είναι αυτός που έχει φιλοτεχνήσει τις περισσότερες προτομές και αγάλματα της πόλης. Τα περισσότερα από αυτά, έπειτα από ειδική παραγγελία ή διαγωνισμούς, δεν ξεφεύγουν από το αυστηρό ύφος και την ρεαλιστική απόδοση ηρώων του 1821, Μακεδονομάχων, πολιτικών. Σημαντικοί άντρες, που ο Καλεβράς τους δίνει ζωή και τους τοποθετεί στο πάνθεον των αθανάτων. Ωστόσο, εκτός από όλα αυτά, υπάρχει ένα έργο του 1986 περισσότερο συμβολικό και αφαιρετικό. Πρόκειται για την «Αρμονία», την οποία χάρισε η σύζυγός του Νίνα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και κοσμεί τον χώρο έξω από την είσοδο του χώρου συναυλιών. Είναι φτιαγμένος από μπρούτζο και απεικονίζει δύο μπαλαρίνες να χορεύουν και να λυγίζουν το σώμα τους, το οποίο δημιουργεί μια λύρα που τελειώνει στα πόδια και τα χέρια, τα οποία συγκρατούν τις χορδές. Καθόλου συνηθισμένο έργο για τον καλλιτέχνη, αποτελεί μια ευχάριστη νότα στον τεράστιο κενό χώρο του Μεγάρου, ο οποίος και δεν το αναδεικνύει ιδιαίτερα.
Ο γλύπτης Ευθύμιος Καλεβράς γεννήθηκε το 1929 και απεβίωσε το 2011. Ήταν παιδί προσφύγων από τον Πόντο. Σπούδασε στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Φιλοτέχνησε πολλές προτομές για δημόσιους χώρους. Δικά του γλυπτά είναι και αυτά του Κοσομούλη και Ανδρόνικου, που βρίσκονται επίσης σε κεντρικά σημεία στην πόλης της Θεσσαλονίκης. Δικό του έργο είναι και το μνημείο Εθνικής Αντίστασης του Δήμου Σταυρούπολης.
Read more at: https://parallaximag.gr/thessaloniki/anakalypse-ta-glypta-tis-polis-armonia-tou-efthymi-kalevra