θλίψη.

Τις ίδιες γαλάζιες καλοκαιρινές μέρες
Τα ίδια αστέρια και τα ίδια σύννεφα στον ουρανό…
Έκλεισες τα κουρασμένα σου χέρια
Και το πρόσωπό σου, Νίνα, είναι στη σκιά.

Σαν αίτημα για έναν ντροπαλό
Η τελευταία συγχορδία επαναλήφθηκε.
Η εικόνα κάποιου από την καρδιά δεν σβήνεται! ..
Όλα είναι όπως πριν: πορτρέτα, σημειωματάρια,

Λυπημένα κρίνα της κοιλάδας σε ένα βάζο με λουλούδια,
Υπάρχει ο μικρός κόσμος μιας γάτας στον καναπέ...
Σε ήσυχα δωμάτια ενός μικρού εξοχικού σπιτιού
Όλα είναι όπως πριν. Όπως πριν, εσύ.

Το παιδικό σου βλέμμα, που στενοχωρεί
Δεν θα σβήσω από την καρδιά μου, ω όχι.
Σε αγάπησα σαν αδερφή
Και πιο τρυφερό, και πιο βαθύ, ίσως!

Σαν αδερφή, και τώρα σε απόσταση,
Σαν πριγκίπισσα από τα όνειρα του Άντερσεν...
Εδώ στο Παρίσι όπου κυλά ο Σηκουάνας
Είμαι μαζί σου, όπως εκεί, στο Oka.

Ας είναι μια πεδιάδα η σιωπή μεταξύ μας
Και η εμπλοκή σύνθετων κόμπων.
Υπάρχουν μελωδίες, μελωδίες χωρίς λόγια,
Ω αγαπημένη, μακρινή Νίνα!


Ο αιχμάλωτος

Ακουμπάει σε κεντημένα μαξιλάρια
Ελαφρώς ταραγμένος από τη δέσμη που αναβοσβήνει.
Τι ονειρευτήκατε; Σκέφτεστε τι;
Πρόκειται για νέα φορέματα; Υπάρχουν νέα παιχνίδια;

Ο αιχμάλωτος μινξ μαραζώνει όλη μέρα
Στους σκοτεινούς θαλάμους της φυλακής Escurial.
Από την καταπίεση του μεγαλειώδους, από το αυστηρό άσμα
Η σκιά της νύχτας την πηγαίνει στον παράδεισο.

Τα χλωμά χρονογραφήματα δεν βρίσκονταν στα βιβλία:
Ο βαρύς θόλος ανοίγει ελαφρώς
Και το γέλιο ακούγεται να χτυπάει μαντολίνο,
Και οι καστανιέτες αναστενάζουν για την αγάπη.

Λυγίζοντας ένα γόνατο, μια σγουρή σελίδα περιμένει
Η κληρονόμος της, μαγευτικό χαμόγελο.
Τα σοκάκια είναι σκοτεινά, τα ψάρια βουτάνε στις πισίνες
Και μια ασημένια, βαριά άμαξα περιμένει.

Αλλά ... όλα τα όνειρα! Θα υπάρξει μια στιγμή απολογισμού.
Από ένα θυμωμένο δάκρυ βλεφαρίδας θα τρέμει το μετάξι,
Και το πρωί για το βασιλικό χρέος
Οι σκληροί ηγούμενοι θα αρχίσουν να επαναλαμβάνονται.




Ένα αγόρι που τρέχει βιαστικά...

Ένα αγόρι που τρέχει βιαστικά
Σας εμφανίστηκα.
Γέλασες νηφάλια
Στα πονηρά μου λόγια:

«Η φάρσα είναι η ζωή μου, το όνομα είναι φάρσα!
Γέλα, ποιος δεν είναι ανόητος!».
Και δεν είδα την κούραση
Χλωμά χείλη.

Σε τράβηξαν τα φεγγάρια
Δύο τεράστια μάτια.
- Πολύ ροζ και νεανικό
Ήμουν για σένα!

Λιώσιμο πιο ελαφρύ από το χιόνι
Ήμουν σαν ατσάλι.
Μπάλα για τρέξιμο
Κατευθείαν στο πιάνο

Τρίξιμο άμμου κάτω από το δόντι ή
Χάλυβας σε γυαλί...
- Μόνο εσύ δεν έπιασες
Τρομερό βέλος

Τα ανάλαφρα λόγια και η τρυφερότητά μου
Θυμός για παράσταση...
Πέτρινη απελπισία
Όλες μου οι ατασθαλίες!


Να είστε ευγενικοί, φρενήρεις και θορυβώδεις

Να είστε ευγενικοί, έξαλλοι και θορυβώδεις
- Τόσο καιρό να ζήσεις!
Γοητευτικό και έξυπνο
Υπέροχο να είσαι!

Τρυφερός από οποιονδήποτε είναι και ήταν
Να μην ξέρεις ενοχές...
- Περί αγανάκτησης που στον τάφο
Είμαστε όλοι ίσοι!

Να γίνει κάτι που δεν αρέσει σε κανέναν,
- Α, γίνε σαν πάγος!
Μη γνωρίζοντας τι ήταν,
Δεν θα έρθει τίποτα

Ξέχνα πώς ράγισε η καρδιά σου
Και μεγάλωσαν ξανά μαζί
Ξεχάστε τα λόγια και τη φωνή σας
Και τη λάμψη των μαλλιών σου.

Βραχιόλι αντίκα τιρκουάζ
Σε ένα κοτσάνι
Σε αυτό το στενό, τόσο μακρύ
Στο χέρι μου...

Σαν να σκιαγραφείς ένα σύννεφο
Από μακριά,
Μαργαριτάρι λαβή
Ένα χέρι πιάστηκε

Πώς πήδηξαν τα πόδια
Μέσα από τον φράχτη
Ξεχάστε πόσο κοντά στο δρόμο
Έτρεξε μια σκιά.

Ξεχάστε πόσο φλογερό στο γαλάζιο
Πόσο ήσυχες είναι οι μέρες...
-Όλες οι φάρσες σου, όλες οι φουρτούνες
Και όλα τα ποιήματα!

Το κατορθωμένο μου θαύμα
Διώχνει το γέλιο.
Εγώ, για πάντα ροζ, θα
Ο πιο χλωμός από όλους.

Και δεν θα ανοίξουν - έτσι πρέπει να είναι
- Α, λυπήσου!
Όχι για το ηλιοβασίλεμα, όχι για το βλέμμα,
Όχι για τα χωράφια.

Τα πεσμένα βλέφαρά μου.
- Όχι για λουλούδι!
Γη μου, συγχώρεσε για πάντα
Για όλες τις ηλικίες.

Και έτσι τα φεγγάρια θα λιώσουν
Και λιώστε το χιόνι
Όταν αυτός ο νεαρός περνάει βιαστικά
Αξιολάτρευτη ηλικία.



Μαζεύοντας αγαπημένα πρόσωπα στο δρόμο...

Συγκέντρωση αγαπημένων προσώπων στο δρόμο
Τους τραγουδάω τραγούδια ως ενθύμιο -
Να γίνει αποδεκτός με κάποιο τρόπο
Που κάποτε έδωσαν τον εαυτό τους.

Πράσινο μονοπάτι
Τους φέρνω στο σταυροδρόμι.
Ακούραστα, άνεμος, τραγουδάς
Εσύ, αγαπητέ, μην είσαι σκληρός μαζί τους!

Γκρι σύννεφο, μην χύνετε δάκρυα,
Όσο για διακοπές είναι παπουτσωμένοι!
Τσίμπησε το κεντρί σου, φίδι,
Πέτα, ληστή, το άγριο σου μαχαίρι.

Εσύ, μια περαστική ομορφιά,
Γίνε μια χαρούμενη νύφη για αυτούς.
Δούλεψε τα χείλη σου για μένα, -
Ο Ουράνιος Βασιλιάς θα σας ανταμείψει!

Ανάψτε, φωτιές, στα δάση,
Διασκορπίστε τα άγρια ​​θηρία.
Μητέρα του Θεού στον ουρανό
Θυμηθείτε τους περαστικούς μου!

Απόπειρα ζήλιας: Πώς τα πάτε με τον φίλο σας;!

Πώς ζεις με τον άλλον,
Πιο εύκολο, σωστά; Κουπί κλωτσιά!
Παράκτια γραμμή
Σύντομα χάθηκε η μνήμη;

Σχετικά με μένα, πλωτό νησί
(Στον ουρανό - όχι στα νερά)!
Ψυχές, ψυχές! Να είστε οι αδερφές σας
Όχι ερωμένες - σε εσάς!

Πώς ζεις με το χρόνο διακοπής
Μια γυναίκα? Δεν υπάρχουν θεότητες;
Αυτοκράτειρα από τον θρόνο
Ανατράπηκε (από αυτό κατέβηκε);

Πώς είναι η ζωή σας - ενοχλητική;
Διστάζει; Σηκώνεται - πώς;
Με καθήκον αθάνατης χυδαιότητας
Πώς τα πας, καημένο;

«Σπασμοί και διακοπές -
Αρκετά! Ένα σπίτι για τον εαυτό μου».
Πώς ζεις με κανέναν -
Η εκλεκτή μου!

Πιο χαρακτηριστικό και βρώσιμο -
Πρόχειρο φαγητό? Θα είναι βαρετό - μην κατηγορείτε ...
Πώς ζεις με μια ομοιότητα -
Σε εσάς που πατήσατε το Σινά!

Πώς ζεις με κάποιον άλλον,
Εδώ πέρα? Με μια άκρη - κανείς;
Ντροπή με τα ηνία του Δία
Δεν κρυώνει το μέτωπό σου;

Πώς είναι η ζωή σου - γεια;
Είναι δυνατόν? Τραγουδιέται - πώς;
Με μάστιγα αθάνατης συνείδησης
Πώς τα πας, καημένο;

Πώς είναι η ζωή σας με το προϊόν
Αγορά? Είναι ωραίο το ενοίκιο;
Μετά τα μάρμαρα Carrara
Πώς τα πας με τη σκόνη;

Γύψος? (Σκαλισμένο από μπλοκ
Θεός - και εντελώς συντετριμμένος!)
Πώς ζεις με τα εκατό χιλιάρικα:
Σε σένα που γνώρισες τη Λίλιθ!

Καινοτομία της αγοράς
Είσαι ικανοποιημένος? Δροσιστείτε στη μαγεία
Πώς ζεις με τη γη
Μια γυναίκα, όχι έκτη

Συναισθήματα;! Λοιπόν, πίσω από το κεφάλι: χαρούμενος;!
Οχι? Σε μια τρύπα χωρίς βάθη:
Πώς πάει, γλυκιά μου; Είναι πιο δύσκολο
Είναι το ίδιο με εμένα με τον άλλον;

Φοράω το δαχτυλίδι του προκλητικά!

Φοράω το δαχτυλίδι του προκλητικά!
- Ναι, στην Αιωνιότητα - σύζυγος, όχι στα χαρτιά.
Το υπερβολικά στενό πρόσωπό του
Σαν σπαθί.

Το στόμα του είναι σιωπηλό, γωνίες κάτω,
Τα φρύδια είναι αγωνιωδώς υπέροχα.
Το πρόσωπό του συγχωνεύτηκε τραγικά
Δύο αρχαία αίματα.

Είναι λεπτό από την πρώτη λεπτότητα των κλαδιών.
Τα μάτια του είναι όμορφα άχρηστα!
Κάτω από τα φτερά των απλωμένων φρυδιών -
Δύο άβυσσοι.

Στο πρόσωπό του είμαι πιστός στον ιπποτισμό,
- Σε όλους εσάς που ζήσατε και πέθατε χωρίς φόβο!
Τέτοια - σε μοιραίες στιγμές
Συνθέτουν στροφές - και πηγαίνουν στο τεμάχιο.

Μαρίνα

Ποιος είναι από πέτρα, ποιος από πηλό,
Και είμαι ασημί και λάμψη!
Με νοιάζει η προδοσία, με λένε Μαρίνα,
Είμαι ο θνητός αφρός της θάλασσας.

Ποιος είναι από πηλό, ποιος από σάρκα,
Το φέρετρο και οι επιτύμβιες στήλες...
- Βαπτισμένο στο βαφτιστήρι - και εν πτήσει
Είναι - συνεχώς σπασμένο!

Μέσα από κάθε καρδιά, μέσα από κάθε δίκτυο
Η θέλησή μου θα διαρρεύσει.
Εγώ - βλέπεις αυτές τις διαλυμένες μπούκλες;
Δεν μπορείτε να κάνετε γήινο αλάτι.

Συνθλίβοντας στα γρανιτένια γόνατά σου,
Ανασταίνομαι με κάθε κύμα!
Ζήτω ο αφρός - ο αφρός διασκέδασης
Αφρός ανοιχτής θάλασσας!



Έγραψα σε έναν πίνακα με σχιστόλιθο

Έγραψα σε έναν πίνακα σχιστόλιθου,
Και στα φύλλα των ξεθωριασμένων θαυμαστών,
Και στο ποτάμι και στην άμμο της θάλασσας,
Πατίνια στον πάγο και ένα δαχτυλίδι στο γυαλί...

Και στους κορμούς, που είναι εκατοντάδες χειμώνες,
Και τέλος - για να το ξέρουν όλοι!
Τι αγαπάς! αγάπη! αγάπη! αγάπη!
Το υπέγραψε με ένα ουράνιο τόξο.

Πόσο ήθελα να ανθίσουν όλοι
Για αιώνες μαζί μου! κάτω από τα δάχτυλά μου!
Και πώς τότε, σκύβοντας το μέτωπό του στο τραπέζι,
Διαγραμμένο σταυρωτά το όνομα...

Εσύ όμως, στο χέρι ενός διεφθαρμένου γραφέα
Πιάστηκε! εσύ που μου τσιμπάς την καρδιά!
Απούλητο από εμένα! μέσα στο ρινγκ!
Θα επιβιώσετε με τα tablet.


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΚΑΙ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Τον Δεκέμβριο, τα ξημερώματα, υπήρχε ευτυχία
Κράτησε - μια στιγμή.
Πραγματική, πρώτη ευτυχία
Όχι από βιβλία!

Τον Ιανουάριο, υπήρχε θλίψη την αυγή,
Διήρκεσε - μια ώρα.
Πραγματική, πικρή θλίψη

Για πρώτη φορά!

Πικρία!

Πικρία! Πικρία! Αιώνιο smack
Στα χείλη σου, για το πάθος!
Πικρία! Πικρία! Αιώνια δοκιμασία -
Η τελική πτώση.

Φιλώ από πίκρα
Όλοι όσοι είναι νέοι και καλοί.
Διαφέρεις από την πικρία
Το βράδυ οδηγείς από το χέρι.

Τρώω με ψωμί, καταπίνω με νερό
Πίκρα-λύπη, πίκρα-λύπη.
Υπάρχει ένα τέτοιο γρασίδι
Στα λιβάδια σου, ω Ρωσία.

Πανσέληνος

Πανσέληνος και γούνα αρκούδας,
Και τα κουδουνάκια χορεύουν...
Η επιπόλαιη ώρα!- Σε μένα
Η πιο βαθιά ώρα.

Ο αντίθετος άνεμος με έκανε σοφό
Το χιόνι ηρέμησε τα μάτια μου
Σε ένα λόφο, το μοναστήρι είναι φωτεινό
Και από το χιόνι - ιερό.

Είστε νιφάδες χιονιού από το στήθος ενός σαμβάριου
Με φιλάς φίλε
Κοιτάζω το δέντρο - στο χωράφι
Και στον σεληνιακό κύκλο.

Πίσω από τη φαρδιά πλάτη του αμαξά
Δύο κεφάλια δεν θα συναντηθούν.
Ο Κύριος αρχίζει σε μένα - να ονειρεύομαι,
Τακτοποιήσατε - εσείς.

Στον μαύρο ουρανό, οι λέξεις είναι χαραγμένες

Οι λέξεις είναι γραμμένες στον μαύρο ουρανό -
Και τα όμορφα μάτια τυφλώθηκαν...
Και δεν φοβόμαστε το νεκροκρέβατο,
Και το παθιασμένο κρεβάτι δεν μας είναι γλυκό.

Στον ιδρώτα - γραφή, στον ιδρώτα - όργωμα!
Γνωρίζουμε έναν διαφορετικό ζήλο:
Ανάλαφρη φωτιά που χορεύει πάνω από τις μπούκλες,
Μια ανάσα έμπνευσης!

Άγιος είσαι ή δεν είσαι πια αμαρτωλός

Άγιος είσαι ή δεν είσαι πια αμαρτωλός,
Μπαίνεις στη ζωή, ή ο δρόμος σου είναι πίσω,
Ω, μόνο αγάπη, αγαπήστε τον πιο τρυφερά!

Να ηρεμείς στο στήθος σου σαν αγόρι
Μην ξεχνάς ότι το χάδι είναι πιο απαραίτητος ο ύπνος
Και ξαφνικά μην ξυπνήσεις από τον ύπνο με μια αγκαλιά.

Να είσαι για πάντα μαζί του: ας διδαχθεί η πίστη
Είσαι η θλίψη και το τρυφερό του βλέμμα.

Να είσαι για πάντα μαζί του: οι αμφιβολίες τον βασανίζουν,
Άγγιξε τον με την κίνηση των αδερφών.

Αλλά αν τα όνειρα της αναμαρτίας βαριούνται,
Καταφέρετε να ανάψετε μια τερατώδη φωτιά!

Μην ανταλλάξεις τολμηρά νεύμα με κανέναν,
Κοιμάστε τη λαχτάρα σας για το παρελθόν.

Γίνε αυτός που δεν τόλμησα να γίνω:
Μην του χαλάς τα όνειρα με φόβο!

Γίνε αυτός που δεν θα μπορούσα να είμαι μαζί του:
Αγάπη χωρίς μέτρο και αγάπη μέχρι τέλους!



ΣΗΜΑΔΙΑ

Σαν να κουβαλούσε ένα βουνό στο στρίφωμα -
Πόνος σε όλο το σώμα!
Ξέρω την αγάπη από τον πόνο
Ολόκληρο το σώμα κατά μήκος.

Σαν να γκρεμίστηκε το χωράφι μέσα μου
Για κάθε καταιγίδα.
Αναγνωρίζω την αγάπη από την απόσταση
Όλοι και όλα είναι κοντά.

Σαν μια τρύπα έσκαψαν μέσα μου
Στα βασικά όπου είναι το γήπεδο.
Αναγνωρίζω την αγάπη από τη φλέβα της,
Ολόκληρο το σώμα κατά μήκος

γκρίνια. Στραγγίζεται σαν χαίτη
Τελειώνοντας, οι Ούνοι:
Ξέρω την αγάπη με το σπάσιμο
Οι πιο πιστές χορδές

Gorlovykh, - φαράγγια του λαιμού
Σκουριά, ζωντανό αλάτι.
Αναγνωρίζω την αγάπη από τη χαραμάδα
Οχι! με τρίλια
Ολόκληρο το σώμα κατά μήκος!

Χθες με κοίταξα στα μάτια...

Χθες με κοίταξα στα μάτια
Και τώρα - όλα φαίνονται λοξά!
Χθες κάθισα μπροστά στα πουλιά,
Όλοι οι κορυδαλλοί σήμερα είναι κοράκια!

Είμαι ανόητος κι εσύ έξυπνος
Ζωντανός και έχω μείνει άναυδος.
Για την κραυγή των γυναικών όλων των εποχών:
"Αγαπητέ μου, τι σου έκανα;!"

Και τα δάκρυά της - νερό και αίμα -
Νερό - στο αίμα, πλυμένο με δάκρυα!
Όχι μητέρα, αλλά θετή μητέρα - Αγάπη:
Μην περιμένετε κρίση ή έλεος.

Παίρνουν χαριτωμένα καράβια
Ο λευκός δρόμος τους οδηγεί...
Και ο στεναγμός στέκεται σε όλη τη γη:

Χθες ήμουν ξαπλωμένη στα πόδια μου!
Ισοπαλία με το κινεζικό κράτος!
Έλυσα και τα δύο χέρια ταυτόχρονα,
Η ζωή έχει πέσει έξω - μια σκουριασμένη δεκάρα!

Βρεφοκτονία σε δίκη
Στέκομαι εκεί, χαζός, συνεσταλμένος.
Θα σου πω στο διάολο:
«Αγαπητέ μου, τι σου έκανα;»

Θα ζητήσω μια καρέκλα, θα ρωτήσω ένα κρεβάτι:
«Για τι, για τι υπομένω και υποφέρω;»
"Φιλημένος - στον τροχό:
Φιλήστε τον άλλον», απαντούν.

Δίδαξα να ζω στην ίδια τη φωτιά,
Το πέταξα μόνος μου - στην παγωμένη στέπα!
Αυτό μου έκανες αγαπητέ!
Αγαπητέ μου, τι σου έκανα;

Ξέρω τα πάντα - μην αντιφάσκεις!
Ξανά όραμα - όχι ερωμένη!
Εκεί που η αγάπη υποχωρεί
Έρχεται ο Θάνατος ο Κηπουρός.

Η ίδια - τι δέντρο να ταρακουνήσει!
Στην ώρα του πέφτει το ώριμο μήλο...
- Για όλα, συγχώρεσέ με για όλα,
Αγαπητέ μου, τι σου έκανα!




Το απαλό σου στόμα είναι ένα συνεχές φιλί...


Το απαλό σου στόμα είναι ένα συνεχές φιλί...
«Και αυτό είναι όλο, και είμαι απλά σαν ζητιάνος.
Ποιος είμαι τώρα; - Ενας? - Όχι, χίλια!
Κατακτητής? - Όχι, κατάκτηση!

Είναι αγάπη ή αγάπη
Το στυλό είναι μια μόδα - ή η βασική αιτία,
μαραζώνει για αγγελικό βαθμό,
Ή λίγη προσποίηση - κατ' επάγγελμα ...

Ψυχές λύπη, μάτια γοητεία,
Φτερό μια άνθηση - αχ! - είναι το ίδιο,
Τι θα πει το στόμα - μέχρι
Το απαλό σου στόμα είναι ένα φιλί!