Στη δεύτερη θέση είναι ο κινεζικών συμφερόντων στόλος που αριθμεί 8.007 πλοία, μικρότερης όμως χωρητικότητας, ήτοι 277,8 εκατ. dwt.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με στόλο 4.007 πλοίων
Στην τέταρτη θέση η Σιγκαπούρη με στόλο 2.799 πλοίων και στην πέμπτη το Χονγκ Κονγκ με 1.822 πλοία.
Αξία στόλου
Βάσει της αξίας του στόλου, τα πρωτεία κατέχει η Κίνα, με $154,8 δισ., με τα containerships και τα φορτηγά-bulk carriers να διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο. Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με τον ελληνόκτητο στόλο να αθροίζει στα $148,2 δισ.
Ωστόσο, η αξία του ελληνόκτητου στόλου tankers στα $35,6 δισ. είναι η υψηλότερη μακράν της δεύτερης.
Κατά την περίοδο 2014-2022 οι χώρες με την ισχυρότερη πλοιοκτησία παραμένουν οι ίδιες με την Ελλάδα όμως να έχει ενισχυθεί περισσότερο και την Κίνα να ξεπερνά την Ιαπωνία. Η Ελλάδα είχε το 2014 μερίδιο 14,8% και το 2022 βρέθηκε στο 17,63%. Την ίδια περίοδο η Ιαπωνία από σχεδόν 14% έπεσε στο 12%. Η Κίνα βελτίωσε τη θέση της από το 9% στο 12,74%.
Από τον Ιανουάριο του 2021 έως τον Ιανουάριο του 2022 μεταξύ των κορυφαίων κρατών σε πλοιοκτησία η Ελβετία κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση στη μεταφορική ικανότητα του στόλου της μ,ε 17% χάρις στις αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της MSC η οποία προσέθεσε 250 πλοία ς τον στόλο της. Ακολουθεί η Κίνα με 13% αύξηση.
Η έκθεση αναφέρει ότι το θαλάσσιο εμπόριο ανέκαμψε το 2021 με ανάπτυξη 3,2% έπειτα από την πτώση κατά 3,8% το 2020. Όμως το 2022 η ανάπτυξη εξανεμίστηκε εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής επιβάρυνσης , των νέων κυμάτων της πανδημίας που οδήγησαν στο κλείσιμο εργοστασίων στην Κίνα και στις παγκόσμιες γεωπολιτικές εξελίξεις.
Η ανάπτυξη αναμένεται να κυμανθεί σε μέτρια επίπεδα φέτος, ήτοι ποσοστό 1,4%. Για τη χρονική περίοδο 2023-2027 το θαλάσσιο εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί παγκοσμίως κατά 2,1% σε ετήσια βάση που είναι βραδύτερος από τον μέσο όρο των τριών προηγούμενων δεκαετιών 3,3%.