5.9.20

Όλα είναι τέλεια εκτός… από τη σχέση της με τον προϊστάμενό της (JORGE BUCAY)

Σ’ ένα από τα βιβλία του για τη συναισθηματική νοημοσύνη, ο Ντάνιελ Γκόλμαν αφηγείται ένα επεισόδιο που Θα μπορούσε να έχει συμβεί
σε μια υποθετική εταιρεία και να έχει την εξής κατάληξη:
Ας πούμε ότι όλα συμβαίνουν σε μια μεγάλη εταιρεία εισαγωγών στην οποία εργάζεται επί σειρά ετών η Χριστίνα, μια γυναίκα πολύ μορφωμένη και αποτελεσματική, που αγαπάει πολύ τη δουλειά της. Της αρέσει ό,τι κάνει, χαίρεται να μελετά κάθε συναλλαγή που αναλαμβάνει και ξέρει ν’ απολαμβάνει τα καλά αποτελέσματα.

Η γυναίκα είναι πολύ ευχαριστημένη με τη θέση της και δε φοβάται τις ευθύνες. Τουναντίον, θεωρεί πως οι ευθύνες της αναλογούν στο μισθό της, ο οποίας της επιτρέπει να συντηρείται και ενίοτε να ικανοποιεί και κάποια καπρίτσια της.

Όλα είναι τέλεια εκτός… από τη σχέση της με τον προϊστάμενό της, τον διευθυντή εξωτερικού εμπορίου. Μ’ αυτόν, στην πραγματικότητα, όλα πάνε χάλια.

Από τότε που ήρθε στο γραφείο αυτός ο κύριος, δεν περνάει μέρα που να μη νιώθει να πνίγεται από την πίεση που της ασκεί. Την αγνοεί όταν πρέπει να πάρουν κάποια απόφαση που αφορά τον τομέα της, και την προσβάλλει ανοιχτά μπροστά στους συναδέλφους.

Έχει δοκιμάσει τα πάντα. Έχει ακολουθήσει τις συμβουλές των οικείων της, που της λένε να μη συγκρούεται και να πηγαίνει με τα νερά του, αλλά αυτό δεν έκανε τα πράγματα καλύτερα. Προσπάθησε ν’ ακολουθήσει τις συμβουλές των συναδέλφων της οι οποίοι, αλληλέγγυοι, της πρότειναν να συγκρουστεί μαζί τον, βέβαιοι πως ο αυταρχικός προϊστάμενος θα κατέληγε να το βάλει στα πόδια. Ωστόσο, το μόνο που κατάφερνε ήταν να νιώθει όλο και πιο μουδιασμένη. Αποτυγχάνοντας συνεχώς να του μιλήσει για να ζητήσει εξηγήσεις, βρέθηκε σε τόσο κακή κατάσταση, ώστε άρχισε να σκέφτεται μήπως έπρεπε να παραιτηθεί από τη θέση της.

Ένα απόγευμα, η Χριστίνα πηγαίνει σε μια μεγάλη εταιρεία εύρεσης ειδικευμένου προσωπικού και παίρνει ένα έντυπο αναζήτησης εργασίας.

Με κατεβασμένα κεφάλι και πόδια βαριά, γυρίζει στο σπίτι μηρυκάζοντας τον πόνο και την απόγνωσή της.



Ετοιμάζει έναν στιγμιαίο πουρέ, τον βάζει στο πιάτο χωρίς καμία όρεξη, τον αφήνει να κρυώσει και βράζει ένα τσάι. Το παίρνει στο δωμάτιό της και το ακουμπά στο κομοδίνο.

Παίρνει θέση μπρος στην τηλεόραση χωρίς να βλέπει, και μετά από λίγο, οικτίροντας τον εαυτό της για την άδικη απόφαση που αναγκάζεται να πάρει, αποκοιμιέται.

Μέσα στη νύχτα ξυπνά καμιά δεκαριά φορές, τα ξημερώματα όμως σηκώνεται μ’ ένα αίσθημα ευφορίας.

Παρά τον λιγοστό ύπνο, μετά από ένα γρήγορο ντους κάθεται όλο ζωντάνια μπρος στο παράθυρο και αρχίζει να συμπληρώνει το έντυπο αναζήτησης εργασίας.

Συνειδητά και χωρίς δισταγμό, υπερτονίζει τα ατού και αποσιωπά τις αδυναμίες. Τονίζει διακριτικά τις λέξεις «αριστεία», «παραγωγικότητα» και «αποφασιστικότητα». Μετά, αναπτύσσει το βιογραφικό. Τελειώνοντας, ρίχνει μια ματιά στην αίτηση και χαμογελάει ικανοποιημένη. Βάζει το χαρτί στο φάκελο και φεύγει για το γραφείο εύρεσης εργασίας.

Μέσα σε μόνο μία εβδομάδα (πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι θα μπορούσε να φανταστεί και στα πιο τρελά της όνειρα) έρχεται μια πρόταση για δουλειά που κανείς δεν θα μπορούσε ν’ αρνηθεί. Ο καιρός πέρασε. Σήμερα, η Χριστίνα, πολύ ευτυχισμένη, κατέχει τη θέση που ανήκε πριν στον προϊστάμενό της, στην ίδια εταιρεία όπου δούλευε πάντα. Λέγεται ότι κι ο πρώην προϊστάμενός της είναι πολύ ευχαριστημένος με την καινούργια δουλειά που του βρήκε η Χριστίνα, στη μεγαλύτερη εταιρεία της αγοράς.



20 ΒΗΜΑΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

ΧΟΡΧΕ ΜΠΟΥΚΑΪ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ OPERA ANIMUS

 Εικόνα Α: https://gr.pinterest.com/pin/110127153363883562/?nic_v1=1aQyFzYi3AZDnSfHR8YEd4KnyN0FWnRs3pPXBy26GYGrq%2Fcy5koCY%2FJfGRmx1RhOhu
Εικόνα Β: https://gr.pinterest.com/pin/24840235421807695/?nic_v1=1aMj%2BEs2ZNt02MjqPk5%2FxiLAhtTQOCOLYppnYb%2BDphnFSf0%2BwLcuZoZEy1jSKi9Ifz