Η σουηδική κυβέρνηση, με ανακοίνωσή της τον Σεπτέμβριο του 2024, γνωστοποίησε πως στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής της, εντάσσει την ενίσχυση της ανάγνωσης από έντυπα βιβλία, και όχι από ψηφιακά μέσα, στοχεύοντας σε ένα ισχυρό σχολικό σύστημα αλλά και στο γεγονός πως η ικανότητα των μαθητών να κατανοούν όσα διαβάζουν, αποτελεί θεμέλιο για τη μάθησή τους σε όλα τα σχολικά μαθήματα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η σουηδική κυβέρνηση εισήγαγε νέα κρατική επιχορήγηση για αγορά σχολικών βιβλίων, επενδύει σε ανάπτυξη σχολικών βιβλιοθηκών και αγορά εξωσχολικών βιβλίων, ερευνά τρόπους για μείωση χρήσης ψηφιακών συσκευών στα σχολεία -όπως η απομάκρυνση των κινητών τηλεφώνων και άλλων συσκευών επικοινωνίας κατά τη διάρκεια μαθημάτων από τους μαθητές- επιδιώκει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών κ.ά.
Επιπλέον, επικαλείται επιστημονικές μελέτες, που αποδεικνύουν πως τα περιβάλλοντα χωρίς οθόνες παρέχουν καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά προκειμένου να αναπτύξουν σχέσεις, να συγκεντρωθούν και να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν. Επιπρόσθετα, οι μαθητές στα κατώτερα έτη του υποχρεωτικού σχολείου αποδεικνύεται πως μαθαίνουν καλύτερα χρησιμοποιώντας στυλό, χαρτί και φυσικά βιβλία, ενώ σύμφωνα και με εμπειρικά δεδομένα, οι βασικές δεξιότητες, αποκτώνται καλύτερα μέσω αναλογικών δραστηριοτήτων σε αναλογικά περιβάλλοντα.
Σημειώνεται, πως είναι σημαντικό η χρήση ψηφιακών βοηθημάτων για τη μάθηση να εντάσσεται στη διαδικασία διδασκαλίας μόνο σε μια ηλικία που θα ενθαρρύνει τη μάθηση και δε θα την εμποδίζει, επομένως απαιτεί να εξετάζεται προσεκτικά η χρήση τους. Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται πως η κυβέρνηση δε θα υιοθετήσει τη στρατηγική που προτάθηκε από τον Εθνικό Οργανισμό Εκπαίδευσης για περισσότερη χρήση και ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων στο σχολικό σύστημα της χώρας, καθώς πρέπει πρωτίστως να εξετάσουν με μεγαλύτερη προσοχή όλους τους κινδύνους που ενέχονται.
Διαβάστε το άρθρο: government.se