Πρόκειται για τους:
Άγιο Διονύσιο (Ιγνάτιο) εκ Κολτσίου
Άγιο Πετρόνιο (Τανάση) της Σκήτης Προδρόμου
Άγιο Νήφωνα (Ιονέσκου)
Άγιο Νεκτάριο τον ΠρωτοψάλτηΟι Άγιοι αυτοί έζησαν με άσκηση, ταπείνωση και προσευχή στη Ρουμανική Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου, αποδεικνύοντας ότι η αγιότητα στην Ορθοδοξία δεν γνωρίζει σύνορα και έθνη.
Η αγιοκατάταξη στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν «δημιουργεί» Αγίους, αλλά αναγνωρίζει επίσημα τη φήμη αγιότητας που έχει ήδη γίνει αποδεκτή από το εκκλησιαστικό σώμα, σύμφωνα με την κανονική τάξη.
Το Άγιον Όρος παραμένει κοινός τόπος αγιότητας για όλη την Ορθοδοξία.
#Ορθοδοξία #ΆγιονΌρος #ΝέοιΆγιοι #ΕκκλησίαΤηςΕλλάδος #ΟικουμενικόΠατριαρχείο
# Hellenic Moldavian Union Elena Moldova Uniunea D.D.Phil/is St.C.M.S.Sfant
Η αγιοκατάταξη στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν «δημιουργεί» Αγίους, αλλά αναγνωρίζει επίσημα τη φήμη αγιότητας που έχει ήδη γίνει αποδεκτή από το εκκλησιαστικό σώμα, σύμφωνα με την κανονική τάξη.
Το Άγιον Όρος παραμένει κοινός τόπος αγιότητας για όλη την Ορθοδοξία.
#Ορθοδοξία #ΆγιονΌρος #ΝέοιΆγιοι #ΕκκλησίαΤηςΕλλάδος #ΟικουμενικόΠατριαρχείο
# Hellenic Moldavian Union Elena Moldova Uniunea D.D.Phil/is St.C.M.S.Sfant
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ*:
Ανάλυση της απόφασης της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
Η πρόσφατη εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος αποτελεί πράξη εκκλησιαστικής ενότητας και κανονικής τάξης, καθώς καλεί όλες τις Μητροπόλεις της χώρας να τιμήσουν τέσσερις νεοανακηρυχθέντες Αγίους του Αγίου Όρους ρουμανικής καταγωγής, οι οποίοι αγίασαν εντός της πνευματικής δικαιοδοσίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Η αναφορά ότι η αγιοκατάταξη έγινε «εν πλήρει συμφωνία με την πράξη και την κανονική τάξη της Αγίας μας Εκκλησίας» δεν είναι τυπική διατύπωση. Τονίζει ότι:
η πράξη της αγιοκατάταξης είναι κανονικά έγκυρη,
έχει εκδοθεί Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη,
και αναγνωρίζεται πλήρως από την Εκκλησία της Ελλάδος, χωρίς εκκρεμότητες ή αμφισβητήσεις.
Η σημασία των Αγιορειτών Πατέρων ρουμανικής καταγωγής
Οι τέσσερις Άγιοι:
έζησαν ασκητικά στο Άγιον Όρος,
συνδέονται κυρίως με τη Ρουμανική Σκήτη του Προδρόμου (Προδρόμου Σκήτη),
και αποτελούν καρπό της υπερεθνικής πνευματικής παράδοσης του Αγίου Όρους, όπου η αγιότητα δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα.
Η ένταξή τους στο Συναξάριο της Εκκλησίας της Ελλάδος σημαίνει πρακτικά ότι:
μπορούν να τιμώνται λειτουργικά,
να μνημονεύονται σε ακολουθίες,
και να προβάλλονται ως πνευματικά πρότυπα για το σύνολο των πιστών.
Εκκλησιολογική και συμβολική διάσταση
Η απόφαση έχει και ευρύτερη εκκλησιολογική σημασία:
επιβεβαιώνει τον ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως κανονικού φορέα αγιοκατατάξεων στο Άγιον Όρος,
ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως, Εκκλησίας της Ελλάδος και Εκκλησίας της Ρουμανίας,
και προβάλλει την αγιότητα ως κοινή κληρονομιά της Ορθοδοξίας, πέρα από εθνικές ταυτότητες.
* Ο Ιωάννης Φωτιάδης εκ Πιερίας, είναι πρόεδρος της Ελληνομολδαβικής Ένωσης στη Μολδαβία

