11.12.25

Η υπόγεια αγορά των πλαστών έργων τέχνης: Οι τρόποι που στήνεται μία απάτη στην Ελλάδα

Μία σκιώδης αλλά ιδιαίτερα δραστήρια αγορά έχει αναπτυχθεί, τα τελευταία χρόνια, στο περιθώριο του εγχώριου καλλιτεχνικού κόσμου. Πλαστογράφοι μεθοδεύουν την πώληση πλαστών έργων τέχνης, χτίζοντας γύρω τους ένα αληθοφανές αφήγημα. Επινοούν ιστορίες προέλευσης, παρουσιάζουν δήθεν πιστοποιητικά γνησιότητας και καταφεύγουν ακόμη και σε ειδικές τεχνικές, ώστε οι πίνακες να δείχνουν δεκαετίες παλαιότεροι. Με αυτόν τον τρόπο, επιχειρούν να παραπλανήσουν επίδοξους συλλέκτες και αγοραστές, τροφοδοτώντας μία υπόγεια δραστηριότητα που αναπτύσσεται αθόρυβα, αλλά συστηματικά στην ελληνική αγορά τέχνης.
Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνα Χαϊνά
Καμία έκπληξη δεν προκάλεσε στον κόσμο της τέχνης, η είδηση με τους 481 πίνακες ζωγραφικής, που αποδείχθηκαν στην πλειονότητά τους πλαστοί, και τα πιστοποιητικά που συνόδευαν ορισμένους, παρέπεμπαν σε άλλη υπόθεση πλαστογραφίας που είχε αποκαλυφθεί τον περασμένο Ιούνιο. «Πλαστά υπήρχαν από την αρχαιότητα και υπάρχουν μέχρι και σήμερα, όπως πάντα υπήρχαν και αντίγραφα. Πράγματι, είναι ένα φαινόμενο το οποίο “ανθεί” στις μέρες μας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο» αναφέρει στο enikos.gr ο κ. Αχιλλέας Τσαντίλης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Πραγματογνωμόνων Έργων Τέχνης.

Η τεχνική
Όπως εξηγεί, τα πλαστά έργα τέχνης είναι φτιαγμένα και επιμελημένα με επαγγελματικό τρόπο με σκοπό να εξαπατηθεί το κοινό. «Οι δράστες, θα τα φιλοτεχνήσουν ώστε να μοιάζουν με τα αυθεντικά, και δημιουργείται μία ολόκληρη ατμόσφαιρα γύρω από την πώληση. Φέρνουν δήθεν πιστοποιητικά γνησιότητας, επινοούν ιστορίες προέλευσης, για παράδειγμα λένε ότι κάποιος τα είχε πάρει από τον Τσαρούχη, και κάπως έτσι, καταφέρνουν να εξαπατήσουν επίδοξους αγοραστές. Ακόμη, φροντίζουν να παλαιώσουν το έργο, ώστε να φαίνεται ότι είναι αρκετών χρόνων».

η συνέχεια εδώ:ΕΝΙΚΟΣ