8.3.22

"Έχω δώσει μάχες στη ζωή μου αμέτρητες. Μα σαν αυτές με τον εαυτό μου, καμία δεν συγκρίνεται" Έρη Γλυκερία Μαυρογιάννη

8 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
"Έχω δώσει μάχες στη ζωή μου αμέτρητες.
Μα σαν αυτές με τον εαυτό μου,
καμία δεν συγκρίνεται"
Έρη Γλυκερία Μαυρογιάννη

Ως συγγραφέας, έχω αφιερώσει εκατοντάδες λογοτεχνικές σελίδες των βιβλίων μου γραμμένες για τη Γυναίκα! Στη Μητέρα! Στην Εργαζόμενη ή Άνεργη γυναίκα! Στη γυναίκα που ζει τη Βία! Στη γυναίκα που δεν μπορεί να γίνει Μητέρα! Στη Γυναίκα που σκύβει το κεφάλι και υποτάσσεται μπροστά στον Άντρα Σύζυγο, στον άντρα Αφεντικό, στον άντρα Φίλο, στον Άντρα που δεν σκέφτεται ποια μήτρα των γέννησε! Ποια Μητέρα τον μεγάλωσε, οποίος οφείλει σεβασμό σε κάθε γυναίκα!
Ως γυναίκα, έχω συγκινηθεί άπειρες φορές με τις ιστορίες γυναικών που έχουν φτάσει να μου εξομολογούνται, και τότε, ναι!.. Μπαίνω στη θέση τους, που πολλές φορές δεν απείχε η θέση μου μακράν απ' τη δική τους θέση. Τη δύσκολη εκείνη θέση με το ερωτηματικό να αιωρείται πάνω απ' τα κεφάλια μας... "Μένω ή φεύγω;"
Ως άνθρωπος, έγινα σκληρή για να μη πονάω. Για να μαχομαι ακούραστα για τα δικαιώματά μου ως γυναίκα, ενώ τα περισσότερα έβρισκαν τοίχος, γιατί κυριαρχούσαν οι άντρες. ΔΕΝ ΠΟΥΛΗΣΑ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΤΑ ΠΙΣΤΕΎΩ ΜΟΥ! ΤΙΣ ΗΘΙΚΈΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΜΟΥ και έφτασα να περάσω τις ιδεολογίες μου σε στενά ανδρικά μυαλά , ακούγοντάς τους να μου λένε ... "Βάζεις το μαχαίρι στο κόκκαλο. Δεν φοβάσαι;"
Δεν είμαι άντρας. Είμαι γυναίκα και δεν φοβάμαι! Όταν μια γυναίκα έχει αγωνιστεί μόνη για την επιβίωση, τότε δεν τη φοβίζει ούτε την λυγίζει τίποτε άλλο, παρά μόνο η αρρώστια. (Εκεί λυγίζω).
Στα βιβλία μου τα γράφω καλύτερα. Στα βιβλία μου που θα ακολουθήσουν στο μέλλον, θα ειπωθούν περισσότερα. Κοινωνικά, πολιτικά, ηθικά γεγονότα, βάζοντας ξανά το μαχαίρι στο κόκκαλο , ως δημοσιογράφος τότε.
Όσο ζω και υπάρχω , θα αγωνίζομαι για τα δικαιώματα των γυναικών. Γι' αυτά που οι αδύναμες γυναίκες δεν μπορούν να έχουν. Από φόβο ... Από ντροπή! Και είναι πάντα τόσο σπουδαία η στήριξή σας από εσάς γυναίκες στο πρόσωπό μου. Και σας ευχαριστώ πάντα για την εμπιστοσύνη που μου δείχνετε.
Η μέρα αυτή , δεν είναι μια μέρα που μάς βγάζει έξω απ' το σπίτι για να διασκεδάσουμε. Είναι μια μέρα με ένα βαθύ και ουσιαστικό μήνυμα , το οποίο οφείλουμε να περάσουμε στις επόμενες γενιές που ήρθαν ή έρχονται. Ας γίνουμε πρότυπα και ας μάς ακολουθήσουν όχι από ανάγκη, αλλά από επιλογή!


Έρη Μαυρογιάννη