Η εταιρεία βρίσκεται περίπου στη μέση των βασικών ορόσημων στη διαδικασία ανάπτυξης του λεγόμενου «αεροσκάφους επίδειξης» και ήδη καταρτίζει σχέδια για την κατασκευή και πιστοποίηση των πρώτων εμπορικών εκδόσεων, δήλωσε η Φλορεντίνα Βισκότσι , επικεφαλής μηχανικής της JetZero, σε δημοσιογράφους στα κεντρικά γραφεία της στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια.
Τα στελέχη «αισθάνονται πολύ σίγουρα» ότι βρίσκονται στο δρόμο για την πρώτη πτήση μέχρι το τέλος του 2027, όπως είχε αρχικά προβλέψει η εταιρεία, είπε. «Ναι, είμαστε πολύ σοβαροί με αυτό το αεροσκάφος και βρίσκεται στο δρόμο για την πραγματική κατασκευή του».
Τα επόμενα τρία χρόνια θα είναι κρίσιμα για την JetZero. Η εταιρεία απέχει εβδομάδες από τα αποκαλυπτήρια μιας έκτασης 1.000 στρεμμάτων για το κύριο εργοστάσιό της — συγκρίσιμο σε μέγεθος με το συγκρότημα της Boeing βόρεια του Σιάτλ ή τέσσερα γήπεδα γκολφ, δήλωσε ο Τομ Ο’Λίρι , βετεράνος της Tesla και διευθύνων σύμβουλος της νεοσύστατης εταιρείας. Επίσης, αναζητά βιομηχανικούς εταίρους και χρηματοδότηση, υπολογίζοντας σε μια γρήγορη ανάπτυξη, καθώς η ιδέα του αεροπλάνου πλησιάζει περισσότερο στην πραγματικότητα.Ο Ο’Λίρι περιέγραψε το όραμά του για το 2028: Να έχει ένα αεροπλάνο στον αέρα και ένα εργοστάσιο να παίρνει μορφή στο έδαφος. «Αυτά είναι πράγματα που πρόκειται να συμβούν», είπε σε μια συνέντευξη.
Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει πρώιμες δεσμεύσεις από την Delta Air Lines Inc. , την United Airlines Holdings Inc. — και μια επιχορήγηση 235 εκατομμυρίων δολαρίων από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ — για μια ιδέα που στοχεύει στην αντικατάσταση του παραδοσιακού σχεδιασμού με σωλήνες και πτέρυγες που κυριαρχούσε στα αεροπορικά ταξίδια εδώ και δεκαετίες. Στόχος είναι η επιτάχυνση της προσπάθειας σε μια εποχή που η Boeing και η Airbus επεξεργάζονται ρεκόρ παραγγελιών και δεν σχεδιάζουν να εισαγάγουν κανένα ολοκαίνουργιο σχέδιο μέχρι τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 2030.
Ωστόσο, η κυκλοφορία του ριζοσπαστικού σχεδιασμού του στην αγορά είναι ένα δύσκολο έργο, δεδομένων των δισεκατομμυρίων που απαιτούνται για την οικοδόμηση της παραγωγής και της αλυσίδας εφοδιασμού, καθώς και των καθυστερήσεων που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες αεροσκαφών της Boeing και της Gulfstream, οι οποίες έχουν καθιερωθεί εδώ και καιρό, στην απόκτηση πιστοποίησης από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας.