27.6.25

Η Google «κόβει» την επισκεψιμότητα των ειδήσεων

Η τα­χεία εξά­πλω­ση της Τε­χνη­τής Νοη­μο­σύ­νης αλ­λά­ζει ρι­ζι­κά το «οι­κο­σύ­στη­μα» των ει­δή­σε­ων στο δια­δί­κτυο. Νέα ερ­γα­λεία, όπως τα chatbots και οι λει­τουρ­γί­ες απα­ντή­σε­ων της Google (AI Overviews και AI Mode), πα­ρα­κάμ­πτουν τους πα­ρα­δο­σια­κούς ει­δη­σε­ο­γρα­φι­κούς ιστό­το­πους, μειώ­νο­ντας δρα­μα­τι­κά την επι­σκε­ψι­μό­τη­τα των ανα­γνω­στών από τις μη­χα­νές ανα­ζή­τη­σης. «Η Google με­τα­το­πί­ζε­ται από μια μη­χα­νή ανα­ζή­τη­σης σε μια μη­χα­νή απα­ντή­σε­ων. Πρέ­πει να ανα­πτύ­ξου­με νέ­ες στρα­τη­γι­κές», ση­μειώ­νει χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά σε ρε­πορ­τάζ της WSJ ο Nicholas Thompson, CEO της Atlantic.

Την ίδια ώρα με­γά­λοι ορ­γα­νι­σμοί, όπως η Washington Post, οι New York Times και το Business Insider, έχουν δει μεί­ω­ση έως και 55% στην επι­σκε­ψι­μό­τη­τα μέ­σω Google, με απο­τέ­λε­σμα να εξα­να­γκά­ζο­νται στην εκ­πό­νη­ση νέ­ων στρα­τη­γι­κών ανα­προ­σαρ­μο­γής αλ­λά και απο­λύ­σεις. Χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό πα­ρά­δειγ­μα εί­ναι τα λε­γό­με­να της CEO του Business Insider, Barbara Peng, η οποία ανέ­φε­ρε πως οι πε­ρι­κο­πές στο μέ­σο έγι­ναν για να αντέ­ξει η εται­ρεία τις «ακραί­ες μειώ­σεις της επι­σκε­ψι­μό­τη­τας που δεν ελέγ­χο­νται από εμάς».

Από την άλ­λη, ο William Lewis της Washington Post τό­νι­σε πως η δη­μιουρ­γι­κή AI απο­τε­λεί «σο­βα­ρή απει­λή για τη δη­μο­σιο­γρα­φία που δεν πρέ­πει να υπο­τι­μά­ται», ενώ επι­σή­μα­νε ότι η εφη­με­ρί­δα κι­νεί­ται «με επεί­γο­ντα ρυθ­μό» προς νέα επι­χει­ρη­μα­τι­κά μο­ντέ­λα. Πα­ράλ­λη­λα, οι New York Times προ­σέ­φυ­γαν νο­μι­κά ενα­ντί­ον της OpenAI και της Microsoft, κα­τη­γο­ρώ­ντας τες για πα­ρα­βί­α­ση πνευ­μα­τι­κών δι­καιω­μά­των.

Στην αντί­πε­ρα όχθη, στε­λέ­χη της Google δή­λω­σαν ότι η εται­ρεία πα­ρα­μέ­νει προ­ση­λω­μέ­νη στην απο­στο­λή επι­σκε­ψι­μό­τη­τας στο δια­δί­κτυο και ότι οι άν­θρω­ποι που κά­νουν κλικ σε συν­δέ­σμους -αφού κά­νουν χρή­ση τις λει­τουρ­γί­ες απα­ντή­σε­ων της Google- τεί­νουν να περ­νούν πε­ρισ­σό­τε­ρο χρό­νο σε αυ­τούς τους ιστό­το­πους. Τέ­λος, ο «γί­γα­ντας» της ανα­ζή­τη­σης δή­λω­σε επί­σης ότι προ­ω­θεί τους συν­δέ­σμους προς ει­δη­σε­ο­γρα­φι­κούς ιστό­το­πους στην κο­ρυ­φή των απο­τε­λε­σμά­των ανα­ζή­τη­σης και δεν εμ­φα­νί­ζει απα­ραί­τη­τα τις AI Overviews, όταν οι χρή­στες ανα­ζη­τούν θέ­μα­τα επι­και­ρό­τη­τας (trending news).

Πη­γή: WSJ