23.11.23

"Ο κύριος Λευτέρης"... Της Σημέλας Ελευθεριάδου

Ψάχνοντας μια πληροφορία στο διαδίκτυο για ένα θεατρικό έργο του πατέρα, στην πληθώρα των αναφορών, έπεσα σε μία με τίτλο "Ο κύριος Λευτέρης". "Ο κύριος Λευτέρης"; Μου κίνησε την περιέργεια. Συγγραφέας του κειμένου ένας δάσκαλος, από το Κιλκίς, ο κος Μάκης Ιωσηφίδης. Τον "κύριο Λευτέρη" τον είχε γνωρίσει το 1973, ως δ/ντή της Σχολής Βοηθών Ιατρικών Επαγγελμάτων "ΓΑΛΗΝΟΣ" στη Θεσσαλονίκη. Ο πατέρας του κου Μάκη, διατηρούσε τότε το κυλικείο στη Σχολή. Ο κος Μάκης, ήταν φοιτητής στην Ακαδημία. Μια μέρα, καθώς σέρβιρε τον καφέ στον κο Λευτέρη, εκείνος τον ρώτησε "Πως πας με τα μαθήματα νεαρέ"; "Καλά κύριε Λευτέρη. Μόνο που δυσκολεύομαι με μια λαογραφική εργασία που μου ανέθεσε ο καθηγητής και θα ήθελα να με βοηθήσετε". Ο κος Λευτέρης του έδωσε ένα βιβλίο με τίτλο "Το νυφέπαρμαν". Του εξήγησε τι πραγματεύεται και του έδωσε χρήσιμες οδηγίες παρακινώντας τον στο τέλος "να το δουλέψει και να το κάνει δικό του". Ο νεαρός, το δούλεψε και η εργασία του αξιολογήθηκε με θετικότατα σχόλια από τον καθηγητή του.
Πέρασαν τα χρόνια, και ο δάσκαλος κος Μάκης, μισό αιώνα μετά, ταξιδεύοντας στον χαώδη τόπο του διαδικτύου, εντόπισε ένα αφιέρωμα της εφημερίδας "ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ" στον Ελ. Ελευθεριάδη. (Όπως όμοια, ανακάλυψα κι εγώ σήμερα το κείμενό του). Και αναγνώρισε στη φωτογραφία τον Δ/ντή του ΓΑΛΗΝΟΥ, τον κύριο Λευτέρη. Αντέγραψε τα βιογραφικά στοιχεία από το άρθρο και τα ενσωμάτωσε σε κείμενό του στο τοπικό blog του Κιλκίς. Στην κατακλείδα γράφει :
 "Το κείμενό μου αυτό είναι ένα μικρό στάλαγμα μνήμης για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και είναι αφιερωμένο στον κύριο Λευτέρη του 1973 που με βοήθησε στην εργασία μου. Στον κύριο Λευτέρη που τότε δεν μπορούσα να φανταστώ ότι, είχα μπροστά μου έναν άνθρωπο που έζησε μια ζωή σαν παραμύθι και αποτελούσε σπουδαία προσωπικότητα του Ποντιακού και όχι μόνο Ελληνισμού"
Σημέλα Ελευθεριάδου


Να είστε καλά κύριε Ιωσηφίδη Μάκης Ιωσηφίδης για το συγκινητικό "στάλαγμα μνήμης" στην ψυχή μου. Να είσαι καλά "νεαρέ" του 1973.
Στη φωτογραφία ο κύριος Λευτέρης του 1973.
eidisis.gr/apopseis/o-kyrios-leyteris.html