17.12.25

Ερευνα της EY Eλλάδος Future Consumer Index 2025. Έλληνες καταναλωτές: Κουμπωμένοι και σπιτόγατοι

Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν οικονομικά πιεσμένοι, ανήσυχοι για το μέλλον και «κουμπωμένοι» στις επιλογές τους, αλλά σταδιακά προσαρμόζονται στο περιβάλλον της ακρίβειας, αναπτύσσοντας προσωπικές στρατηγικές επιβίωσης. Η έρευνα της EY Eλλάδος Future Consumer Index 2025, δείχνει μεν μια σχετική βελτίωση στο καταναλωτικό κλίμα, αλλά η συνολική αίσθηση παραμένει στενάχωρη, αποτυπώνοντας μια «εμπεδωμένη λιτότητα», όπως την αποκαλούν οι ερευνητές.
To 64% των Ελλήνων ανησυχεί για το αυξημένο κόστος ζωής, το 56% έχει περιορίσει τα έξοδά του σε είδη που δεν θεωρούνται πρώτης ανάγκης, το 43% αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, το 51% δυσκολεύεται στις αγορές του λόγω του αυξημένου κόστους αγαθών και υπηρεσιών, ενώ σχεδόν ο ένας στους τέσσερις (23%) αδυνατεί να καλύψει έκτακτες αλλά αναγκαίες δαπάνες 500 ευρώ, χωρίς να δανειστεί.


Σπιτόγατοι οι Έλληνες καταναλωτές

Καθώς οι έξοδοι περιορίζονται, όλο και περισσότεροι Έλληνες είναι διατεθειμένοι να μεταφέρουν τη διασκέδαση εντός σπιτιού. Σχεδόν ο ένας στους δύο καταναλωτές (47%) εκτιμά ότι το επόμενο διάστημα θα περνάει σημαντικά περισσότερο χρόνο στο σπίτι, μια τάση που ολοένα αυξάνεται και μετά την πανδημία.

Το 40% σκοπεύει να διασκεδάζει περισσότερο στο σπίτι, ενώ ένα ακόμη υψηλότερο ποσοστό (49%, από 50% πέρυσι και 39% το 2023) δηλώνει ότι στο μέλλον θα μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι.



Περισσότερα στο ΙΝ