16.2.21

Στον σκληρό Ομηρικό κόσμο, δεν θα δούμε ούτε μία κακοποίηση Παιδιού

Του Χρυσόστομου Τσιρίδη
ΕΙΚΟΝΑ Διαδικτύου. ΜΑΛΛΟΝ “ΕΙΚΟΝΙΣΜΑ”. Ιερή στιγμή που η ΓΝΩΣΗ μεταλαμπαδεύεται στο Παιδί.Στην ΕΛΛΑΔΑ, Πριν 3.000 χρόνια, ο ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ήταν ΗΔΗ ένα ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟ (!) γεγονός και ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΟ: Παρόμοια ΕΙΚΟΝΑ- Ιεροτελεστία της Γνώσης, δεν… απαντάται πουθενά επί Γης.
Σίγουρα πρόκειται για ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ επιλογή του Ποιητή. Δεν εξηγείται αλλιώς η ΣΥΝΕΠΕΙΑ των περιπτώσεων ΣΕΒΑΣΜΟΥ απέναντι στο παιδί...
Στο άρθρο επισημαίνω περιπτώσεις καθαρές, αδιαμφισβήτητες που αποκαλύπτουν μια συνολική ΣΑΦΗ άποψη του Ομήρου για την σωστή ΑΓΩΓΗ του νέου ανθρώπου.



ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ:
Θα δούμε ανεπανάληπτες σκηνές γονεϊκής τρυφερότητας. Ποιος γονιός δεν θα φέρει στο νου του παρόμοιες οικογενειακές εικόνες από την συνάντηση Έκτορα και Ανδρομάχης.
Χιούμορ και αγάπη για το παιδί. Θα “ακούσουμε” τον Παιδαγωγό Φοίνικα να αναπολεί τα παιδιαρίσματα του μικρού Αχιλλέα.
.
Θα διαβάσουμε για την οικογενειακή ζεστασιά, μέσα στην οποία μεγάλωσε ο 5χρονος, παρότι “δούλος” από εξαγορά (ωνητός), Εύμαιος στο σπίτι του Οδυσσέα, με την Αντίκλεια (μητέρα του Οδυσσέα) να μην τον “ξεχωρίζει” από τα Παιδιά της, τον Οδυσσέα και την Κτιμένη.
.
Τέσσερις, πρώτα ονόματα, θεές ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΝ για την “ΣΩΣΤΗ ανατροφή” ενός ΟΡΦΑΝΟΥ (!) παιδιού, οπλίζοντάς το η κάθε μια, με τα εφόδια που θα χρειαστεί, προκειμένου να αντιμετωπίσει την ζωή του.
.
Τις Ιθακήσιες μάνες να βγάζουν τους πρώτους περιπάτους τα παιδιά τους, για τις πρώτες εικόνες του “έξω κόσμου”, ΠΡΙΝ ίσως θελήσουν να γνωρίσουν ως ενήλικες… “τα άστεα και τον νόον” των ανθρώπων.
.
Τον Ποιητή να περιγράφει ΕΚΘΑΜΒΟΣ το Θαύμα της ΕΛΕΥΣΗΣ στην ΖΩΗ, της ΓΕΝΝΗΣΗΣ ενός παιδιού, την στιγμή που αντικρίζει για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ το άγιο ΦΩΣ του ΗΛΙΟΥ.
.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΟ: Ο ίδιος ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ, θα εγκαταλείψει το σπίτι του, μόνο όταν ο…. πατέρας του θα του “ΕΥΧΗΘΕΙ” να μην αξιωθεί να αποκτήσει παιδιά.
.
Στον σκληρό Ομηρικό κόσμο, ΔΕΝ θα δούμε ΟΥΤΕ μία κακοποίηση Παιδιού.
Στην ΕΛΛΑΔΑ, Πριν 3.000 χρόνια, ο ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ήταν ΗΔΗ ένα ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟ γεγονός.
.
Υ.Γ Βέβαια ΑΥΤΟΝ τον ΟΜΗΡΟ δεν τον ΔΙΔΑΣΚΟΜΑΣΤΕ. Εννοώ ότι δεν προβλέπεται, από όσο θυμάμαι, μια ανάλογη “ΘΕΜΑΤΙΚΗ” διδασκαλία των Ομηρικών αριστουργημάτων.ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ: Πρόσφατα ΘΕΜΑΤΙΚΑ (στιγμιοτυπικά, όπως τα λέω κάποιες φορές) ΑΡΘΡΑ μου: “Διάσημα πλην Μοιραία όπλα” / “Το ΚΥΝΗΓΙ στον Όμηρο” / “Η Πίστη του Ποιητή στην ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ Ιατρική” / “Η Ομηρική Γεωγραφία…” κ.α

https://www.olympia.gr/1432939/apopsi/ston-skliro-omiriko-kosmo-den-tha-doyme-oyte-mia-kakopoiisi-paidioy/