Η ταχεία εξάπλωση της Τεχνητής Νοημοσύνης αλλάζει ριζικά το «οικοσύστημα» των ειδήσεων στο διαδίκτυο. Νέα εργαλεία, όπως τα chatbots και οι λειτουργίες απαντήσεων της Google (AI Overviews και AI Mode), παρακάμπτουν τους παραδοσιακούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μειώνοντας δραματικά την επισκεψιμότητα των αναγνωστών από τις μηχανές αναζήτησης. «Η Google μετατοπίζεται από μια μηχανή αναζήτησης σε μια μηχανή απαντήσεων. Πρέπει να αναπτύξουμε νέες στρατηγικές», σημειώνει χαρακτηριστικά σε ρεπορτάζ της WSJ ο Nicholas Thompson, CEO της Atlantic.
Την ίδια ώρα μεγάλοι οργανισμοί, όπως η Washington Post, οι New York Times και το Business Insider, έχουν δει μείωση έως και 55% στην επισκεψιμότητα μέσω Google, με αποτέλεσμα να εξαναγκάζονται στην εκπόνηση νέων στρατηγικών αναπροσαρμογής αλλά και απολύσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα λεγόμενα της CEO του Business Insider, Barbara Peng, η οποία ανέφερε πως οι περικοπές στο μέσο έγιναν για να αντέξει η εταιρεία τις «ακραίες μειώσεις της επισκεψιμότητας που δεν ελέγχονται από εμάς».
Από την άλλη, ο William Lewis της Washington Post τόνισε πως η δημιουργική AI αποτελεί «σοβαρή απειλή για τη δημοσιογραφία που δεν πρέπει να υποτιμάται», ενώ επισήμανε ότι η εφημερίδα κινείται «με επείγοντα ρυθμό» προς νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Παράλληλα, οι New York Times προσέφυγαν νομικά εναντίον της OpenAI και της Microsoft, κατηγορώντας τες για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.
Στην αντίπερα όχθη, στελέχη της Google δήλωσαν ότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην αποστολή επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο και ότι οι άνθρωποι που κάνουν κλικ σε συνδέσμους -αφού κάνουν χρήση τις λειτουργίες απαντήσεων της Google- τείνουν να περνούν περισσότερο χρόνο σε αυτούς τους ιστότοπους. Τέλος, ο «γίγαντας» της αναζήτησης δήλωσε επίσης ότι προωθεί τους συνδέσμους προς ειδησεογραφικούς ιστότοπους στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και δεν εμφανίζει απαραίτητα τις AI Overviews, όταν οι χρήστες αναζητούν θέματα επικαιρότητας (trending news).
Πηγή: WSJ