18.9.24

Ποια αυτοκίνητα έχουν επιλέξει οι πολιτικοί αρχηγοί για τις μετακινήσεις τους

Σύμφωνα με στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών, το 37% των βουλευτών κατέληξε σε πετρελαιοκίνητα οχήματα, τα οποία παραδοσιακά προτιμούνται για την αξιοπιστία και την οικονομία τους σε καύσιμα, κυρίως σε μεγάλες αποστάσεις, αλλά και για το γεγονός ότι οι κινητήρες τους αντέχουν για αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα. Οχήματα όπως τα Mercedes GLA, Peugeot 3008, BMW X1 και 116d, καθώς και το DS4, ξεχώρισαν στις επιλογές των βουλευτών που προτίμησαν diesel κινητήρες.

Ένα 22% των μελών της Βουλής, ωστόσο, ακολούθησε την αυξανόμενη τάση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, επιλέγοντας μοντέλα όπως το Mercedes EQA 250, Audi Q3, VW ID.4, Skoda Enyaq και Peugeot e-2008. Αυτή η επιλογή αντικατοπτρίζει τη στροφή ενός σημαντικού αριθμού μελών του Κοινοβουλίου προς τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Επιπλέον, το 18% των συναδέλφων του επέλεξε υβριδικά μοντέλα, όπως τα DS7, BMW X1, Audi Q4 και Citroen C5, αποδεικνύοντας την επιθυμία για συνδυασμό της οικονομίας καυσίμου με την απόδοση ενός πιο σύγχρονου κινητήρα.

Το ποσοστό όσων επέλεξαν παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα περιορίστηκε μόλις στο 6%, γεγονός που δείχνει την επικράτηση της στροφής προς το πετρέλαιο ή τις εναλλακτικές μορφές κίνησης. Σημαντική είναι επίσης η προτίμηση των βουλευτών για SUV οχήματα, με 55 από τους εκπροσώπους του έθνους μας να επιλέγουν αυτή την κατηγορία, ενώ οι υπόλοιποι προτίμησαν sedan ή αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους.



Από πότε παρέχεται βουλευτικό αυτοκίνητο

Από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, οι βουλευτές απέκτησαν τη δυνατότητα να προμηθεύονται αυτοκίνητα χωρίς φορολογικές επιβαρύνσεις. Η πρακτική αυτή εξελίχθηκε, και λίγο πριν από το 2000 υιοθετήθηκε το σύστημα χρονομίσθωσης (leasing), το οποίο επιτρέπει τη συνεχή ανανέωση του στόλου των βουλευτικών οχημάτων. Σήμερα, οι βουλευτές μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το αυτοκίνητο που επιθυμούν, επικοινωνώντας απευθείας με τις εταιρείες leasing, εφόσον η επιλογή τους συμμορφώνεται με τα όρια κυβισμού και μισθώματος που έχει θέσει η Βουλή.

Οι κατηγορίες κυβισμού και το αντίστοιχο κόστος μισθώματος διαφοροποιούνται ανάλογα με την εκλογική περιφέρεια των βουλευτών. Για παράδειγμα, οι βουλευτές Α’ και Β’ Αθήνας και Πειραιά δικαιούνται οχήματα έως 1.600 cc με μηνιαίο μίσθωμα έως 470 ευρώ, ενώ οι βουλευτές άλλων περιφερειών και οι πρόεδροι των κομμάτων μπορούν να επιλέξουν αυτοκίνητα με κυβισμό έως 2.000 cc και μίσθωμα έως 750 ευρώ. Το συνολικό ποσό που δαπανάται για τα καύσιμα των βουλευτικών οχημάτων καλύπτεται επίσης από το κράτος, ενώ το ύψος της επιδότησης αυτής διαφοροποιείται ανάλογα με την απόσταση της εκλογικής περιφέρειας από την πρωτεύουσα.

Περισσότερα εδώ: https://www.newsbeast.gr