Εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες ενημερώθηκαν ξαφνικά ότι για να μπούν στα Πανεπιστήμια θα υπάρχει ελάχιστο όριο μορίων για να μπορεί να δηλώσει μία σχολή ένας υποψήφιος και ότι η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα γίνεται σε δύο φάσεις, μέτρο, που για τα παιδιά είναι πλήρως ακατανόητο.
Μάλιστα, ιδιαίτερα όσον αφορά στο μηχανογραφικό, οι μαθητές φοβούνται ότι η συμπλήρωσή του θα είναι θέμα «τύχης και στρατηγικής» κάτι σαν... τυχερό παιχνίδι. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν οτι τα νέα μέτρα έχουν πολλά σκοτεινά σημεία και ζητούν επίσημες ανακοινώσεις και όχι «πυροτεχνήματα», ενώ οι μαθητές, ειδικά της Γ΄ Λυκείου, φοβούνται τις επιπτώσεις που θα υπάρχουν όσον αφορά στην εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.
Ήδη οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου ετοιμάζονται για συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας την ερχόμενη εβδομάδα, ζητώντας να μην εφαρμοστούν τα μέτρα, ενώ αναφερόμενοι στην υπουργό της υπογραμμίζουν: «Μας φέρεστε σαν πειραματόζωα. Διαλύετε τη ψυχολογία μας. Νιώθουμε ότι παίζετε με τις τύχες και το μέλλον μας. Νιώθουμε αδικημένοι. Θέλουμε να σας πούμε κυρία Κεραμέως … τώρα σας πήρε ο πόνος; ΤΩΡΑ; Μιλάτε για συνειδητοποιημένους μαθητές, αλλά μάλλον εσείς δεν έχετε συνειδητοποιήσει πως νιώθει και σκέφτεται ένας μαθητής και μια μαθήτρια που δίνουν πανελλήνιες».
Από την πλευρά της η Νίκη Κεραμέως επιμένει ότι «με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις.
Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων».
Τι απαντούν οι καθηγητές
Απαντώντας σε αυτό οι καθηγητές δηλώνουν ότι είναι απαράδεκτο να γίνονται πειράματα πάνω στα παιδιά διαρκώς και μάλιστα με τόσο αιφνιδιαστικό τρόπο ακόμη και αν οι αλλαγές δεν επηρεάζουν τον τρόπο της εξέτασης και οτι η κατάληξη θα είναι χιλιάδες μαθητές να μείνουν εκτός ΑΕΙ, ψάχνοντας μια άκρη για τις σπουδές τους στην ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση, πολλές θέσεις στα πανεπιστήμια θα μείνουν κενές και πολλά τμήματα των ΑΕΙ θα καταργηθούν.
Οι καθηγητές τονίζουν ότι φυσικά και θα επηρεαστούν οι φετινοί υποψήφιοι καθώς επηρεάζεται η επιλογή Πεδίου, που ήδη έκαναν. Το ελάχιστο όριο εισαγωγής είναι σημαντικά χαμηλότερο στις σχολές του 4ου Πεδίου. Η διαφορά είναι, σύμφωνα με τα δεδομένα του 2020, κατά 1.130 μόρια λιγότερα στο 4ο Πεδίο από το 2ο. Αυτό ίσως άλλαζε την επιλογή πεδίου κάποιων υποψηφίων.
Όπως τονίζει στο ethnos.gr, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θ.Τσούχλος , «ο ισχυρισμός της υπουργού,οτι δεν θα επηρεαστούν οι μαθητές της Γ΄λυκείου είναι απαράδεκτος. Γίνονται σημαντικές αλλαγές που φυσικά και επηρεάζουν την πορεία των παιδιών πρός τις πανελλαδικές και μάλιστα χωρίς προειδοποίηση, ενημέρωση και διάλογο. Αυτό πρώτη φορά το κάνει υπουργός Παιδείας και μάλιστα όταν η ίδια η κυρία Κεραμέως είχε δηλώσει οτι δεν θα κάνει παρεμβάσεις στη Β΄και Γ΄λυκείου».
Επιπλέον, ο ίδιος προσθέτει: «Ας μας πει ποια είναι αυτή η επιτροπή σοφών η οποία πρότεινε αυτές τις αλλαγές.Εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά και με δεκάδες προβλήματα στην τηλεκπαίδευση δεν γίνονται τόσο σοβαρές αλλαγές και μάλιστα χωρίς να έχουμε επίσημη ενημέρωση. Το σύστημα αυτό έχει γρίφους και στην πραγματικότητα είναι αντιγραφή του παλιού συστήματος (πρόταση Λιάκου). Αν το θέμα μας είναι όπως λέει η υπουργός ότι δεν μπορούν να μπαίνουν στα ΑΕΙ μαθητές με βαθμούς κάτω της βάσης ,τότε ας μας πει αν θα μπορούν αυτοί οι μαθητές να πηγαίνουν και στα κολέγια. Το σίγουρο πάντως είναι ότι χιλιάδες παιδιά θα βρεθούν εκτός της δημόσιας εκπαιδευσης και πολλά τμήματα ΑΕΙ θα κλείσουν.
https://www.ethnos.gr/ellada/138199_panelladikes-exetaseis-2021-ano-kato-i-g-lykeioy-me-tis-xafnikes-allages-tis-kerameos