"Η ζωγραφική μου, δεν είναι ένα είδος εξπρεσιονισμού ή σουρεαλισμού, αν και έχει πολλά κοινά με αυτά τα μοντερνιστικά στιλιστικά κινήματα. Η ζωγραφική μου δεν μπορεί να κατηγοριοποιηθεί στο πλαίσιο της μοντέρνας δυτικής τέχνης γιατί βασίζεται σε ένα διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο, αυτό της ελληνοβυζαντινής τέχνης, όπου η ζωγραφική και η λειτουργία της συλλαμβάνονται με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο.
Η ζωγραφική αφορά την επιφάνεια ( επιφάνεια ) των αντικειμένων. Η επιφάνεια, όμως, δεν είναι απλώς μια επιφάνεια, ούτε είναι κενό ή κενός χώρος. Μάλλον, στη βυζαντινή τέχνη η επιφάνεια είναι η εκδήλωση της υπόστασης του εικονιζόμενου αντικειμένου, που ταυτόχρονα αποκαλύπτεται και κρύβεται. Πράγματι, η ύπαρξή του αποκαλύπτεται ενώ η ουσία του παραμένει κρυμμένη.
Στόχος της ζωγραφικής μου είναι να δημιουργήσω μια αγκαλιά μεταξύ του εικονιζόμενου αντικειμένου και του θεατή. Κάθε έργο τέχνης δημιουργείται με άμεση αναφορά στον θεατή. Με αυτόν τον τρόπο, ο θεατής γίνεται μέρος του έργου τέχνης και το έργο τέχνης μέρος του θεατή.
Το έργο μου δεν προσπαθεί να περιγράψει συναισθήματα ή εντυπώσεις, αλλά περισσότερο περιγράφει τη σχέση μεταξύ του εικονιζόμενου αντικειμένου και του θεατή, δημιουργώντας έναν στενό δεσμό μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου. Σε αυτή τη σχέση δεν υπάρχουν καθορισμένοι ρόλοι και η διάκριση μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου καταρρέει. Η σχέση είναι το μόνο που μένει: μια κατάσταση αγάπης, συνουσίας ( να είμαστε μαζί), όπου χάνονται όλα τα όρια και η ζωή γίνεται μια κατάσταση αιώνιας κοινωνίας.
Ο στόχος της τέχνης μου πραγματοποιείται μέσα από τις παραδοσιακές αρχές και ιδανικά της βυζαντινής ζωγραφικής και συγκεκριμένα μέσα από τη βυζαντινή αρχή του ρυθμού . Τα πάντα σε μια εικόνα είναι ενέργεια: γραμμή, χρώμα, κίνηση και ούτω καθεξής. Στη βυζαντινή τέχνη, αυτές οι ενέργειες συμφιλιώνονται και υπάρχουν με τρόπο ‘τέλειο’, δηλαδή σε κατάσταση δυναμικής ισορροπίας. Μέσω του ρυθμού , οι εικόνες γίνονται εκδηλώσεις μιας κατάστασης αγάπης και δημιουργούν έναν ειρηνικό χωροχρόνο εδώ στη Γη. Ο ρυθμός μεταμορφώνει τα πάντα σε μια νέα πραγματικότητα και εκδηλώνει την επιθυμία για έναν νέο κόσμο όπου η σύγκρουση και το μίσος αντικαθίστανται από αγάπη και ειρήνη.
Αυτός ο «παρηγορητικός ρεαλισμός», ο όρος που χαρακτηρίζει καλύτερα το στυλ ζωγραφικής μου, εστιάζει στην έκφραση των αναγκών σύγχρονων ανθρώπων που βασανίζονται από την έλλειψη κοινωνίας και σχέσης, από μια άβυσσο σκότους. Εργάζομαι και δημιουργώ για να παρουσιάσω μια παρηγορητική εικόνα της κοινωνίας και της αγάπης, τόσο πολύ αναγκαία στον σημερινό κόσμο."
-Γιώργος Κόρδης, 2016
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1991 – Ph.D. Θεολογία και Βυζαντινή Αισθητική, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Αθηνα, Ελλάδα.
1989 – Master of Theology (ThM), Ελληνική Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή Τιμίου Σταυρού, Βοστώνη, MA.
1987-1989 – Studies in Medieval Techniques, School of the Museum of Fine Arts, Boston, MA.
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
2008-2013 – Επίκουρος Καθηγητής (Θεωρία Βυζαντινής Ζωγραφικής και Αγιογραφίας), Εθν.
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Θεολογική Σχολή, Αθήνα, Ελλάδα.
2003-2008 – Λέκτορας (Θεωρία Βυζαντινής Ζωγραφικής και Αγιογραφίας), Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών, Θεολογική Σχολή, Αθήνα, Ελλάδα.
ΩΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
2013, 2016, 2018, 2021 – Πανεπιστήμιο της Notre Dame, Τμήμα Θεολογίας και Ινστιτούτο
Εκκλησιαστική Ζωή, ΙΝ.
2011, 2012 – University of South Carolina, Arts Department, Columbia, SC.
2008 – Ορθόδοξο Ινστιτούτο Θεολογίας και Ιερών Τεχνών, Αγία Πετρούπολη, Ρωσία.
2004-2007 – Πανεπιστήμιο Yale, Institute of Sacred Music.
2006-2007 – Θεολογική Σχολή, Τμήμα Καλών Τεχνών και Συντήρησης, Βουκουρέστι, Ρουμανία.
2006 – Ελληνορθόδοξη Θεολογική Σχολή Τιμίου Σταυρού, Βοστώνη, MA.
2006 – Ουκρανικό Εθνικό Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο, Οδησσός.
2005 – Πανεπιστήμιο Τέχνης και Σχεδίου στο Cluj-Napoca της Ρουμανίας.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
2022- Άστεγοι Πρόσφυγες. Εγκατάσταση Ψηφιακής Ζωγραφικής. Ηράκλειο, Δημοτική Πινακοθήκη, Βασιλική Αγίου Μάρκου. (Άνοιξη)
2022- Writing the Light. εικονίδια. Museikon. Alba Lulia (Σεπτέμβριος – Νοέμβριος).
2022- Άστεγοι Πρόσφυγες. Εγκατάσταση Ψηφιακής Ζωγραφικής. Μελίνα Μερκούρη. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων. (5-24 Σεπτεμβρίου)
2022- Άστεγοι Πρόσφυγες. Εγκατάσταση Ψηφιακής Ζωγραφικής. Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Θεσσαλονίκη. (12 Ιουλίου-31 Αυγούστου)
2022- Ομηρικές ακτές. Γκαλερί Θεόδωρος Στάμος. Δήμος Λευκάδας. (17-30 Ιουλίου)
2021- Πρόσωπα από πέτρες. Ζωγραφική σε πέτρες του Αιγαίου και των βουνών της Αττικής. Κέντρο Τεχνών Μετς, Αθήνα, Ελλάδα.
2020-Ημερολόγιο. Ένας καλλιτεχνικός διάλογος με την ποίηση του Γιώργου Σεφέρη. 17 Ψηφιακές Πίνακες. Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.
2019 – Writing the Light : Portable Icons 2004-2019 . Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών,
Ελλάδα.
2018 – Φως του Φωτός: Άθως, Βυζάντιο, Οικουμένη . Βελιγράδι, Μουσείο Πόλης (The Residence of
πριγκίπισσα Ljubica).
2017 – Ομηρικές ακτές . Εθνικό και Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, Ελλάδα.
2017 – Άθως, Βυζάντιο, Οικουμένη . Αγιοριταϊκή Εστία, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.
2016 – Μουσείο Παγκόσμιων Θρησκειών, Ταϊπέι, Ταϊβάν.
2015 – Εθνικό Μουσείο της Ρουμανίας, Ανάκτορο Cotroceni, Βουκουρέστι, Ρουμανία.
2015 – Meklart Gallery, Παρίσι Γαλλία.
2015 – Γκαλερί Δεσμός, Παρίσι Γαλλία.
2015 – Heavenly Beauty on Earth . Βουλγαρικό Πολιτιστικό Κέντρο, Παρίσι, Γαλλία.
2015 – The Faces of EROS . The Burroughes, Τορόντο, ON, Καναδάς.
2014 – 2015 – Between Worlds . Το Μουσείο Τέχνης Noyes του Stockton College, Oceanville,
New Jersey.
2013 – Φως και ρυθμός: Βυζαντινές εικόνες στον μεταμοντέρνο κόσμο . Yale, Institute Of
Sacred Music Gallery, New Haven, Connecticut.
2013 – Γράφοντας με το φως . Παρεκκλήσι Malloy Hall, University of Notre Dame, Notre Dame, IN
2013 – Βυζαντινές Προσωπικότητες . Ίδρυμα Θεοχαράκη, Αθήνα, Ελλάδα.
2010 – Of the Unknown Warriors and Heroes . Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης, Βίλα
Bianca, Ελλάδα.
2010 – Η εξομολόγηση ενός σημείου . Γκαλερί Argo, Αθήνα.
2009 – Έκθεση Ζωγραφικής . Δημοτική Πινακοθήκη Καβάλας, Ελλάδα.
2009 – Εικονίδια . Καθεδρικός Ναός Alexander Nevsky, Εθνική Πινακοθήκη της Βουλγαρίας, Σόφια, Βουλγαρία.
2009 – Έκθεση Ζωγραφικής . Amimoni Gallery, Ιωάννινα, Ελλάδα
2008 – Έρως- Αρχάγγελος: Έκθεση Γεωργίου Κόρδη . Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Υακίνθειας,
Ανώγεια, Κρήτη, Ελλάδα.
2008 – Δημοτική Πινακοθήκη Δράμας, Δράμα, Ελλάδα.
2007 – 2008 – Εικαστική συζήτηση με την ποίηση του Νίκου Εγγονόπουλου . Γκαλερί Ιανός,
Θεσσαλονίκη και Αθήνα, Ελλάδα.
2007 – Βασιλική San Lorenzo, Tomba di Donatello, Φλωρεντία, Ιταλία.
2007 – Τσίχλα Γιώργου Σεφέρη . Γκαλερί Aenaon, Αθήνα, Ελλάδα.
2007 – Τσίχλα Γιώργου Σεφέρη . Sterling Memorial Library, Memorabilia Room, Yale
Πανεπιστήμιο.
2006 – Το Πάθος κατά τον Άγιο Ματθαίο . Γκαλερί Aenaon, Αθήνα, Ελλάδα.
2005 – 2006 – Μια εικονογραφική προσέγγιση στην ποίηση του Νίκου Καββαδία . Γκαλερί Ιανός,
Θεσσαλονίκη και Αθήνα, Ελλάδα.
2005 – Το Επιμελητήριο των Αθώων . Γκαλερί Aenaon, Αθήνα, Ελλάδα.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣΚοίμηση της Θεοτόκου, Άγιος Στέφανος, Αττική, Ελλάδα.
Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του Προφήτη Ηλία, Φρανκφούρτη, Γερμανία.
Ορθόδοξη Εκκλησία Κοιμήσεως της Θεοτόκου, North Altona, Μελβούρνη, Αυστραλία.
Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, Fishers, Ιντιάνα.
Εκκλησία της Εισοδίων του Χριστού στο Ναό ( Φανερωμένη ), Αθήνα, Ελλάδα.
Εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, Γέρακας, Ελλάδα.
Μονή Δοχειαρίου, Άγιον Όρος.
Το σημάδι της εκκλησίας της Θεοτόκου, Μόντρεαλ, Καναδάς.
Εκκλησία της Αγίας Τριάδας, Κολούμπια, SC.
ΒΡΑΒΕΙΑ
2015 – Πολιτεία της Νότιας Καρολίνας, Βουλή των Αντιπροσώπων, Έπαινος και Συστάσεις για τις καλλιτεχνικές του προσπάθειες στη διακόσμηση της Εκκλησίας της Αγίας Τριάδας, Κολούμπια, SC.
ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΠΟΣΙΑ (Διοργανωτής και Συμμετέχων)
2014 – ΒΥΖΑΝΤΙΟ: Ottawa International Byzantine Arts Symposium, Οττάβα, Οντάριο, Καναδάς
(Λέκτορας και Διοργανωτής).
2012 – 5ο Διεθνές Συμπόσιο Εκκλησιαστικών Τεχνών, Βουκουρέστι, Ρουμανία.
2011 – 4ο Διεθνές Συμπόσιο Εκκλησιαστικών Τεχνών, Μονή Νέας Βαλάμου,
Φινλανδία.
2010 – 3ο Διεθνές Συμπόσιο Εκκλησιαστικών Τεχνών, Ορθόδοξο Ινστιτούτο Εκκλησιαστικών Τεχνών,
Αγία Πετρούπολη, Ρωσία.
2010 – 2nd Atelier international de pictura bisericeasca, Iassi, Ρουμανία.
2009 – 1ο Διεθνές Συμπόσιο Εκκλησιαστικής Ζωγραφικής, Θεολογική Σχολή,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελλάδα.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
2010 – Αυγοτέμπερα: Το χρώμα ως φως στη βυζαντινή ζωγραφική (Αθήνα: Αρμός).
2007 – Ο χαρακτήρας και ο λόγος της αφαίρεσης στη βυζαντινή ζωγραφική (Αθήνα:
Αρμός).
2006 – Η « Ερμηνεία » του Διονυσίου του Φουρνά: Μια αισθητική και καλλιτεχνική απάντηση
(Αθήνα: Αρμός).
2006 – Παράδοση και Δημιουργικότητα στο έργο του Φώτη Κόντογλου (Αθήνα: Αρμός).
2005 – Για τον χαρακτήρα της ελληνικής λαϊκής τέχνης (Αθήνα: Αρμός).
2002 – Η εικονολογία του Αγίου Φωτίου και η Ιερή Τέχνη στη Μετα-Εικονομαχική Περίοδο (Αθήνα:
Αρμός).
2001 – Η Ελληνική λαϊκή ζωγραφική ως παρηγοριά (Αθήνα: Αρμός).
2001- Fayum Portraits and Byzantine Icons (Αθήνα: Αρμός).
2000 – Εικόνες (Αθήνα: Αρμός).
2000 – Η εικόνα ως Κοινωνία (Αθήνα: Αρμός). Μετάφραση στα Αγγλικά (Τίμιος Σταυρός
Εκδόσεις), σερβικά, ρουμανικά, φινλανδικά, ρωσικά, ισπανικά και γαλλικά.
1998 – Πρόσωπα στις εικόνες του Θεοφάνη του Κρητικού και η χρήση του χρώματος: μια αισθητική
Ανάγνωση (Αθήνα: Αρμός).
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
2017 – Weyl Carr, A. «Για τον Γιώργο Κόρδη». Στο: The Light of the World: Pictorial Solace με
Εικόνες Αγίων του Αγίου Όρους : 26-34.
2017 – Σέμογλου, Τ. «Εικόνες προσευχής». Στο: The Light of the World. Εικονογραφική παρηγοριά με
Εικόνες Αγίων του Αγίου Όρους : 36-39.
2017 – Wolfe, J. «George Kordis Hagiorite Saints. Τα δέκα μετωπικά εικονίδια." Υπό το φως των
ο κόσμος: Εικαστική παρηγοριά με εικόνες Αγίων του Αγίου Όρους : 45-47.
2010 – Τριβιζαδάκη, Α., «Ο Γεώργιος Κόρδης για την Επανάσταση του 1821». Στο: Γεώργιος Κόρδης: Τοφ
οι Άγνωστοι Πολεμιστές και Ήρωες (Κατάλογος Έκθεσης). Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης.
2010 – Γάκης, Β., «Για το έργο του Γεωργίου Κόρδη». Στο: Γεώργιος Κόρδης: Του Αγνώστου
Warriors and Heroes (Κατάλογος Έκθεσης). Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης.
2010 – Ηλιοπούλου, RO «Εισαγωγή», στο Γεώργιος Κόρδης: Η εξομολόγηση ενός σημείου
(Κατάλογος Έκθεσης). Γκαλερί Argo.
2009 - Shina, A., "Introduction." Στο Γεώργιος Κόρδης: Των Αγνώστων Πολεμιστών και
Ήρωες (Κατάλογος Έκθεσης). Ελληνογερμανική Αγωγή (Αθήνα) 2010.
2007 - Shina, A., "Introduction." Στο: The Fleeting Dreams of Joy: A Pictorial Discussion
με την Ποίηση του Νίκου Εγγονόπουλου (Θεσσαλονίκη: Ιανός).
2007 – Nelson, Robert, S., «Ο τσίχλας του Γιώργου Σεφέρη στη ζωγραφική: Έκθεση καλλιτέχνη
Γεώργιος Κόρδης.» Στο: George Seferis ' Thrush in Painting (Κατάλογος Έκθεσης). Πανεπιστήμιο Yale.
2007 – Ζουράρις, Κ., «Γεώργιος Κόρδης: Προσωποποιήσεις». Στο: Γεώργιος Κόρδης: Κατάλογος
(Αθήνα: Αρμός).
1996 – Τζότζολα, Β., «Άχλιος, Κίχλη, Κύκλια». Στο: Τσίχλα του Γιώργου Σεφέρη : Ένα εικονογραφικό
Προσέγγιση Γεώργιου Κόρδη (Αθήνα: Αρμός).
1995 – Τριανταφυλλόπουλος, Ν. «Σύγχρονη και Παλαιά Τέχνη». Στο: Enopia Pamfanoonta
(Κατάλογος Έκθεσης), (Αθήνα: Αρμός).
1994 – Ζίας, Ν. «Γεώργιος Κόρδης επί Φώτη Κόντογλου». Στο: Enopia Pamfanoonta (Έκθεση
Κατάλογος ), (Αθήνα: Αρμός).
1993 – Ζίας, Ν., «Η ζωγραφική του Γεωργίου Κόρδη και η μεταμόρφωση της καθημερινότητας». Σε
Γεώργιος Κόρδης: Ζωγραφική (Αθήνα: Αρμός).
1993 – Πλέσσα, Ε., «Γεώργιος Κόρδης: Από το Πνευματικό στο Γήινο», Δελτίο Διοικήσεως
Επιχειρήσεων : 33, 285.
1993 – Ξυνόπουλος, Κ., Γ., «Το αγιογραφικό έργο του Γεωργίου Κόρδη». Εισαγωγή στο:
Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα (Αθήνα: Αρμός).
Ο Γιώργος Κόρδης είναι Μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΕΕ)
Η ζωγραφική αφορά την επιφάνεια ( επιφάνεια ) των αντικειμένων. Η επιφάνεια, όμως, δεν είναι απλώς μια επιφάνεια, ούτε είναι κενό ή κενός χώρος. Μάλλον, στη βυζαντινή τέχνη η επιφάνεια είναι η εκδήλωση της υπόστασης του εικονιζόμενου αντικειμένου, που ταυτόχρονα αποκαλύπτεται και κρύβεται. Πράγματι, η ύπαρξή του αποκαλύπτεται ενώ η ουσία του παραμένει κρυμμένη.
Στόχος της ζωγραφικής μου είναι να δημιουργήσω μια αγκαλιά μεταξύ του εικονιζόμενου αντικειμένου και του θεατή. Κάθε έργο τέχνης δημιουργείται με άμεση αναφορά στον θεατή. Με αυτόν τον τρόπο, ο θεατής γίνεται μέρος του έργου τέχνης και το έργο τέχνης μέρος του θεατή.
Το έργο μου δεν προσπαθεί να περιγράψει συναισθήματα ή εντυπώσεις, αλλά περισσότερο περιγράφει τη σχέση μεταξύ του εικονιζόμενου αντικειμένου και του θεατή, δημιουργώντας έναν στενό δεσμό μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου. Σε αυτή τη σχέση δεν υπάρχουν καθορισμένοι ρόλοι και η διάκριση μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου καταρρέει. Η σχέση είναι το μόνο που μένει: μια κατάσταση αγάπης, συνουσίας ( να είμαστε μαζί), όπου χάνονται όλα τα όρια και η ζωή γίνεται μια κατάσταση αιώνιας κοινωνίας.
Ο στόχος της τέχνης μου πραγματοποιείται μέσα από τις παραδοσιακές αρχές και ιδανικά της βυζαντινής ζωγραφικής και συγκεκριμένα μέσα από τη βυζαντινή αρχή του ρυθμού . Τα πάντα σε μια εικόνα είναι ενέργεια: γραμμή, χρώμα, κίνηση και ούτω καθεξής. Στη βυζαντινή τέχνη, αυτές οι ενέργειες συμφιλιώνονται και υπάρχουν με τρόπο ‘τέλειο’, δηλαδή σε κατάσταση δυναμικής ισορροπίας. Μέσω του ρυθμού , οι εικόνες γίνονται εκδηλώσεις μιας κατάστασης αγάπης και δημιουργούν έναν ειρηνικό χωροχρόνο εδώ στη Γη. Ο ρυθμός μεταμορφώνει τα πάντα σε μια νέα πραγματικότητα και εκδηλώνει την επιθυμία για έναν νέο κόσμο όπου η σύγκρουση και το μίσος αντικαθίστανται από αγάπη και ειρήνη.
Αυτός ο «παρηγορητικός ρεαλισμός», ο όρος που χαρακτηρίζει καλύτερα το στυλ ζωγραφικής μου, εστιάζει στην έκφραση των αναγκών σύγχρονων ανθρώπων που βασανίζονται από την έλλειψη κοινωνίας και σχέσης, από μια άβυσσο σκότους. Εργάζομαι και δημιουργώ για να παρουσιάσω μια παρηγορητική εικόνα της κοινωνίας και της αγάπης, τόσο πολύ αναγκαία στον σημερινό κόσμο."
-Γιώργος Κόρδης, 2016
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1991 – Ph.D. Θεολογία και Βυζαντινή Αισθητική, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Αθηνα, Ελλάδα.
1989 – Master of Theology (ThM), Ελληνική Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή Τιμίου Σταυρού, Βοστώνη, MA.
1987-1989 – Studies in Medieval Techniques, School of the Museum of Fine Arts, Boston, MA.
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
2008-2013 – Επίκουρος Καθηγητής (Θεωρία Βυζαντινής Ζωγραφικής και Αγιογραφίας), Εθν.
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Θεολογική Σχολή, Αθήνα, Ελλάδα.
2003-2008 – Λέκτορας (Θεωρία Βυζαντινής Ζωγραφικής και Αγιογραφίας), Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών, Θεολογική Σχολή, Αθήνα, Ελλάδα.
ΩΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
2013, 2016, 2018, 2021 – Πανεπιστήμιο της Notre Dame, Τμήμα Θεολογίας και Ινστιτούτο
Εκκλησιαστική Ζωή, ΙΝ.
2011, 2012 – University of South Carolina, Arts Department, Columbia, SC.
2008 – Ορθόδοξο Ινστιτούτο Θεολογίας και Ιερών Τεχνών, Αγία Πετρούπολη, Ρωσία.
2004-2007 – Πανεπιστήμιο Yale, Institute of Sacred Music.
2006-2007 – Θεολογική Σχολή, Τμήμα Καλών Τεχνών και Συντήρησης, Βουκουρέστι, Ρουμανία.
2006 – Ελληνορθόδοξη Θεολογική Σχολή Τιμίου Σταυρού, Βοστώνη, MA.
2006 – Ουκρανικό Εθνικό Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο, Οδησσός.
2005 – Πανεπιστήμιο Τέχνης και Σχεδίου στο Cluj-Napoca της Ρουμανίας.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
2022- Άστεγοι Πρόσφυγες. Εγκατάσταση Ψηφιακής Ζωγραφικής. Ηράκλειο, Δημοτική Πινακοθήκη, Βασιλική Αγίου Μάρκου. (Άνοιξη)
2022- Writing the Light. εικονίδια. Museikon. Alba Lulia (Σεπτέμβριος – Νοέμβριος).
2022- Άστεγοι Πρόσφυγες. Εγκατάσταση Ψηφιακής Ζωγραφικής. Μελίνα Μερκούρη. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων. (5-24 Σεπτεμβρίου)
2022- Άστεγοι Πρόσφυγες. Εγκατάσταση Ψηφιακής Ζωγραφικής. Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Θεσσαλονίκη. (12 Ιουλίου-31 Αυγούστου)
2022- Ομηρικές ακτές. Γκαλερί Θεόδωρος Στάμος. Δήμος Λευκάδας. (17-30 Ιουλίου)
2021- Πρόσωπα από πέτρες. Ζωγραφική σε πέτρες του Αιγαίου και των βουνών της Αττικής. Κέντρο Τεχνών Μετς, Αθήνα, Ελλάδα.
2020-Ημερολόγιο. Ένας καλλιτεχνικός διάλογος με την ποίηση του Γιώργου Σεφέρη. 17 Ψηφιακές Πίνακες. Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.
2019 – Writing the Light : Portable Icons 2004-2019 . Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών,
Ελλάδα.
2018 – Φως του Φωτός: Άθως, Βυζάντιο, Οικουμένη . Βελιγράδι, Μουσείο Πόλης (The Residence of
πριγκίπισσα Ljubica).
2017 – Ομηρικές ακτές . Εθνικό και Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, Ελλάδα.
2017 – Άθως, Βυζάντιο, Οικουμένη . Αγιοριταϊκή Εστία, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.
2016 – Μουσείο Παγκόσμιων Θρησκειών, Ταϊπέι, Ταϊβάν.
2015 – Εθνικό Μουσείο της Ρουμανίας, Ανάκτορο Cotroceni, Βουκουρέστι, Ρουμανία.
2015 – Meklart Gallery, Παρίσι Γαλλία.
2015 – Γκαλερί Δεσμός, Παρίσι Γαλλία.
2015 – Heavenly Beauty on Earth . Βουλγαρικό Πολιτιστικό Κέντρο, Παρίσι, Γαλλία.
2015 – The Faces of EROS . The Burroughes, Τορόντο, ON, Καναδάς.
2014 – 2015 – Between Worlds . Το Μουσείο Τέχνης Noyes του Stockton College, Oceanville,
New Jersey.
2013 – Φως και ρυθμός: Βυζαντινές εικόνες στον μεταμοντέρνο κόσμο . Yale, Institute Of
Sacred Music Gallery, New Haven, Connecticut.
2013 – Γράφοντας με το φως . Παρεκκλήσι Malloy Hall, University of Notre Dame, Notre Dame, IN
2013 – Βυζαντινές Προσωπικότητες . Ίδρυμα Θεοχαράκη, Αθήνα, Ελλάδα.
2010 – Of the Unknown Warriors and Heroes . Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης, Βίλα
Bianca, Ελλάδα.
2010 – Η εξομολόγηση ενός σημείου . Γκαλερί Argo, Αθήνα.
2009 – Έκθεση Ζωγραφικής . Δημοτική Πινακοθήκη Καβάλας, Ελλάδα.
2009 – Εικονίδια . Καθεδρικός Ναός Alexander Nevsky, Εθνική Πινακοθήκη της Βουλγαρίας, Σόφια, Βουλγαρία.
2009 – Έκθεση Ζωγραφικής . Amimoni Gallery, Ιωάννινα, Ελλάδα
2008 – Έρως- Αρχάγγελος: Έκθεση Γεωργίου Κόρδη . Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Υακίνθειας,
Ανώγεια, Κρήτη, Ελλάδα.
2008 – Δημοτική Πινακοθήκη Δράμας, Δράμα, Ελλάδα.
2007 – 2008 – Εικαστική συζήτηση με την ποίηση του Νίκου Εγγονόπουλου . Γκαλερί Ιανός,
Θεσσαλονίκη και Αθήνα, Ελλάδα.
2007 – Βασιλική San Lorenzo, Tomba di Donatello, Φλωρεντία, Ιταλία.
2007 – Τσίχλα Γιώργου Σεφέρη . Γκαλερί Aenaon, Αθήνα, Ελλάδα.
2007 – Τσίχλα Γιώργου Σεφέρη . Sterling Memorial Library, Memorabilia Room, Yale
Πανεπιστήμιο.
2006 – Το Πάθος κατά τον Άγιο Ματθαίο . Γκαλερί Aenaon, Αθήνα, Ελλάδα.
2005 – 2006 – Μια εικονογραφική προσέγγιση στην ποίηση του Νίκου Καββαδία . Γκαλερί Ιανός,
Θεσσαλονίκη και Αθήνα, Ελλάδα.
2005 – Το Επιμελητήριο των Αθώων . Γκαλερί Aenaon, Αθήνα, Ελλάδα.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣΚοίμηση της Θεοτόκου, Άγιος Στέφανος, Αττική, Ελλάδα.
Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του Προφήτη Ηλία, Φρανκφούρτη, Γερμανία.
Ορθόδοξη Εκκλησία Κοιμήσεως της Θεοτόκου, North Altona, Μελβούρνη, Αυστραλία.
Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, Fishers, Ιντιάνα.
Εκκλησία της Εισοδίων του Χριστού στο Ναό ( Φανερωμένη ), Αθήνα, Ελλάδα.
Εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, Γέρακας, Ελλάδα.
Μονή Δοχειαρίου, Άγιον Όρος.
Το σημάδι της εκκλησίας της Θεοτόκου, Μόντρεαλ, Καναδάς.
Εκκλησία της Αγίας Τριάδας, Κολούμπια, SC.
ΒΡΑΒΕΙΑ
2015 – Πολιτεία της Νότιας Καρολίνας, Βουλή των Αντιπροσώπων, Έπαινος και Συστάσεις για τις καλλιτεχνικές του προσπάθειες στη διακόσμηση της Εκκλησίας της Αγίας Τριάδας, Κολούμπια, SC.
ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΠΟΣΙΑ (Διοργανωτής και Συμμετέχων)
2014 – ΒΥΖΑΝΤΙΟ: Ottawa International Byzantine Arts Symposium, Οττάβα, Οντάριο, Καναδάς
(Λέκτορας και Διοργανωτής).
2012 – 5ο Διεθνές Συμπόσιο Εκκλησιαστικών Τεχνών, Βουκουρέστι, Ρουμανία.
2011 – 4ο Διεθνές Συμπόσιο Εκκλησιαστικών Τεχνών, Μονή Νέας Βαλάμου,
Φινλανδία.
2010 – 3ο Διεθνές Συμπόσιο Εκκλησιαστικών Τεχνών, Ορθόδοξο Ινστιτούτο Εκκλησιαστικών Τεχνών,
Αγία Πετρούπολη, Ρωσία.
2010 – 2nd Atelier international de pictura bisericeasca, Iassi, Ρουμανία.
2009 – 1ο Διεθνές Συμπόσιο Εκκλησιαστικής Ζωγραφικής, Θεολογική Σχολή,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελλάδα.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
2010 – Αυγοτέμπερα: Το χρώμα ως φως στη βυζαντινή ζωγραφική (Αθήνα: Αρμός).
2007 – Ο χαρακτήρας και ο λόγος της αφαίρεσης στη βυζαντινή ζωγραφική (Αθήνα:
Αρμός).
2006 – Η « Ερμηνεία » του Διονυσίου του Φουρνά: Μια αισθητική και καλλιτεχνική απάντηση
(Αθήνα: Αρμός).
2006 – Παράδοση και Δημιουργικότητα στο έργο του Φώτη Κόντογλου (Αθήνα: Αρμός).
2005 – Για τον χαρακτήρα της ελληνικής λαϊκής τέχνης (Αθήνα: Αρμός).
2002 – Η εικονολογία του Αγίου Φωτίου και η Ιερή Τέχνη στη Μετα-Εικονομαχική Περίοδο (Αθήνα:
Αρμός).
2001 – Η Ελληνική λαϊκή ζωγραφική ως παρηγοριά (Αθήνα: Αρμός).
2001- Fayum Portraits and Byzantine Icons (Αθήνα: Αρμός).
2000 – Εικόνες (Αθήνα: Αρμός).
2000 – Η εικόνα ως Κοινωνία (Αθήνα: Αρμός). Μετάφραση στα Αγγλικά (Τίμιος Σταυρός
Εκδόσεις), σερβικά, ρουμανικά, φινλανδικά, ρωσικά, ισπανικά και γαλλικά.
1998 – Πρόσωπα στις εικόνες του Θεοφάνη του Κρητικού και η χρήση του χρώματος: μια αισθητική
Ανάγνωση (Αθήνα: Αρμός).
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
2017 – Weyl Carr, A. «Για τον Γιώργο Κόρδη». Στο: The Light of the World: Pictorial Solace με
Εικόνες Αγίων του Αγίου Όρους : 26-34.
2017 – Σέμογλου, Τ. «Εικόνες προσευχής». Στο: The Light of the World. Εικονογραφική παρηγοριά με
Εικόνες Αγίων του Αγίου Όρους : 36-39.
2017 – Wolfe, J. «George Kordis Hagiorite Saints. Τα δέκα μετωπικά εικονίδια." Υπό το φως των
ο κόσμος: Εικαστική παρηγοριά με εικόνες Αγίων του Αγίου Όρους : 45-47.
2010 – Τριβιζαδάκη, Α., «Ο Γεώργιος Κόρδης για την Επανάσταση του 1821». Στο: Γεώργιος Κόρδης: Τοφ
οι Άγνωστοι Πολεμιστές και Ήρωες (Κατάλογος Έκθεσης). Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης.
2010 – Γάκης, Β., «Για το έργο του Γεωργίου Κόρδη». Στο: Γεώργιος Κόρδης: Του Αγνώστου
Warriors and Heroes (Κατάλογος Έκθεσης). Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης.
2010 – Ηλιοπούλου, RO «Εισαγωγή», στο Γεώργιος Κόρδης: Η εξομολόγηση ενός σημείου
(Κατάλογος Έκθεσης). Γκαλερί Argo.
2009 - Shina, A., "Introduction." Στο Γεώργιος Κόρδης: Των Αγνώστων Πολεμιστών και
Ήρωες (Κατάλογος Έκθεσης). Ελληνογερμανική Αγωγή (Αθήνα) 2010.
2007 - Shina, A., "Introduction." Στο: The Fleeting Dreams of Joy: A Pictorial Discussion
με την Ποίηση του Νίκου Εγγονόπουλου (Θεσσαλονίκη: Ιανός).
2007 – Nelson, Robert, S., «Ο τσίχλας του Γιώργου Σεφέρη στη ζωγραφική: Έκθεση καλλιτέχνη
Γεώργιος Κόρδης.» Στο: George Seferis ' Thrush in Painting (Κατάλογος Έκθεσης). Πανεπιστήμιο Yale.
2007 – Ζουράρις, Κ., «Γεώργιος Κόρδης: Προσωποποιήσεις». Στο: Γεώργιος Κόρδης: Κατάλογος
(Αθήνα: Αρμός).
1996 – Τζότζολα, Β., «Άχλιος, Κίχλη, Κύκλια». Στο: Τσίχλα του Γιώργου Σεφέρη : Ένα εικονογραφικό
Προσέγγιση Γεώργιου Κόρδη (Αθήνα: Αρμός).
1995 – Τριανταφυλλόπουλος, Ν. «Σύγχρονη και Παλαιά Τέχνη». Στο: Enopia Pamfanoonta
(Κατάλογος Έκθεσης), (Αθήνα: Αρμός).
1994 – Ζίας, Ν. «Γεώργιος Κόρδης επί Φώτη Κόντογλου». Στο: Enopia Pamfanoonta (Έκθεση
Κατάλογος ), (Αθήνα: Αρμός).
1993 – Ζίας, Ν., «Η ζωγραφική του Γεωργίου Κόρδη και η μεταμόρφωση της καθημερινότητας». Σε
Γεώργιος Κόρδης: Ζωγραφική (Αθήνα: Αρμός).
1993 – Πλέσσα, Ε., «Γεώργιος Κόρδης: Από το Πνευματικό στο Γήινο», Δελτίο Διοικήσεως
Επιχειρήσεων : 33, 285.
1993 – Ξυνόπουλος, Κ., Γ., «Το αγιογραφικό έργο του Γεωργίου Κόρδη». Εισαγωγή στο:
Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα (Αθήνα: Αρμός).
Ο Γιώργος Κόρδης είναι Μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΕΕ)