«Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ομολόγησε πως η πρόσφατη κατάργηση του Ακαδημαϊκού Ασύλου δεν σχετίζεται με την ‘καταπολέμηση της παραβατικότητας’, αλλά με τη διευκόλυνση της μετατροπής των ελληνικών Πανεπιστημίων σε επιχειρηματικά κέντρα» σχολιάζει η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη.
«Στο ίδιο μήκος κύματος», προσθέτει, «(ο κ. Μητσοτάκης) αναφέρθηκε στην απελευθέρωση της χρηματοδότησης των ερευνητικών προγραμμάτων, ‘έκλεισε το μάτι’ στην παγίωση και αύξηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, ενώ μίλησε ανοιχτά για έσοδα που θα προκύψουν από τα δίδακτρα των ξενόγλωσσων τμημάτων».
Σημειώνει παράλληλα πως «δεν έγινε καμία αναφορά για την αναγκαία αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης του εκπαιδευτικού συστήματος με τον κ. Μητσοτάκη να αποδεικνύεται μνημονιακότερος των μνημονίων, συνεχίζοντας το έργο των δανειστών σχετικά με την απόσυρση της Πολιτείας από τις βασικές χρηματοδοτικές της υποχρεώσεις».
Επισημαίνει ακόμη πως ενώ «ο Πρωθυπουργός μιλά με θέρμη για την επίσκεψη του στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Eindhoven, παραβλέπει πως η Ολλανδία δαπανά το 5% του ΑΕΠ για την εκπαίδευση, ενώ η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης».
Σύμφωνα με την αναπληρώτρια τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, κατά την παρουσία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ «δεν έγινε καμία αναφορά για τις μεγάλες εκπαιδευτικές ανάγκες που έχουν προκύψει από τη χρόνια υποστελέχωση του δημόσιου σχολείου και την εφαρμογή του ψηφισμένου κανόνα 1:1 στις αποχωρήσεις-προσλήψεις».
«Ο κόσμος της εκπαίδευσης περίμενε να ακούσει το νέο Πρωθυπουργό να αναφέρεται στις αναγκαίες προσλήψεις που απαιτούνται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όπως προκύπτει, το καθεστώς αδιοριστίας παρατείνεται επ’ αόριστον και ακυρώνονται οι προγραμματισμένες 10.500 προσλήψεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια στιγμή παρατηρούνται χαρακτηριστικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της διαδικασίας 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή» αναφέρει.
Σημειώνει τέλος πως «από την επικείμενη νεοφιλελεύθερη επίθεση δεν εξαιρείται η Επαγγελματική Εκπαίδευση και η Δημόσια Κατάρτιση, όπου εξαγγέλθηκε η άνευ όρων διασύνδεση με την αγορά και την κερδοφορία». Στην κατεύθυνση αυτή, όπως επισημαίνει, «προωθείται η ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ με ‘ενεργό τον ρόλο των κοινωνικών εταίρων’, ενώ η αναστολή των Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικών Σπουδών των ΑΕΙ για αποφοίτους ΕΠΑΛ εξυπηρετεί τα ιδιωτικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης».