Αφορμή, η έναρξη της λειτουργίας του δημόσιου τεμένους των Αθηνών, με επταμελές διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο την πλειοψηφία έχει η ελληνική Πολιτεία.
Πυρήνας της σκέψης μου ήταν και είναι -βιβλίο ολόκληρο έγραψα το 2000 από τις εκδόσεις Λιβάνη- η άποψη ότι η Τουρκία ενοχλείται από την εθνική, πολιτική ενσωμάτωση του Ισλάμ στις δομές της ελληνικής πολιτείας. Πολεμά τους νόμιμους μουφτήδες στη Θράκη, οι οποίοι είναι και ιεροδικαστές (σαρία), πολεμά τους αποφοίτους τους τμήματος Ισλαμικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, πολεμά τους μουσουλμάνους δασκάλους της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας, πολεμά, βεβαίως, και το δημόσιο τζαμί του Βοτανικού, μέσω συγκεκριμένων δικαιωματιστών μουσουλμάνων των Αθηνών. Το πολεμά γιατί θα οδηγήσει στο κλείσιμο των παράνομων τζαμιών των Αθηνών και γιατί ακυρώνει τα σχέδιά της να εμφανιστεί ως ο αρχηγός των μουσουλμάνων Αθηνών και Δωδεκανήσων.
Ήδη το υπουργείο Παιδείας έβαλε λουκέτο σε ένα από αυτά στον Πειραιά το καλοκαίρι του 2019 και ο δικαιωματιστής μουσουλμάνος που τους «εκπροσωπεί» έκανε λόγο για «ελληνικά γουρούνια».
Εννοούσε τον γενικό γραμματέα Θρησκευμάτων χωρίς να τολμήσει να τον κατονομάσει. Περιττό να σημειώσω ότι το λουκέτο αυτό έγινε πρώτο θέμα στον τουρκικό Τύπο και αποδεικνύει ότι η Πολιτεία, αν θέλει, μπορεί να κλείνει τα παράνομα τζαμιά. Την επομένη της δημοσίευσης του σημειώματός μου της προηγούμενης εβδομάδας και τις ημέρες που ακολούθησαν συνέβησαν τα εξής:
1. Η τουρκική εφημερίδα «Hόrriyet» επιτέθηκε στην Ελλάδα επειδή το τέμενος που σχεδίασε το εγνωσμένης φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Τομπάζη δεν έχει μιναρέ. Το χαρακτήρισε «αποθήκη».
2. Η ΕΡΤ στην πρωινή εκπομπή της συνέδεσε απαραδέκτως -από άγνοια- τις ελληνοτουρκικές σχέσεις με το τέμενος. Ενώ, όπως εξηγήθηκε στον πρόεδρο Ερντογάν σε ανώτατο επίπεδο στην Αθήνα το 2017 όταν αυτός επιχείρησε να καταστήσει διμερές το θέμα, το ζήτημα αυτό είναι εκτός ατζέντας.
3. Ο διαδικτυακός τόπος Vice ακολούθησε γνωστή Ελληνίδα μουσουλμάνα στην πρώτη της προσευχή στο τέμενος του Βοτανικού. Οσα αναφέρονται στις δηλώσεις της αλλά και στο κείμενο ομοιάζουν συμπτωματικώς με όσα γράφει ο τουρκικός Τύπος. Ότι το τέμενος ομοιάζει με ΚΕΠ (ο μουσουλμάνος σύζυγός της το είχε χαρακτηρίσει «περίπτερο» προσφάτως), ότι «δεν έχει τουριστικό ή αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον», ότι «δεν μας τιμά», ότι «νιώθω ανεπιθύμητη», ότι «είναι σαν να μας λένε είσαι μπελάς και θέλουμε να φύγεις από τα πόδια μας». Και όλα αυτά για ένα τέμενος εκατομμυρίων ευρώ που πλήρωσε το ελληνικό Δημόσιο.
4. Δημοσιεύτηκε στο συριζέικο Left.gr κείμενο που δικαίωνε τα παραπάνω με τίτλο «Κρατικές ασχήμιες στο τέμενος των Αθηνών», με αναφορές σε «κακόγουστη αισθητική». Συγκεκριμένα γράφει: «Ανοιξε πριν λίγες μέρες επίσημα το τζαμί στον Βοτανικό στην Αθήνα. Και δυστυχώς αποτελεί μνημείο κακογουστιάς και ταυτόχρονα προσβολή στο θρησκευτικό συναίσθημα εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων μουσουλμάνων και μεταναστών. Κατ’ αρχήν, δεν μοιάζει καθόλου με ισλαμικό τέμενος, μοιάζει περισσότερο με αποθήκη -στην καλύτερη περίπτωση. Για να γίνουν ακόμα χειρότερα τα πράγματα, η πρόσοψη του αισθητικά απαράδεκτου κτιρίου καλύπτεται με μεγάλα γράμματα από την εξής επιγραφή: “Ελληνική δημοκρατία. Υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων. Ισλαμικό τέμενος Αθηνών”. Η επιγραφή είναι μεταφρασμένη και στα αγγλικά! Τέτοια επιγραφή δεν υπάρχει σε ναό σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Αποτελεί προσβολή στο θρησκευτικό συναίσθημα των μουσουλμάνων αυτής της χώρας. Είναι ντροπή για το ελληνικό κράτος που δεν σέβεται ούτε τους υπηκόους του ούτε τους μετανάστες. Στο φακό του left.gr μίλησε ο Ναΐμ Ελγαντούρ, πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης».
5. Ο καγκελάριος της Αυστρίας Κουρτς ανακοίνωσε ότι κλείνει 100 παράνομα τζαμιά και στην ουσία θα αντιγράψει το ελληνικό μοντέλο.
6. Το κερασάκι στην τούρτα: Γνωστό έντυπο που κινείται από τον χώρο της Δεξιάς και προς το άπειρο μου επιτέθηκε επειδή επιχειρηματολόγησα για το δημόσιο τέμενος. Με χαρακτήρισε -εμένα που με έχει μηνύσει ο Ερντογάν- «φιλότουρκο», επειδή υποστήριξα ότι η λειτουργία του τεμένους είναι αντιτουρκική κίνηση!
Ας βγάλουμε τώρα τον λογαριασμό για να δούμε ποιος πέφτει στην παγίδα της τουρκικής πολιτικής και των αγγέλων της και ποιος όχι. Η «Hόrriyet» δίνει το σύνθημα: «Αποθήκη» το τέμενος. Η μουσουλμάνα στο Vice: «ΚΕΠ το τέμενος, δεν μας τιμά». Το αριστερό Left, που εν τέλει απέσυρε την ανάρτηση «Κακόγουστης αισθητικής το τέμενος». Για τους κομπάρσους της εκείθεν Δεξιάς, που με όσα έγραψαν συμπαρατάχθηκαν με τη μουσουλμάνα, τη «Hόrriyet» και τους συριζαίους χωρίς να το καταλάβουν, δεν λέω τίποτε.
Να κοιτάξουν ποιοι τους παρασύρουν. Καταλήγω: Το τέμενος πόνεσε την Αγκυρα, αφαίρεσε επιχείρημα από τη φαρέτρα της στο σχέδιο να εμφανιστεί ως προστάτιδα των απανταχού μουσουλμάνων. Το τέμενος δεν ήταν και δεν θα γίνει ποτέ ελληνοτουρκικό θέμα, γιατί δεν είναι. Αφορά τις σχέσεις της Ελλάδος με τον αραβικό κόσμο. Και, τέλος, για τους αμφισβητίες που δεν δέχονται τον διαχωρισμό ριζοσπαστικού και μετριοπαθούς Ισλάμ: Έχω ζήσει το Ισλάμ στην απέναντι πόρτα. Δίπλα μου. Στην οδό Εγνατίας στην Κομοτηνή. Με γείτονα τον ενάρετο εκδότη εφημερίδας Χαλήλ. Δεν γράφω για το Ισλάμ με αυτά που διαβάζω στα βιβλία, αλλά με βάση τα βιώματά μου. Το μετριοπαθές Ισλάμ δεν θέλει να έχει σχέση με την τζιχάντ. Και όταν επιμένω για τον «έξυπνο πατριωτισμό», να ακούτε. Τα γεγονότα ήδη με δικαιώνουν.
https://www.newsbreak.gr/apopseis/143324/o-exypnos-patriotismos-2/