Τρεις τορπίλες που έπεσαν με διαφορά λίγων δευτερολέπτων το έστειλαν για πάντα στον βυθό του Θερμαϊκού, εκεί όπου βρίσκεται ως σήμερα το κουφάρι του, μόλις 8 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, 300 μέτρα από το λιμάνι και 40 μέτρα από το νότιο λιμενοβραχίονα, απέναντι από την Πρώτη Προβλήτα.
Στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα φιλοξενείται το CuRVE, ένα καινοτόμο σύστημα που επιτρέπει την ψηφιακή αναβίωση του ιστορικού γεγονότος του τορπιλισμού του οθωμανικού θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ και οι επισκέπτες μπορούν να ζήσουν από κοντά εκείνη τη βραδιά.Το CuRVE συνδυάζει τα τελευταία επιτεύγματα των τεχνολογιών Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) και της αφήγησης Storytelling (ST).
Το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα σε συνεργασία με την N-CODE Audio Visual Productions και την Ομάδα Απεικόνισης Πληροφορίας και Εικονικής Πραγματικότητας του Εργαστηρίου Ενσύρματης Τηλεπικοινωνίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών, δημιούργησε αυτή την εξατομικευμένη εμπειρία για τους επισκέπτες του Μουσείου που τους μεταφέρει πίσω στον χρόνο για να «ζήσουν» τη νύχτα της μάχης.
Επιπλέον το κοινό έχει τη δυνατότητα να περπατήσει στο ελληνικό πλοίο που έριξε τις τορπίλες και να βιώσει με τη βοήθεια της τεχνολογίας το παράτολμο εγχείρημα του ελληνικού πληρώματος.
Η εικονική περιήγηση πλήρους εμβύθισης πραγματοποιείται με τη χρήση ποδόμυλου VR, μιας συσκευής VR (Head Mounted Display), ακουστικών και συσκευών για την αλληλεπίδραση με τα εικονικά αντικείμενα.
Το έργο επιτρέπει τη ρεαλιστική διέγερση των ανθρώπινων αισθήσεων (όπως αφή, όραση, ακοή), αλλά και την ανίχνευση των φυσικών ιδιοτήτων των τρισδιάστατων εικονικών αντικειμένων και την προσωποποιημένη αλληλεπίδραση του επισκέπτη με τον εικονικό κόσμο.
Ο επισκέπτης μπορεί να κάνει ζουμ, περιστροφή των τρισδιάστατων εικονικών αναπαραστάσεων, να παρατηρήσει την ανακατασκευασμένη έκδοση και να ενημερωθεί για ιστορικά πολιτιστικά στοιχεία.
Με τη χρήση απτικής τεχνολογίας μπορεί να αισθανθεί την υφή της επιφάνειας και το σχήμα του αντικειμένου του ενδιαφέροντός του γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ των εμπειριών, των γνώσεων και των προτιμήσεών του, με τα πολιτιστικά αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν ένα διαφορετικό χρόνο και χώρο.
Το πρόγραμμα, διάρκειας 12 λεπτών, που υλοποιήθηκε μέσω του ΕΣΠΑ και είναι σε πιλοτική εφαρμογή μέχρι το φθινόπωρο, οπότε και θα ξεκινήσει κανονικά τη λειτουργία του, απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους. Σε όλους θέλουν να ζήσουν μια αξέχαστη εμπειρία, βιώνοντας μια σημαντική στιγμή της πόλης και της σύγχρονης ιστορίας.
Η παρουσίασή του έγινε το απόγευμα της Τετάρτης από τους: Φανή Τσατσάια, Ιστορικό Τέχνης, Υπ. Διδάκτωρ Σύγχρονης Ιστορίας ΑΠΘ, Διευθύντρια Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας (ΙΜΜΑ), Σταυρούλα Μαυρογένη, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Διευθύντρια Κέντρου Έρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΙΤ) του ΙΜΜΑ και Κωνσταντίνο Μουστάκα, Καθηγητή στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών και συντονιστής της ομάδας Απεικόνισης Πληροφορίας και Εικονικής Πραγματικότητας. Διατελεί επίσης διευθυντής του Εργαστηρίου Ενσύρματης Τηλεπικοινωνίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας και Διευθυντής Σπουδών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Βιοϊατρική Μηχανική του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και ο Γιάννος Αιόλου εκ μέρους της N-CODE Audio Visual Productions.
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου Ερωτόκριτος Θεοτοκάτος και ο υποψήφιος βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Κώστας Γκιουλέκας.
https://www.voria.gr