Οι δύο αιφνιδιαστικές επισκέψεις του Βασίλη Κικίλια σε νοσοκομεία της Αττικής είχαν και συμβολικό χαρακτήρα, στέλνοντας ένα μήνυμα στους νέους διοικητές ότι οι ανακουφιστικές παρεμβάσεις προς όφελος των ασθενών αποτελούν προτεραιότητα, όπως άλλωστε ορίζει και το "Συμβόλαιο Αποδοτικότητας" που έχουν υπογράψει.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υγείας, η αναδιάρθρωση που δρομολογείται, κινείται σε τρεις άξονες, όπως αναφέρουν "ΤΑ ΝΕΑ". Η ανασυγκρότηση των ΤΕΠ στα νοσοκομεία του ΕΣΥ είναι το πρώτο μεγάλο βήμα. Τον Φεβρουάριο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η πρόσληψη 536 γιατρών για τη στελέχωση των Τμημάτων, ενώ κομβικό ρόλο θα παίξει και το ενισχυμένο ΕΚΑΒ που θα βρίσκεται σε "ανοιχτή γραμμή" με τα νοσοκομεία, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο δίκτυο επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας.
Στόχος είναι η διακομιδή των έκτακτων περιστατικών να γίνεται με γνώμονα τη δυνατότητα άμεσης αντιμετώπισής τους αλλά και της διαθεσιμότητας των κλινών, αποτρέποντας τη συμφόρηση του συστήματος. Πέρα από την πρόσληψη γιατρών και νοσηλευτών αναγκαία κρίνεται και η τοποθέτηση τραυματιοφορέων.
Επίσης, οι νέοι μάνατζερ του ΕΣΥ δεσμεύονται σύμφωνα με το "Συμβόλαιο Αποδοτικότητας" να βρίσκονται εντός του νοσοκομείου κατά τις ώρες της γενικής εφημερίας, εποπτεύοντας τη λειτουργία των ΤΕΠ και αξιολογώντας σε πραγματικό χρόνο τη ροή των περιστατικών.
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με τα "ΝΕΑ", η Ομάδα Εργασίας που έχει οριστεί στην οδό Αριστοτέλους αναμένεται άμεσα να έχει καταλήξει στο τελικό σχέδιο που φέρνει ανατροπές στον εφημεριακό χάρτη της Αττικής. Ένα σενάριο είναι η αλλαγή των ομάδων των νοσοκομείων εφημέρευσης που αποτελεί και την πιο εύκολα εφαρμόσιμη λύση.
Ένα δεύτερο σενάριο είναι να εντάσσονται τα νοσοκομεία στο πρόγραμμα γενικής εφημερίας ανά τρεις (αντί για τέσσερις ημέρες) ώστε να εξασφαλίζεται αφενός η συμμετοχή περισσότερων νοσηλευτικών ιδρυμάτων και συνεπακόλουθα διαθέσιμων κλινών και αφετέρου η συμμετοχή περισσότερων γιατρών όλων των ειδικοτήτων. Στην περίπτωση αυτή είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί το κονδύλι που θα καλύπτει τις έξτρα εφημερίες του προσωπικού.