
Ο Νίκος Πατρής, είναι καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Συνθέτης,
Πτυχιούχος Αρμονίας, Αντίστιξης, Φυγής και Ενοργάνωσης Πνευστών. Διπλωματούχος Σύνθεσης - Ευρωπαϊκής Μουσικής και Βυζαντινής Μουσικής. Μαέστρος και ιδρυτικό μέλος της Ορχήστρας Νέων Δίου.
Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου.
Βραβευμένος ως ο νεότερος Μαέστρος στην Ελλάδα το 2013.
Βραβευμένος ως ο νεότερος Μαέστρος στην Ελλάδα το 2013.
Γνωστός στο ελληνικό κοινό από τη συμμέτοχή του στις Εκπομπές του Σπύρου Παπαδόπουλου ‘’Στην υγειά μας ρε Παιδιά’’ στον Άλφα, στον Σκάι και στην ΕΡΤ2
στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
αλλά και σε παραδοσιακές εκπομπές με το Νίκο Αβαγιανό στην tv100 και ΕΡΤ3. Έχει συνεργαστεί σε συναυλίες με τους
Demis Roussos, Μιμή Πλέσσα, Χρήστο Νικολόπουλο, Αντώνη Ρέμο και πολλά σπουδαία ονόματα του χώρου ενώ αναδεικνύει ταλέντα και μεγάλες φωνές από την Πιερία, κυκλοφορώντας μάλιστα και cd των παραγωγών του. Ξεκίνησε με μια φυσαρμόνικα αλλά τον μάγεψε το μπουζούκι. Κάθε τραγούδι που συνθέτει, είναι ο στίχος που του εμπνέει τη μουσική και τον ρυθμό.
Ζώντας ανάμεσα στη γη του μύστη Ορφέα, στο ιερό Δίον, τον Όλυμπο και τα Πιέρια των Μουσών, κάθε μέρα που περνάει, κατανοεί που βρίσκεται, που ζει και την συνέχεια της ελληνικής πολιτιστικής δημιουργίας... Στη γη τη διαλεγμένη από τους θεούς, όλα εμπνέουν. Όλα είναι πολιτισμός.
στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
αλλά και σε παραδοσιακές εκπομπές με το Νίκο Αβαγιανό στην tv100 και ΕΡΤ3. Έχει συνεργαστεί σε συναυλίες με τους
Demis Roussos, Μιμή Πλέσσα, Χρήστο Νικολόπουλο, Αντώνη Ρέμο και πολλά σπουδαία ονόματα του χώρου ενώ αναδεικνύει ταλέντα και μεγάλες φωνές από την Πιερία, κυκλοφορώντας μάλιστα και cd των παραγωγών του. Ξεκίνησε με μια φυσαρμόνικα αλλά τον μάγεψε το μπουζούκι. Κάθε τραγούδι που συνθέτει, είναι ο στίχος που του εμπνέει τη μουσική και τον ρυθμό.
Ζώντας ανάμεσα στη γη του μύστη Ορφέα, στο ιερό Δίον, τον Όλυμπο και τα Πιέρια των Μουσών, κάθε μέρα που περνάει, κατανοεί που βρίσκεται, που ζει και την συνέχεια της ελληνικής πολιτιστικής δημιουργίας... Στη γη τη διαλεγμένη από τους θεούς, όλα εμπνέουν. Όλα είναι πολιτισμός.
Επιμέλεια:
Θεοχάρης Μπικηρόπουλος
Συγγραφέας -Blogger
1. Κύριε Πατρή, πότε ξεκινούν οι αναμνήσεις σας με τη μουσική. Πότε μπήκε η μουσική στη ζωή σας;
Στη μνήμη μου είναι χαραγμένη η στιγμή, που ζήτησα και μου πήραν οι γονείς μου μία φυσαρμόνικα στο πανηγύρι του χωριού μου!Η μουσική ήταν πλέον δική μου...Έγινε στόχος. Μετέπειτα στο δημοτικό σχολείο ζήτησα να μάθω μπουζούκι.
2. Το μουσικό όργανο που σας «τράβηξε» δεν ήταν εξαρχής το μπουζούκι;
Όπως προανέφερα ήταν η φυσαρμόνικα αλλά στην ουσία το τελικό κλικ προήλθε από το μπουζούκι στην ηλικία 10 ετών.
Θεοχάρης Μπικηρόπουλος
Συγγραφέας -Blogger
Στη μνήμη μου είναι χαραγμένη η στιγμή, που ζήτησα και μου πήραν οι γονείς μου μία φυσαρμόνικα στο πανηγύρι του χωριού μου!Η μουσική ήταν πλέον δική μου...Έγινε στόχος. Μετέπειτα στο δημοτικό σχολείο ζήτησα να μάθω μπουζούκι.
2. Το μουσικό όργανο που σας «τράβηξε» δεν ήταν εξαρχής το μπουζούκι;
Όπως προανέφερα ήταν η φυσαρμόνικα αλλά στην ουσία το τελικό κλικ προήλθε από το μπουζούκι στην ηλικία 10 ετών.
3. Τι σας μάγεψε στο μπουζούκι ;
Για εκείνο τον καιρό δεν ξέρω… ίσως στην ταινία του Ζαμπέτα που ήταν πολλά πολλά μπουζούκια στη σειρά... Και τώρα που το ξανασκέφτομαι η εικόνα νομίζω σε πρώτο χρόνο και ο ήχος.

4. Πότε ξεκινήσατε την εκμάθησή του.
Πέμπτη Δημοτικού το 1990.
5. Παράλληλα με την εκμάθηση του οργάνου γίνονται οι μουσικές σπουδές. Που σπουδάσατε. Είχατε κάποιους καθηγητές που θέλετε να τους μνημονεύσετε;
Ο δάσκαλος μου στο μπουζούκι ήταν ο αείμνηστος Νίκος Λάππας.
Από την ηλικία των 10 χρόνων ως και τα 14 μου ήταν δίπλα μου και ήμουν κοντά του.
Εκεί στην Β΄ γυμνασίου ήρθε στο δρόμο μου η καθηγήτρια Ρέα Τασχουνίδου στο γυμνάσιο της Κονταριώτισσας (θεωριτικός) και μου παρότρυνε να ξεκινήσω να σπουδάζω μουσική σε ωδείο.
(Να επισημάνω ότι ο δάσκαλος μου ήταν πιο πρακτικός δηλαδή "ακουστικός")
Σπούδασα στο Ωδείο Σάλτα με καθηγητές τον Χρήστο και Γιώργο Σάλτα αλλά και τους Αντώνη Βασιλάκη και Βασίλειο Ταππέ.
Πραγματικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους Χρήστο και Γιώργο Σάλτα που μου δώσανε την ευκαιρία από μαθητής Ευρωπαϊκής μουσικής να με εμπιστευτούν και να με κάνουν δάσκαλο στο μπουζούκι στο ωδείο τους από το 1998 μέχρι και το 2008
6. Η σύνθεση είναι ταλέντο ή αποτέλεσμα των σπουδών σας ή και τα δύο;
Να σου πω Χάρη: δεν έχω καταλάβει ακόμη!
Βέβαια οι σπουδές μου, μου το κάνουν πιο εύκολο ώστε να το ενορχηστρώσω και να έχω ένα άρτιο αποτέλεσμα για τα δικά μου αυτιά.
7. Πολλές συνεργασίες και δουλειές σας είναι γνωστές αλλά και πολλές δεν είναι δυνατόν να τις γνωρίζουμε. Μιλήστε μας για την εργογραφία σας, όσον αφορά τη σύνθεση;
Η σύνθεση προέκυψε…Τι εννοώ;
24. Δεδομένου ότι ζείτε και δημιουργείτε, ανάμεσα στη γη του μύστη Ορφέα, στο ιερό Δίον, τον Όλυμπο και τα Πιέρια των Μουσών. Εμπνέεστε από την ιστορία μας; Νοιώθετε να έχετε τη μουσική τέχνη στο αίμα σας;
Θα πω "Ναι".
Να τολμήσω να πω ότι μεγαλώνοντας καταλαβαίνω ακόμη πιο πολύ το που βρίσκομαι και που ζω! Αυτός ο τόπος, με τους μύθους και την ιστορία, οι άνθρωποι, όλα είναι έμπνευση. Έμπνευση και πολιτισμός.
25. Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Τι ετοιμάζετε;
Αυτή την στιγμή είμαι στο στούντιο και τελειώνω ένα νέο ορχηστρικό κομμάτι με την ονομασία Concerto Grosso for Bouzouki and Orchestra.
Να ευχαριστήσω τους συναδέλφους από το Μουσικό Σχολείο Κατερίνης που συμμετέχουν σε αυτή τη δισκογραφική μου δουλειά.

Για εκείνο τον καιρό δεν ξέρω… ίσως στην ταινία του Ζαμπέτα που ήταν πολλά πολλά μπουζούκια στη σειρά... Και τώρα που το ξανασκέφτομαι η εικόνα νομίζω σε πρώτο χρόνο και ο ήχος.

4. Πότε ξεκινήσατε την εκμάθησή του.
Πέμπτη Δημοτικού το 1990.
5. Παράλληλα με την εκμάθηση του οργάνου γίνονται οι μουσικές σπουδές. Που σπουδάσατε. Είχατε κάποιους καθηγητές που θέλετε να τους μνημονεύσετε;
Ο δάσκαλος μου στο μπουζούκι ήταν ο αείμνηστος Νίκος Λάππας.
Από την ηλικία των 10 χρόνων ως και τα 14 μου ήταν δίπλα μου και ήμουν κοντά του.
Εκεί στην Β΄ γυμνασίου ήρθε στο δρόμο μου η καθηγήτρια Ρέα Τασχουνίδου στο γυμνάσιο της Κονταριώτισσας (θεωριτικός) και μου παρότρυνε να ξεκινήσω να σπουδάζω μουσική σε ωδείο.
(Να επισημάνω ότι ο δάσκαλος μου ήταν πιο πρακτικός δηλαδή "ακουστικός")
Σπούδασα στο Ωδείο Σάλτα με καθηγητές τον Χρήστο και Γιώργο Σάλτα αλλά και τους Αντώνη Βασιλάκη και Βασίλειο Ταππέ.
Πραγματικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους Χρήστο και Γιώργο Σάλτα που μου δώσανε την ευκαιρία από μαθητής Ευρωπαϊκής μουσικής να με εμπιστευτούν και να με κάνουν δάσκαλο στο μπουζούκι στο ωδείο τους από το 1998 μέχρι και το 2008
6. Η σύνθεση είναι ταλέντο ή αποτέλεσμα των σπουδών σας ή και τα δύο;
Να σου πω Χάρη: δεν έχω καταλάβει ακόμη!
Βέβαια οι σπουδές μου, μου το κάνουν πιο εύκολο ώστε να το ενορχηστρώσω και να έχω ένα άρτιο αποτέλεσμα για τα δικά μου αυτιά.
7. Πολλές συνεργασίες και δουλειές σας είναι γνωστές αλλά και πολλές δεν είναι δυνατόν να τις γνωρίζουμε. Μιλήστε μας για την εργογραφία σας, όσον αφορά τη σύνθεση;
Η σύνθεση προέκυψε…Τι εννοώ;
2019 - 2020 COVID…όλα σταματάνε με τις καραντίνες. . . Μέσα στο σπίτι, μέσα στο εργαστήρι, όλοι ανοίξαμε ντουλάπια, συρτάρια, μπαούλα, βιβλιοθήκες, βάλαμε τάξη, αρχειοθετήσαμε υλικό που είχε αξία. Τότε ήταν που πιάνουν τα χέρια μου στίχους φίλων που μου είχαν φέρει πριν πέντε έξι χρόνια αλλά από την πολύ εργασία δεν είχα χρόνο να κάτσω και να τους διαβάσω. Την περίοδο λοιπόν του κορονοιού, ξεκίνησα να συνθέτω τραγούδια, γεμίζοντας δημιουργικά το χρόνο!
Εδώ θέλω να ευχαριστήσω τον φίλο και συνεργάτη Νίκο Χαλεπλή που ήταν ο πρώτος που πίστεψε ότι θα μπορούσα να γράψω μουσική. . . κάτι έβλεπε που εγώ δεν το έβλεπα, ούτε κατά διάνοια είχα σκεφτεί να προχωρήσω στη σύνθεση τραγουδιών. Έγινε η αρχή και τώρα η σύνθεση αποτελεί κομμάτι της δουλειάς μου.
8. Τι είναι αυτό που σας εμπνέει, που σας ωθεί στη δημιουργία;
Θα το πω πολύ απλά. . . . ο Σ-Τ-Ι-Χ-Ο-Σ.
Διαβάζοντας καταλαβαίνω πως θα πάει το τραγούδι. Ο στίχος μου προκαλεί συναισθήματα, ο στίχος μου προκαλεί εικόνες κι αρχίζει ο ρυθμός και οι νότες να γίνονται μελωδία...
9. Μιλήστε μας για την επιτυχία να εντάξετε στο «Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου», τη μουσική σχολή σας, τμήματα τραγουδιού και πολλών οργάνων πανελληνίου και ανατολικού ρεπερτορίου. Η λίστα που είδαμε στο ΦΕΚ έχει πάρα πολλά όργανα. Είναι μια μεγάλη επιτυχία αυτή η εξέλιξη...
Για αυτό πρέπει να μιλήσουμε ίσως και μία ημέρα ολόκληρη! Τι εννοώ… Μετά από πόλους αγώνες καταξιωμένων μουσικών θα αναφέρω ένα όνομα χωρίς να θέλω να αδικήσω κάποιον άλλον: Θανάσης Πολυκανδριώτης. Μετά από πολλά πολλά χρόνια το Ελληνικό κράτος αναγνώρισε τα παραδοσιακά μας μουσικά όργανα πχ Κλαρίνο, Βιολί, Μπουζούκι, σαντούρι κ.α.
Το Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου είναι πρωτοπόρο σε όλη αυτή τη σπουδή με τα Παραδοσιακά - Λαϊκά όργανα διότι τόσα χρόνια σπουδών των μαθητών, πλέον, θα έχουν αντίκρισμα σε Πτυχίο και Δίπλωμα του οργάνου, όπως και στην κλασική μουσική.
10. Ως ορχήστρα είχατε τη χαρά και την τιμή να συμμετέχουν και να τραγουδούν μπροστά σας, μεγάλα ονόματα του Ελληνικού τραγουδιού. Θα μας θυμίσετε κάποια μεγάλα ονόματα;
Μάλιστα. . . Ως "Ορχήστρα Νέων Δίου" εννοείς και μετέπειτα ως "Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών Δίου".
Κατ΄ αρχήν να ευχαριστήσω τον τότε δήμαρχο Δίου και νυν πρόεδρο του Φεστιβάλ Ολύμπου κ. Γρηγόρη Παπαχρήστου που εμπιστεύτηκε στο πρόσωπο μου όλο αυτό το έργο - όραμα της Ορχήστρας Νέων Δίου από το 2007 μέχρι και σήμερα. Με αυτά τα παιδιά ξεκίνησε ένα φυτώριο μουσικών, που μεγαλώνουν, σπουδάζουν, συμμετέχουν στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας. Η ορχήστρα που ανανεώνεται, καθώς μαθητές μας πετυχαίνουν σε Πανεπιστημιακές σχολές, είναι μια ορχήστρα που κερδίζει τα εύσημα, το χειροκρότημα και την εμπιστοσύνη των μεγάλων καλλιτεχνών!
Θα ξεκινήσω με τον αείμνηστο DEMI ROUSSO και Μίμη Πλέσσα, και συνεχίζω με τους Χρήστο Νικολόπουλο, Αντώνη Ρέμο, Γλυκερία, Βασίλη Λέκκα, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Κώστα Μακεδόνα, Πέτρο Γαϊτάνο, Παντελή Θαλασσινό, Δημήτρη Μπάση, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Μελίνα Ασλανίδου, Ζωή Παπαδοπούλου, Νίκο Αβαγιανό, Μπάμπη Βελισσάριο, Σοφία Παπάζογλου, Αλεξάνδρα Γκάβας, Ειρήνη Καράγιαννη κ.α.
11. Βλέπουμε όμως και πολλές συνεργασίες και την προσπάθειά σας να αναδείξετε νέους τραγουδιστές. Διακρίναμε τις συνεργασίες με ντόπιους δημιουργούς στο χώρο της μουσικής και του τραγουδιού. Έχει πολλά ταλέντα ο νομός; Ονοματίστε μας αυτές τις συνεργασίες.
Η Πιερία μας πέραν από ποδοσφαιρομάνα είναι και ...Μουσικομάνα!
Υπάρχουν πολύ καλοί μουσικοί αλλά και τραγουδιστές-στριες από πολύ παλιά μέχρι και σήμερα.
Φυσικά είναι μέρος της δουλειάς μου σαν δάσκαλος μουσικής να είμαι με νεολαία και εκ του αποτελέσματος να είμαι κοντά τους, δίπλα τους αφού το θέλουν φυσικά, για να τους βοηθήσω στα πρώτα τους μουσικά βήματα . . . Αυτές τις συνεργασίες για να μην αδικήσω κάποιον, κάποια, θα σας προέτρεπα να κοιτάξετε στο κανάλι μου στο YouTube Nikos_patris
12. Συμμετείχατε με τα δικά σας έργα σε εκδηλώσεις, φεστιβάλ ή διαγωνισμούς;
Ναι. Το έχω ξεκινήσει δειλά δειλά από το 2022.
13. Η καριέρα και η φήμη σας απογειώθηκε και πέρασε τα όρια της Πιερίας, με τη συμμετοχή σας στην εκπομπή του Σ. Παπαδόπουλου «Στην υγεία σας ρε παιδιά»; Πως ήταν αυτή η εμπειρία, καθώς δεν εμφανιστήκατε μια φορά αλλά 4 αν δεν κάνω λάθος.
Τι να πω τώρα…. Μεγάλη εμπειρία αλλά και ευθύνη να συμμετέχεις στην μεγαλύτερη σε τηλεθέαση εκπομπή των Αθηνών (Στην Υγεία μας ρε Παιδιά) με τον Σπύρο Παπαδόπουλο.
Εδώ οφείλω να πω ότι μερίμνησε ο Γεράσιμος Ανδρεάτος μετά από την πρώτη μας συνεργασία το 2010 Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη στα πλαίσια του Φεστιβάλ Ολύμπου όπου τον κερδίσαμε με την δουλειά μας και με παρότρυνση μας, μας έφερε σε επαφή με την εκπομπή όπου και εκεί τους κερδίσαμε με την αποτελεσματικότητα μας και γι΄ αυτό είμασταν καλεσμένοι κάθε σεζόν. Ήταν μια ευκαιρία, να αποδείξουμε ότι και στην επαρχία παράγεται σπουδαίο έργο. Κριτήριο είναι η αξία, η ποιότητα. Αυτό μαρτυρά το "4" φορές που είπατε. Είναι όπως καταλαβαίνετε, αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς.
14. Που βρίσκεται και τι έργο προσφέρει το Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου»;
Το Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου έχει έδρα στη Καρίτσα Πιερίας είναι αναγνωρισμένο από το κράτος . . . Αυτό σημαίνει ότι είναι πιστοποιημένο και μπορεί να δώσει Πτυχία και Διπλώματα σε όλα τα μουσικά όργανα αλλά και στα ανώτερα θεωρητικά με υπεύθυνο σπουδών τον ...Νίκο Πατρή και τους δασκάλους αυτής της Μουσικής Σχολής!
Το έργο που προσφέρουμε το αναγνωρίζει ο κόσμος, αυτός είναι ο κριτής μας, που βέβαια έχει αγκαλιάσει όλα αυτά τα χρόνια αυτή την προσπάθεια μας… Είναι πολύ σημαντικό αυτό που συμβαίνει μαθαίνοντας μουσική: η μουσική διαμορφώνει τους χαρακτήρες των παιδιών και η διαπαιδαγώγηση τους γίνεται καλύτερη. Χρειάζεται, επιμονή, υπομονή, σκληρή δουλειά, πειθαρχία, για να γίνεις πολύ καλός, για να προχωρήσεις. Και είναι πολύ σπουδαίο να κάνεις αυτό που αγαπάς πολύ καλά.
15. Ας επιστρέψουμε σε σας. Ποιους μουσικούς θαυμάζετε ή σας έχουν επηρεάσει στο είδος της μουσικής που κινείστε;
Ότι έχει να κάνει με την μουσική με έχει επηρεάσει και με επηρεάζει.
Από τα παραδοσιακά μας τραγούδια μέχρι και το σήμερα, τα μοντέρνα τραγούδια, τους σύγχρονους ήχους.
Θαυμάζω την καλή μουσική αλλά και τον καλό, πλούσιο στίχο.
16. Υπάρχουν θετικές ή ακόμη και αρνητικές επιρροές σε ένα μουσικό;
Αρνητικές επιρροές δεν υπάρχουν.
8. Τι είναι αυτό που σας εμπνέει, που σας ωθεί στη δημιουργία;
Θα το πω πολύ απλά. . . . ο Σ-Τ-Ι-Χ-Ο-Σ.
Διαβάζοντας καταλαβαίνω πως θα πάει το τραγούδι. Ο στίχος μου προκαλεί συναισθήματα, ο στίχος μου προκαλεί εικόνες κι αρχίζει ο ρυθμός και οι νότες να γίνονται μελωδία...
9. Μιλήστε μας για την επιτυχία να εντάξετε στο «Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου», τη μουσική σχολή σας, τμήματα τραγουδιού και πολλών οργάνων πανελληνίου και ανατολικού ρεπερτορίου. Η λίστα που είδαμε στο ΦΕΚ έχει πάρα πολλά όργανα. Είναι μια μεγάλη επιτυχία αυτή η εξέλιξη...
Για αυτό πρέπει να μιλήσουμε ίσως και μία ημέρα ολόκληρη! Τι εννοώ… Μετά από πόλους αγώνες καταξιωμένων μουσικών θα αναφέρω ένα όνομα χωρίς να θέλω να αδικήσω κάποιον άλλον: Θανάσης Πολυκανδριώτης. Μετά από πολλά πολλά χρόνια το Ελληνικό κράτος αναγνώρισε τα παραδοσιακά μας μουσικά όργανα πχ Κλαρίνο, Βιολί, Μπουζούκι, σαντούρι κ.α.
Το Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου είναι πρωτοπόρο σε όλη αυτή τη σπουδή με τα Παραδοσιακά - Λαϊκά όργανα διότι τόσα χρόνια σπουδών των μαθητών, πλέον, θα έχουν αντίκρισμα σε Πτυχίο και Δίπλωμα του οργάνου, όπως και στην κλασική μουσική.
10. Ως ορχήστρα είχατε τη χαρά και την τιμή να συμμετέχουν και να τραγουδούν μπροστά σας, μεγάλα ονόματα του Ελληνικού τραγουδιού. Θα μας θυμίσετε κάποια μεγάλα ονόματα;
Μάλιστα. . . Ως "Ορχήστρα Νέων Δίου" εννοείς και μετέπειτα ως "Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών Δίου".
Κατ΄ αρχήν να ευχαριστήσω τον τότε δήμαρχο Δίου και νυν πρόεδρο του Φεστιβάλ Ολύμπου κ. Γρηγόρη Παπαχρήστου που εμπιστεύτηκε στο πρόσωπο μου όλο αυτό το έργο - όραμα της Ορχήστρας Νέων Δίου από το 2007 μέχρι και σήμερα. Με αυτά τα παιδιά ξεκίνησε ένα φυτώριο μουσικών, που μεγαλώνουν, σπουδάζουν, συμμετέχουν στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας. Η ορχήστρα που ανανεώνεται, καθώς μαθητές μας πετυχαίνουν σε Πανεπιστημιακές σχολές, είναι μια ορχήστρα που κερδίζει τα εύσημα, το χειροκρότημα και την εμπιστοσύνη των μεγάλων καλλιτεχνών!
Θα ξεκινήσω με τον αείμνηστο DEMI ROUSSO και Μίμη Πλέσσα, και συνεχίζω με τους Χρήστο Νικολόπουλο, Αντώνη Ρέμο, Γλυκερία, Βασίλη Λέκκα, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Κώστα Μακεδόνα, Πέτρο Γαϊτάνο, Παντελή Θαλασσινό, Δημήτρη Μπάση, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Μελίνα Ασλανίδου, Ζωή Παπαδοπούλου, Νίκο Αβαγιανό, Μπάμπη Βελισσάριο, Σοφία Παπάζογλου, Αλεξάνδρα Γκάβας, Ειρήνη Καράγιαννη κ.α.
11. Βλέπουμε όμως και πολλές συνεργασίες και την προσπάθειά σας να αναδείξετε νέους τραγουδιστές. Διακρίναμε τις συνεργασίες με ντόπιους δημιουργούς στο χώρο της μουσικής και του τραγουδιού. Έχει πολλά ταλέντα ο νομός; Ονοματίστε μας αυτές τις συνεργασίες.
Η Πιερία μας πέραν από ποδοσφαιρομάνα είναι και ...Μουσικομάνα!
Υπάρχουν πολύ καλοί μουσικοί αλλά και τραγουδιστές-στριες από πολύ παλιά μέχρι και σήμερα.
Φυσικά είναι μέρος της δουλειάς μου σαν δάσκαλος μουσικής να είμαι με νεολαία και εκ του αποτελέσματος να είμαι κοντά τους, δίπλα τους αφού το θέλουν φυσικά, για να τους βοηθήσω στα πρώτα τους μουσικά βήματα . . . Αυτές τις συνεργασίες για να μην αδικήσω κάποιον, κάποια, θα σας προέτρεπα να κοιτάξετε στο κανάλι μου στο YouTube Nikos_patris
12. Συμμετείχατε με τα δικά σας έργα σε εκδηλώσεις, φεστιβάλ ή διαγωνισμούς;
Ναι. Το έχω ξεκινήσει δειλά δειλά από το 2022.
13. Η καριέρα και η φήμη σας απογειώθηκε και πέρασε τα όρια της Πιερίας, με τη συμμετοχή σας στην εκπομπή του Σ. Παπαδόπουλου «Στην υγεία σας ρε παιδιά»; Πως ήταν αυτή η εμπειρία, καθώς δεν εμφανιστήκατε μια φορά αλλά 4 αν δεν κάνω λάθος.
Τι να πω τώρα…. Μεγάλη εμπειρία αλλά και ευθύνη να συμμετέχεις στην μεγαλύτερη σε τηλεθέαση εκπομπή των Αθηνών (Στην Υγεία μας ρε Παιδιά) με τον Σπύρο Παπαδόπουλο.
Εδώ οφείλω να πω ότι μερίμνησε ο Γεράσιμος Ανδρεάτος μετά από την πρώτη μας συνεργασία το 2010 Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη στα πλαίσια του Φεστιβάλ Ολύμπου όπου τον κερδίσαμε με την δουλειά μας και με παρότρυνση μας, μας έφερε σε επαφή με την εκπομπή όπου και εκεί τους κερδίσαμε με την αποτελεσματικότητα μας και γι΄ αυτό είμασταν καλεσμένοι κάθε σεζόν. Ήταν μια ευκαιρία, να αποδείξουμε ότι και στην επαρχία παράγεται σπουδαίο έργο. Κριτήριο είναι η αξία, η ποιότητα. Αυτό μαρτυρά το "4" φορές που είπατε. Είναι όπως καταλαβαίνετε, αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς.
14. Που βρίσκεται και τι έργο προσφέρει το Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου»;
Το Μουσικό Εργαστήρι Ολύμπου έχει έδρα στη Καρίτσα Πιερίας είναι αναγνωρισμένο από το κράτος . . . Αυτό σημαίνει ότι είναι πιστοποιημένο και μπορεί να δώσει Πτυχία και Διπλώματα σε όλα τα μουσικά όργανα αλλά και στα ανώτερα θεωρητικά με υπεύθυνο σπουδών τον ...Νίκο Πατρή και τους δασκάλους αυτής της Μουσικής Σχολής!
Το έργο που προσφέρουμε το αναγνωρίζει ο κόσμος, αυτός είναι ο κριτής μας, που βέβαια έχει αγκαλιάσει όλα αυτά τα χρόνια αυτή την προσπάθεια μας… Είναι πολύ σημαντικό αυτό που συμβαίνει μαθαίνοντας μουσική: η μουσική διαμορφώνει τους χαρακτήρες των παιδιών και η διαπαιδαγώγηση τους γίνεται καλύτερη. Χρειάζεται, επιμονή, υπομονή, σκληρή δουλειά, πειθαρχία, για να γίνεις πολύ καλός, για να προχωρήσεις. Και είναι πολύ σπουδαίο να κάνεις αυτό που αγαπάς πολύ καλά.
15. Ας επιστρέψουμε σε σας. Ποιους μουσικούς θαυμάζετε ή σας έχουν επηρεάσει στο είδος της μουσικής που κινείστε;
Ότι έχει να κάνει με την μουσική με έχει επηρεάσει και με επηρεάζει.
Από τα παραδοσιακά μας τραγούδια μέχρι και το σήμερα, τα μοντέρνα τραγούδια, τους σύγχρονους ήχους.
Θαυμάζω την καλή μουσική αλλά και τον καλό, πλούσιο στίχο.
16. Υπάρχουν θετικές ή ακόμη και αρνητικές επιρροές σε ένα μουσικό;
Αρνητικές επιρροές δεν υπάρχουν.
Μόνο θετικές και προχωράμε μπροστά...
17. Όταν συνθέτετε ένα έργο, το δημοσιοποιείτε όταν νοιώθετε ότι μπορείτε να το καταθέσετε στο κοινό; Το ρωτάω γιατί αν ένα έργο σας κρίνεται ότι είναι αυτό που θέλετε και σας εκφράζει μπορεί όμως να έχει αρνητικές κριτικές…
Όπως προανέφερα ο στίχος θα με κάνει να συνθέσω. . . εάν αυτό έρθει τότε ολοκληρώνεται. Τώρα εάν έχει αρνητικές κριτικές καλώς να έχει...
18. Οι επαγγελματίες μουσικοί πόσο εύκολο μπορούν να βιοπορισθούν, να ζήσουν από τη μουσική;
Εδώ υπάρχει θέμα.
Νομίζω και το λέω με λύπη, ότι πλέον δεν μπορεί ο μουσικός να βιοποριστεί μόνο από την μουσική. Θα πρέπει να το κάνει επικουρικά ή να συνδυάζει το πρωί καθηγητής και κάποια βράδια διασκεδαστής.
19. Πρέπει να ενταχτούν οι μουσικοί σε γραφείο ή να έχουν ατζέντη;
Πλέον σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των μουσικών είναι από μόνοι τους Ατζέντης, Μάνατζερ, Σολίστ και όλα αυτά που χρειάζεται για να επιβιώσει.
Οχι δεν πρέπει να έχουν ατζέντη είναι η γνώμη μου… για να είναι κοντά με τους ανθρώπους που τους ζητάνε για δουλειά.
20. Οι παρτιτούρες των συνθέσεών σας, έχουν εκδοθεί, έχετε συγγραφικό έργο; Αν όχι πως θα φτάσουν τα έργα σας, οι συνθέσεις σας, σε άλλους μουσικούς;
Τα τραγούδια μου (Πάρτες- οδοιγοί) υπάρχουν στο kithara.to στο Youtube και όλα τα social media και σε όλες τις πλατφόρμες τις μουσικές.
21. Ποια είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show;
Είναι μία καλή ευκαιρία, τηλεοπτική, που σου κάνει μόνο καλό εάν έχεις την σωστή παιδεία και την σωστή καθοδήγηση από τους γονείς σου.
22. Πως μπορεί να υπάρξει μουσικός που να λέει ότι είναι αυτοδίδακτος; Το έχω ακούσει σε συνεντεύξεις και ομολογώ ότι μου προκαλεί εντύπωση.
Χάρη, όταν ζήτησα την φυσαρμόνικα και την έβαλα στο στόμα μου έβγαζα ήχο και κάποιες μελωδίες. . . νομίζω ότι είναι από τον Θεό. . . Νομίζω ότι γεννιέσαι μουσικός - τραγουδιστής και βέβαια πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος να σου πει να το σπουδάσεις.
23. Με πολύ μεγάλο ποσοστό Ελλήνων να τραγουδάει ή να παίζει μουσικό όργανο, θα σκεφτόμασταν ότι έχουμε μουσική παιδεία στην Ελλάδα. Έχουμε;
Τα τελευταία χρόνια κάτι γίνεται.
Βλέπουμε παιδιά να σπουδάζουν το αντικείμενο τους και να πειραματίζονται σε νέα ακούσματα. . . Είτε για να ξέρουν ένα μουσικό όργανο για αυτούς, για τον ελεύθερο χρόνο τους, την παρέα είτε για επαγγελματικούς λόγους από επιλογή.
17. Όταν συνθέτετε ένα έργο, το δημοσιοποιείτε όταν νοιώθετε ότι μπορείτε να το καταθέσετε στο κοινό; Το ρωτάω γιατί αν ένα έργο σας κρίνεται ότι είναι αυτό που θέλετε και σας εκφράζει μπορεί όμως να έχει αρνητικές κριτικές…
Όπως προανέφερα ο στίχος θα με κάνει να συνθέσω. . . εάν αυτό έρθει τότε ολοκληρώνεται. Τώρα εάν έχει αρνητικές κριτικές καλώς να έχει...
18. Οι επαγγελματίες μουσικοί πόσο εύκολο μπορούν να βιοπορισθούν, να ζήσουν από τη μουσική;
Εδώ υπάρχει θέμα.
Νομίζω και το λέω με λύπη, ότι πλέον δεν μπορεί ο μουσικός να βιοποριστεί μόνο από την μουσική. Θα πρέπει να το κάνει επικουρικά ή να συνδυάζει το πρωί καθηγητής και κάποια βράδια διασκεδαστής.
19. Πρέπει να ενταχτούν οι μουσικοί σε γραφείο ή να έχουν ατζέντη;
Πλέον σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των μουσικών είναι από μόνοι τους Ατζέντης, Μάνατζερ, Σολίστ και όλα αυτά που χρειάζεται για να επιβιώσει.
Οχι δεν πρέπει να έχουν ατζέντη είναι η γνώμη μου… για να είναι κοντά με τους ανθρώπους που τους ζητάνε για δουλειά.
20. Οι παρτιτούρες των συνθέσεών σας, έχουν εκδοθεί, έχετε συγγραφικό έργο; Αν όχι πως θα φτάσουν τα έργα σας, οι συνθέσεις σας, σε άλλους μουσικούς;
Τα τραγούδια μου (Πάρτες- οδοιγοί) υπάρχουν στο kithara.to στο Youtube και όλα τα social media και σε όλες τις πλατφόρμες τις μουσικές.
21. Ποια είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show;
Είναι μία καλή ευκαιρία, τηλεοπτική, που σου κάνει μόνο καλό εάν έχεις την σωστή παιδεία και την σωστή καθοδήγηση από τους γονείς σου.
22. Πως μπορεί να υπάρξει μουσικός που να λέει ότι είναι αυτοδίδακτος; Το έχω ακούσει σε συνεντεύξεις και ομολογώ ότι μου προκαλεί εντύπωση.
Χάρη, όταν ζήτησα την φυσαρμόνικα και την έβαλα στο στόμα μου έβγαζα ήχο και κάποιες μελωδίες. . . νομίζω ότι είναι από τον Θεό. . . Νομίζω ότι γεννιέσαι μουσικός - τραγουδιστής και βέβαια πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος να σου πει να το σπουδάσεις.
23. Με πολύ μεγάλο ποσοστό Ελλήνων να τραγουδάει ή να παίζει μουσικό όργανο, θα σκεφτόμασταν ότι έχουμε μουσική παιδεία στην Ελλάδα. Έχουμε;
Τα τελευταία χρόνια κάτι γίνεται.
Βλέπουμε παιδιά να σπουδάζουν το αντικείμενο τους και να πειραματίζονται σε νέα ακούσματα. . . Είτε για να ξέρουν ένα μουσικό όργανο για αυτούς, για τον ελεύθερο χρόνο τους, την παρέα είτε για επαγγελματικούς λόγους από επιλογή.
24. Δεδομένου ότι ζείτε και δημιουργείτε, ανάμεσα στη γη του μύστη Ορφέα, στο ιερό Δίον, τον Όλυμπο και τα Πιέρια των Μουσών. Εμπνέεστε από την ιστορία μας; Νοιώθετε να έχετε τη μουσική τέχνη στο αίμα σας;
Θα πω "Ναι".
Να τολμήσω να πω ότι μεγαλώνοντας καταλαβαίνω ακόμη πιο πολύ το που βρίσκομαι και που ζω! Αυτός ο τόπος, με τους μύθους και την ιστορία, οι άνθρωποι, όλα είναι έμπνευση. Έμπνευση και πολιτισμός.
25. Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Τι ετοιμάζετε;
Αυτή την στιγμή είμαι στο στούντιο και τελειώνω ένα νέο ορχηστρικό κομμάτι με την ονομασία Concerto Grosso for Bouzouki and Orchestra.
Να ευχαριστήσω τους συναδέλφους από το Μουσικό Σχολείο Κατερίνης που συμμετέχουν σε αυτή τη δισκογραφική μου δουλειά.
Υπεύθυνος σπουδών
Νίκος Πατρής
Καρίτσα Πιερίας
Τ. 23510 53109 - Κ. 6973 228373
nikospatris@hotmail.gr
youtube
https://www.youtube.com/c/NikosPatris
facebook
https://www.facebook.com/npatris
instagram
https://www.instagram.com/nikos_patris/
www.meolympou.gr
Νίκος Πατρής
Καρίτσα Πιερίας
Τ. 23510 53109 - Κ. 6973 228373
nikospatris@hotmail.gr
youtube
https://www.youtube.com/c/NikosPatris
https://www.facebook.com/npatris
https://www.instagram.com/nikos_patris/
www.meolympou.gr
GALLERY