3.5.23

Εκλογές: Η μάχη των υποψηφίων στο Tik Tok και γιατί δεν πείθουν τη νεολαία

Λίγες μόλις ημέρες πριν από τις εθνικές κάλπες και η προεκλογική μάχη κομμάτων και υποψηφίων καλά κρατεί σε δρόμους, πλατείες και συγκεντρώσεις, ενώ ολοένα και περισσότεροι εκτός από τα... παλιά social media. δηλαδή Facebook, twitter. έχουν δημιουργήσει και λογαριασμό στο δημοφιλέστερο -όλων των νέων- μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το Tik Tok.

Μπορούν όμως οι πολιτικοί που είναι 40 και άνω ετών να προσεγγίσουν και κυρίως να πείσουν τους 17άρηδες, τους 20άρηδες, τους νέους γενικά, να τους ψηφίσουν;

Για τον Παναγιώτη Παπαχατζή, head of strategy της 4Hats PR & Advertising Agency, υπάρχει μια διαχρονική παραδοχή όσον αφορά τους νέους σε ηλικία ψηφοφόρους, η οποία «δεν αλλάζει ανάλογα με την εποχή, απλά έχει μεταβληθεί αρκετά παραπάνω τα τελευταία 15 χρόνια».

Ποια είναι αυτή η παραδοχή; «Οι νέοι ψηφίζουν πάντα λιγότεροι, δηλαδή έχουν μεγάλη αποχή και ψηφίζουν πάντα αντισυμβατικά» είπε στη Voria.gr ο κ. Παπαχατζής.

Από την εποχή των διαφημιστικών φυλλαδίων και των καταχωρήσεων σε εφημερίδες πολλά έχουν αλλάξει και οι υποψήφιοι πλέον έχουν ως όπλα τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να επηρεάσουν όσο περισσότερες δεξαμενές ψηφοφόρων μπορούν.

Τα social media από τη φύση τους, όπως επισήμανε ο κ. Παπαχατζής, «είναι κανάλια επικοινωνίας και, ως τέτοια, όχι απλά είναι χρήσιμα αλλά είναι κρίσιμα σε μια εκλογική καμπάνια».

«Παλιότερα είχαμε μόνο το φυλλάδιο και την εφημερίδα, τώρα έχουμε τα social media και είναι κρίσιμα όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο αλλά και ως προς την κατάλληλη διαφημιστική στόχευση, διότι ας μην ξεχνάμε ότι πλέον έχουν εξελιχθεί σε διαφημιστικά κανάλια» ανέφερε.

Σε αυτήν την προεκλογική περίοδο πολλοί είναι οι υποψήφιοι που έχουν ρίξει μεγάλο βάρος της εκστρατείας τους μέσα από το Tik Tok σε μια προσπάθειά τους μέσα από τα βίντεο να επηρεάσουν τους νέους ψηφοφόρους.

Το Tik Tok και ο κίνδυνος να γίνει ο υποψήφιος «ο θείος/α που ήρθε να κάτσει με τη νεολαία»


Ο κ. Παπαχατζής χαρακτήρισε το Tik Tok ως «πολύ ιδιαίτερο social media» σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα, καθώς «έχει αρκετό fun, έχει αρκετά διαφορετική λογική που σερβίρει το περιεχόμενο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα social media κι έχει να κάνει με το πόσο αποτελεσματικό το προφίλ είναι του ίδιου του υποψηφίου, αλλά κι από τα πράγματα τα οποία θέλει να πει».

Εν κατακλείδι, για τον κ. Παπαχατζή, «είναι πολύ λεπτή η διαχωριστική γραμμή στο να μπορέσεις να περάσεις αυτό που πραγματικά θέλεις και να προσεγγίσεις μια μερίδα του κοινού του Τικ Τοκ από το να καταλήξεις "ο θείος και η θεία που ήρθε να κάτσει με τη νεολαία"».

Όπως επισήμανε, η μεγαλύτερη μερίδα των υποψηφίων πολιτικών που ανεβάζουν βίντεο στο Tik Tok δεν έχει καταφέρει να περάσει τα μηνύματα που θέλει και «δυστυχώς ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία», δηλαδή των μεγάλων σε ηλικία που είπαν απλά να περάσουν λίγο χρόνο με τη νεολαία.

«Αν δεν μπορεί ένας υποψήφιος πολιτικός να κερδίσει έναν νέο από κοντά δεν θα μπορεί να τον κερδίσει κι από το Tik Tok» τόνισε προσθέτοντας ότι οι υποψήφιοι είναι προτιμότερο να μη χάσουν τον χρόνο τους μέσα σε αυτό.

«Ένα από τα σημαντικά πράγματα σε μια προεκλογική καμπάνια είναι πώς διαχειρίζεσαι το χρήμα και τον χρόνο. Άρα αν αυτό το χρήμα και ο χρόνος μπορούν να επενδυθούν σε κοινά που θα σου φέρουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα στην κάλπη τότε επένδυσε σε εκείνα τα κοινά, σε άλλα μέσα, με άλλες διαφημίσεις κ.ο.κ» είπε ο κ. Παπαχατζής.

«Η πολιτική για τους νέους είναι μια σφαίρα που δεν τους αφορά»

Για τον πολιτικό αναλυτή και δημοσκόπο της εταιρείας «To the point», Δημήτρη Κατσαντώνη, «το κάθε μέσο (σ.σ. social media) έχει κάποιον κώδικα επικοινωνίας και ειδικά το Tik Tok έχει ορισμένο κώδικα επικοινωνίας» με αποτέλεσμα να μη μπορούν να διεισδύσουν σε αυτό «άνθρωποι που είναι μεγάλης ηλικίας».

Ο κ. Κατσαντώνης κρίνει ως μη επιτυχημένη την προσπάθεια των πολιτικών στο Tik Tok να προσεγγίσουν νέους σε ηλικία ψηφοφόρους, «τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, εάν το δουλέψουν και το κάνουν σε βάθος χρόνου τότε ναι, αλλά για αυτές τις εκλογές δεν το βλέπω».

Θεωρεί ότι οι νέοι είναι πολύ δύσκολο να προσεγγιστούν από τους πολιτικούς διότι «έχουν πάρει αποστάσεις από την πολιτική που είναι ουσίας».

«Πιστεύουν ότι η πολιτική είναι μια σφαίρα που δεν τους αφορά, είναι αυτοαναφορική, με μικρό ενδιαφέρον για τα πραγματικά τους προβλήματα», τόνισε ο κ. Κατσαντώνης, προσθέτοντας ότι όλη αυτή η αντίληψη των νέων για την πολιτική «δεν θεραπεύεται μέσα σε μια προεκλογική περίοδο».




ΠΗΓΗ: https://www.voria.gr