24.5.21

Από την Κωνσταντινούπολη στην Κατερίνη και ο μητροπολίτης Π. Βαρδάκας

Υπάρχει ένας κανόνας στη δημοσιογραφία που λέει κάθε άνθρωπος κουβαλάει μαζί του μια είδηση.... Ο Γιώργος Πετρίδης συμπολίτης μας σε σημερινή ανάρτηση μας δίνει μια ιστορία που ανήκει στη δημόσια ιστορία της πόλης. Αξίζει να τη μοιραστούμε:
"Ο εικονιζόμενος ονομαζόταν
Πετρίδης Γιώργος του Αθανασίου.
Σε ηλικία 19 ετών στις αρχές της δεκαετίας 1890 ηρθε κρυφά στην Ελλάδα από την Κωνσταντινούπολη.
Πρωτοετής φοιτητής οικονομικών αναγκάστηκε να φύγει από την ΠΟΛΗ μετά από επεισόδιο που είχε με Τούρκο συμφοιτητή .
Κρύφτηκε στην Πριγκηπο στον Άγιο Γεώργιο τον Κουδουνα και ως ψαλτακι συμμετείχε στις λειτουργίες.
Από εκεί τον έφερε στην Ελλάδα ο τότε Δεσπότης Παρθένιος Βαρδακας.

Στη Ελλάδα έκανε οικογένεια με 5 παιδιά.
Εγώ δεν τον θυμάμαι διότι πέθανε όταν ήμουν πολύ μικρός. Ήταν αξιόλογος άνθρωπος έτσι μου έλεγαν ο πατέρας μου και οι θείες μου.
Όπως καταλαβαίνετε έχω το όνομά του και εγώ Πετρίδης Γεώργιος του Αθανασίου είναι ο παππούς μου.
Και χαίρομαι πάρα πολύ γι'αυτό.
Σήμερα γιορτάζουμε αυτός εκεί ψιλά και εγώ θα τον θυμάμαι από αυτά που μου έχουν πει .
Χρόνια Καλά και του Χρόνου."

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ